Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 59828 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 10 december 2013, 22:50:46
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1227492 date=1386712007
Even kort en bondig, back ontopic: is er contact geweest met de heren, cq. de stichting van de brandweer-limo door wie dan ook, voor wat betreft hun toekomstplannen? Misschien zijn ze helemaal niet geďnteresseerd in het continuëren van de brandweerstriping- en kleurenschema. De goede-doelen ritten kunnen ook in een ander kleurtje/schema gereden worden, me dunkt?
Ik heb ze een mail gestuurd, ze gaven aan door te willen gaan met het project. De contact persoon gaf ook aan dat zei zich niet direct neerleggen bij het verzoek van het IFV, naar mijn idee willen ze wel proberen de striping te behouden.

Ik vond het wel goed om te horen dat ze doorgaan, ze zijn er alleen nog niet over uit in wat voor vorm.  ;)

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #111 Gepost op: 11 december 2013, 00:04:44
Ik ben bang dat ze het niet gaan redden, menselijk zullen ze bij IFV niet zijn.
(Ze lezen mee weet ik uit eigen informatie)
Als ik hun was, zou ik deze toch gaan verwijderen.

Het is mogelijk om met een soort gelijke striping te werken, lijkt me ook afdoende voor de taken welke ze willen uitvoeren.
Auteursrecht zit op het volgende sjabloon: (Zolang je daar weg blijft is het goed)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 11 december 2013, 00:31:27
Citaat
Brandweer-limo mag niet meer
Door de dichtbijredactie (Laarder Courant De Bel)

EEMNES - Het is over en uit voor de brandweer-limo van de Eemnesser brandweervrijwilligers. 'Op last van het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) en Brandweerhuisstijl.nl moeten wij stoppen met ons positieve werk, want de brandweerlimo (een omgebouwde Cadillac, red) mag er niet meer zijn zoals hij nu is', vertellen de vrijwilligers. 'Dit betekent geen ritjes meer met (zieke) kinderen en onze gehandicapte medemens en geen aanwezigheid meer op brandweerevenementen. We mogen geen mensen meer blij maken met ons ludieke voertuig. En we reden zo ontzettend graag voor onder meer Stichting Opkikker, Make-A-Wish Nederland, Stichting Owen, Vet Cool Man Tourrit en vele particuliere initiatieven.' De teleurstelling is groot en op hun site geven de hulpverleners ongezouten hun mening over dit besluit. 'Omdat enkele heren bij het IFV ons initiatief niet kunnen waarderen, en blijkbaar het IQ van de Nederlandse bevolking erg laag inschatten, omdat zij denken dat het publiek het verschil niet ziet tussen een ludiek voertuig en een 'echt brandweervoertuig'.
Bron: http://www.dichtbij.nl//eemland/regionaal-nieuws/artikel/3256781/brandweerlimo-mag-niet-meer.aspx
That's just the way it is.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 11 december 2013, 02:19:17
Citaat van: Mahad link=msg=1227520 date=1386718287
Bron: http://www.dichtbij.nl//eemland/regionaal-nieuws/artikel/3256781/brandweerlimo-mag-niet-meer.aspx
Ik heb de brandweervrijwilligers echt een mail gestuurd, het antwoord dat ik kreeg heb ik 3 berichten terug geplaatst, zei hebben me in een mail medegedeeld dat zei doorgaan maar nog niet weten in wat voor vorm.

Op de site van de brandweer limo stellen zei overigens dat het ''voorlopig'' over en uit is.
''Helaas, het is voorlopig over en uit voor de Brandweerlimo.''
bron: http://www.brandweerlimo.nl/

Misschien is het ook wel gedaan met de ''brandweerlimo'', mogelijk word het in de toekomst een ''wensen limo''.  ;)

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #114 Gepost op: 11 december 2013, 11:14:37
Ik begrijp niet dat je juist als medewerker van de Brandweer niet begrijpt dat jouw hobby-auto niet mag lijken op het echte materiaal?? Iedereen die bij een bedrijf of organisatie werkt, weet en begrijpt dat je niet in je vrije tijd met het logo en huisstijl van de baas activiteiten moet gaan uitvoeren? Hoe goed het doel ook is, het heeft niks te maken met de kerntaken van de Brandweer, waar het ontwerp voor is gemaakt.

Daar komt bij dat kinderen echt niet zien of iets lijkt op het 'echte' of niet: voor kinderen is een brandweerauto rood, zitten er flitsers en een sirene op én heeft de chauffeur een helm op. Voor de rest maakt het niks uit welk logo of striping het is. En dat is dan volgens mij juist een reden om er een mooie fantasie-striping van te maken: voor de kinderen maakt het geen verschil, terwijl voor de volwassenen er daarmee nooit een probleem kan ontstaan. Waarom zou je een wens-auto voor kinderen willen laten lijken op een echte, als je weet dat daar altijd volwassenen over gaan lopen zeuren, terwijl het voor de kinderen geen moer uitmaakt?? Voor mij zou de keus snel gemaakt zijn. Is zelfs nog leuker ook: beetje creatief aan de slag met je eigen fantasie  O0

maak je er toch zoiets van:

als het hier maar op lijkt:

8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #115 Gepost op: 11 december 2013, 11:34:16
Citaat van: mark hes
Vrijstelling is wel iets dat zou moeten kunnen, maar waar trek je de grens.  ???

Dit regeltje is nu precies waar het allemaal om zou moeten draaien. Het probleem is alleen dat ontheffing nu mogelijk is maar nergens is aangegeven waar de grens ligt.
Hierdoor krijg je een willekeur in ontheffingsverlening en handhaving en blijkens deze hele discussie zal er onvrede blijven ontstaan zolang e.e.a. niet duidelijk is aangegeven en niet onbelangrijk ook elke partij die met dergelijke ontheffingen te maken krijgt, handhavend, keurend, verlenend of als houder, zich neerlegt bij de verstrekte ontheffing.

Het is natuurlijk vreemd dat de handhaver langs de weg de ontheffingen maar heeft te accepteren terwijl de handhaver achter een buro die zelfde ontheffingen als niet geldend opzij kan en mag schuiven.

Dat is net zoiets als een kroegbaas een ontheffing verlenen om bier te mogen tappen en vervolgens niet toestaan om zijn tap te mogen gebruiken.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 11 december 2013, 12:16:25
En zojuist een tweet van het IVF dat zij in gesprek gaan met 4 vrijwilligers van de brandweer Eemnes over de striping van de limo. "We komen er vast wel uit".

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 11 december 2013, 14:07:44
http://www.down-down.com/uploads/images/drawingpainting-tuts/2012/11/06/1352234463/1313322426_3.jpg
Ik zat hieraan te denken, vlammen op de zijkanten van de limo, in plaats van de BZK striping. Heeft zo nog steeds te maken met brandweer, en ziet er ook nog super stoer uit.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #118 Gepost op: 11 december 2013, 16:50:21
Citaat van: Rob van Munster link=msg=1227608 date=1386760585
En zojuist een tweet van het IVF dat zij in gesprek gaan met 4 vrijwilligers van de brandweer Eemnes over de striping van de limo. "We komen er vast wel uit".
Ik denk dat je IFV bedoeld. ;)
Maar erg goed nieuws dat beide partijen in gesprek gaan. Ik denk dat dit het allerbeste is, en dat men er zeker uit gaan komen. O0

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #119 Gepost op: 12 december 2013, 01:05:42
Vooropgesteld dat ik in dit alles geen belang heb, vind ik het allemaal maar een beetje krom
In het topic over niet hulpverleningsvoertuigen met striping weet men niet hoe snel men een foto moet plaatsen van een voertuig wat een schuine streep  heeft. En dan  het liefste ook nog melden bij het  NIFV,. Nu kan het opeens wel, terwijl het daadwerkelijk op een  brandweervoertuig lijkt incl ogs! Vind het een beetje meten met 2 maten!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.