Ik begrijp niet dat je juist als medewerker van de Brandweer niet begrijpt dat jouw hobby-auto niet mag lijken op het echte materiaal?? Iedereen die bij een bedrijf of organisatie werkt, weet en begrijpt dat je niet in je vrije tijd met het logo en huisstijl van de baas activiteiten moet gaan uitvoeren? Hoe goed het doel ook is, het heeft niks te maken met de kerntaken van de Brandweer, waar het ontwerp voor is gemaakt.
Daar komt bij dat kinderen echt niet zien of iets lijkt op het 'echte' of niet: voor kinderen is een brandweerauto rood, zitten er flitsers en een sirene op én heeft de chauffeur een helm op. Voor de rest maakt het niks uit welk logo of striping het is. En dat is dan volgens mij juist een reden om er een mooie fantasie-striping van te maken: voor de kinderen maakt het geen verschil, terwijl voor de volwassenen er daarmee nooit een probleem kan ontstaan. Waarom zou je een wens-auto voor kinderen willen laten lijken op een echte, als je weet dat daar altijd volwassenen over gaan lopen zeuren, terwijl het voor de kinderen geen moer uitmaakt?? Voor mij zou de keus snel gemaakt zijn. Is zelfs nog leuker ook: beetje creatief aan de slag met je eigen fantasie
maak je er toch zoiets van:
als het hier maar op lijkt: