Motorrijders en storm

Auteur Topic: Motorrijders en storm  (gelezen 5116 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Gepost op: 5 december 2013, 20:37:44
Ik ben fanatiek motorrijder en heb geen moeite met een flinke bui of stevige wind.
Echter vandaag moest ik van Scheveningen naar Groningen en heb ik voor de zekerheid toch maar de auto gepakt.
Op de terugweg kwam thv Emmeloord een motoragent de snelweg op en ging er bij de eerst volgende afrit weer af, ook heb ik een vip begeleiding zien rijden op de A4 nabij Schiphol. Wat is voor motoragenten het criterium om de motor te laten staan? Sneeuw en ijzel lijken mij duidelijk, maar een storm als vandaag met code rood waarschuwing...


Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #1 Gepost op: 5 december 2013, 20:39:40
Van motoragenten van de toenmalige regio Twente begreep ik dat de beslissing bij henzelf lag of ze de motor meenemen of de auto.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 5 december 2013, 20:43:25
Wij, verkeersdienst Amsterdam, blijven doorrijden totdat de GMK het adviseert om te stoppen of de CvD het verbied. Uiteraard geldt hier ook GBV


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3 Gepost op: 5 december 2013, 21:02:49
In Haaglanden gebeurde het precies zoals Motormuis het zegt. In principe mag er worden doorgereden tot de supervisor van de meldkamer/ovd via de mobilofoon aan alle tweewieligen (motor/bikers) verbiedt door te rijden.
Heel af en toe gebeurt dit al vooraf, bijvoorbeeld bij verwachte sneeuwval wordt er al voorafgaand aan de dienst bekend gemaakt dat er niet met motoren en bikes gereden mag worden gedurende de nacht.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2013, 21:09:08
Citaat
VerkeersagentDH ‏@VerkeersagentDH 7u
Het motorrijdend personeel van team Verkeer gaat in verband met de stormachtige wind verder op 4 wielen. #Veiligheid. ^DE


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #5 Gepost op: 5 december 2013, 21:14:16
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1226070 date=1386274148
VerkeersagentDH@VerkeersagentDH7u Hetmotorrijdend personeel van team Verkeer gaat in verband met destormachtigewind verder op 4 wielen. #Veiligheid. ^DE
98uiye
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #6 Gepost op: 5 december 2013, 21:17:08
Citaat van: DeMassel link=msg=1226071 date=1386274456
98uiye

 ;D ;D ;D ;D


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #7 Gepost op: 5 december 2013, 21:34:50
Ben in de regio Utrecht vanmiddag 4 tegen gekomen op 20km, waarvan 1 ik zelf. :)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #8 Gepost op: 6 december 2013, 00:15:47
Zelf op de motor woon-werk gedaan, ging redelijk. Maar je moet je voor het werk afvragen of het nog een meerwaarde heeft om op de motor te kruipen. Je moet naast het rijden, ook nog kunnen werken op de motor.

In A-A werd niet gereden vandaag, trouwens. En dat stoetje dat op de A4 voorbij kwam was waarschijnlijk training voor de NSS en daar staat nu een tijdsdruk op. Weinig tijd en veel trainingen...


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #9 Gepost op: 6 december 2013, 07:54:11
Citaat van: PietjePuk link=msg=1226078 date=1386275690
Ben in de regio Utrecht vanmiddag 4 tegen gekomen op 20km, waarvan 1 ik zelf. :)

Dat lijkt me niet best. Jezelf tegen komen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV