Jongens en meiden,
Persoonlijk vind ik dit een van de grootste ergernissen van Nederland... Zoals in een van de berichten ook te lezen is het "tollerante Nederland" met zijn regelgeving.
IFV heeft nu zoiets van dit kan en mag niet dus halen we van de weg, terwijl als ze eens kijken naar wat de mensen doen voor Nederland dan zouden ze het door de vingers kunnen zien.
Iets door de vingers zien schept natuurlijk wel een precedent... Voor je het weet rijden er tig van zulke auto's rond. Dan zou je eerder aan een ontheffing/vergunning moeten gaan denken.
Zo zijn er heel veel dingen die anders kunnen maar wat kunnen wij als burgers daar aan doen? Wanneer ze in Den Haag dingen beslissen en of er door drukken dan zullen wij er mee moeten leven want wij als burgers hebben dan niets meer te zeggen.
Een makkelijk argument, maar nergens op gebaseerd. Wetten en regels worden opgesteld door de politiek, en die hebben wij met z'n allen gekozen.
Kan iemand mij uitleggen waarom zulke mooie voertuigen waaronder deze brandweerlimo van de straat moet terwijl de heren die er in rijden zich inzetten voor kinderen die soms letterlijk en figuurlijk de dood in de ogen kijken? De heren uit Den Haag moeten zich kapot schamen vind ik tenminste..
Natuurlijk is het doel waarvoor het voertuig gebruikt wordt heel nobel, maar dat is niet meteen een ontheffing om de regels te overtreden. Misschien is het een mogelijkheid om het voertuig aan te passen of om tot goede afspraken te komen wat er wel en wat er niet mogelijk is met het voertuig.
Overigens slaan de argumenten dat het voertuig niet op een echte brandweerauto lijkt nergens op. Als ik een willekeurige auto beplak met politiestickers, voorzie van zwaailichten en daar met prio 1 mee over de weg ga rijden dan gaan mensen echt wel voor me opzij, en dat geld ook voor dit brandweervoertuig.