De Land Rover die van Haarlemmermeer zou zijn was van het type: Shorland MK3 Armoured Patrol. Of dit voertuig inderdaad van deze GPwas, weet ik niet, het werd me verteld. Zeker weet ik dat er een GP logo op de deur stond. Ik heb hier foto's van, maar die zijn niet van mij. Dus geen idee of dit lopt. Ik weet alleen zeker dat er vier van dit type waren met opvolgende kentekenplaten, daar bestaat namelijk een groepsfoto van.
De Halftrack was, wat ik begrepen heb, van Den Haag. Alleen weet ik wel zeker dat het voertuig in de garage van de Haagche politie stond en blauw was geverfd. De twee kleine Engelse Pantserwagens (helaas maar een onduidelijke foto en ook weer van iemand anders) waren blauw van kleur, werden gebruikt voor objectbewaking en zijn tegelijk midden jaren '70 van de vorige eeuw afgevoerd (heb ik bij staan kijken). Een vergelijkbaar voertuigje staat momenteel in het depot van het leger museum. Waarschijnlijk was dit een Daimler Ferret. Of de voertuigen daadwerkelijk van de GP Den Haag waren of uitgeleend door Binnenlandse zaken durf ik niet te zeggen. Voor zover ik weet worden dergelijke voertuigen eigenlijk altijd door BZ aangeschaft en vervolgens uitgeleend aan Den Haag. Dat geld bijvoorbeeld ook voor de huidige pantserbakken voor de ambassadebewaking.
Jeroen