Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 59877 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 12 december 2013, 18:59:13
Citaat van: Jos v L link=msg=1227799 date=1386806742
Vooropgesteld dat ik in dit alles geen belang heb, vind ik het allemaal maar een beetje krom
In het topic over niet hulpverleningsvoertuigen met striping weet men niet hoe snel men een foto moet plaatsen van een voertuig wat een schuine streep  heeft. En dan  het liefste ook nog melden bij het  NIFV,. Nu kan het opeens wel, terwijl het daadwerkelijk op een  brandweervoertuig lijkt incl ogs! Vind het een beetje meten met 2 maten!

Zijn de mensen die de foto's in het andere topic plaatsen, dezelfde als de mensen die in dit topic de brandweerlimo verdedigen ?
Volgens mij niet.

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
Reactie #121 Gepost op: 13 december 2013, 09:57:00
Precies het zal me een rotzorg zijn dat de glazenwasser een zwart witte striping heeft  :) En kan me er ook niet druk om maken dat er een limo rondrijdt met striping ik blijf het herhalen dat de vru een kans misloopt om ludiek te zijn door de auto te adopteren... is toch een machtig mooi preventie/goede doelen voertuig..

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 14 december 2013, 15:02:42
Afgezien van het goede doel waarvoor de limousine gebruikt wordt,
De huisstijl voor brandweer en andere hulpdienst voertuigen is ingevoerd om naar de burgers duidelijkheid te verschaffen wat officiele brandweervoertuigen zijn. Voor de invoering was het een rommeltje waarbij witte banden op rode voertuigen, rode banden op gele, witte brandweerauto's met oranje vlakken, daglichtoranje en allerlei combinaties hiervan als brandweervoertuigen voor kwamen.
Na de invoering is heel duidelijk wat een officeel brandweervoertuig is,

Dit is voor burgers een officeel voertuig, met striping, nummers en logo.
En dit is een rode bestelbus, met Duitstalige opschriften

Dus dat de KLF een meer echt brandweervoertuig is(zelfs nog in originele staat) neemt niet weg dat de Limo mede door zijn kleur, striping en lichbalk voor de burgers er als een officieel voertuig uit ziet. En dat er niemand met een streched limo naar een brand wordt vervoerd doet daar niets aan af. Het argument is zelfs dat de kinderen in een auto willen rijden die net als een echte brandweerauto uitziet, dus ?

:DEn deze dan,

is dit een brandweerauto of een trucker met een bulkcontainer die graag bij de brandweer wil, want ik wist niet dat ze dit soort benzine tankwagens bij de brandweer hadden ;D

Oftwel het hoeft er niet uit te zien als een brandweervoertuig, juist door de striping en huisstijl wordt aangegeven dat het een officieel voertuig is.

Idee om de limo te vervangen door een mooie historische autospuit, met ladders, slangen, haspel etc. zodat het doel waar de wagen voor gebruikt wordt niet de dupe is van deze discussie
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 14 december 2013, 17:33:37
Citaat van: tower-ladder link=msg=1228504 date=1387029762
:DEn deze dan,

is dit een brandweerauto of een trucker met een bulkcontainer die graag bij de brandweer wil, want ik wist niet dat ze dit soort benzine tankwagens bij de brandweer hadden ;D

Oftwel het hoeft er niet uit te zien als een brandweervoertuig, juist door de striping en huisstijl wordt aangegeven dat het een officieel voertuig is.
Naar mijn mening is dit een kromme redenering, de Renault Premium trekker is namelijk aangeschaft door een brandweerkorps om kosten uit te sparen voor huurvoertuigen. Dit voertuig is gewoon in dienst als brandweerwagen, en kan ingezet worden voor watertransport en vervoer van trailers, allemaal in het belang van dat brandweerkorps.
De brandweer limo daarintegen heeft niets te maken met het brandweer korps, is geen dienstvoertuig, en rijd voor een stichting/bedrijf. Striping en huisstijl geven niet aan of het een officieel voertuig is, want op het kenteken van de brandweer limo staat geen ''brandweer'' onder de noemer voertuigtype, daarnaast is de limo niet in het bezit van de brandweer dus zei zijn niet eens bevoegd de huisstijl te voeren.

Beiden voertuigen zijn hun leven begonnen als ''burger'' voertuig, beiden zijn nu herkenbaar als brandweer voertuig, maar de Renault trekker is wel in dienst als brandweer voertuig, en de ''brandweer''limo niet.

Ik denk niet dat de brandweer vrijwilligers een ander voertuig aan gaan schaffen, want zei hebben het geld al aan de limo besteed.  ;)

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 14 december 2013, 20:38:32
Citaat
Naar mijn mening is dit een kromme redenering, de Renault Premium trekker is namelijk aangeschaft door een brandweerkorps om kosten uit te sparen voor huurvoertuigen. Dit voertuig is gewoon in dienst als brandweerwagen, en kan ingezet worden voor watertransport en vervoer van trailers, allemaal in het belang van dat brandweerkorps.
De brandweer limo daarintegen heeft niets te maken met het brandweer korps, is geen dienstvoertuig, en rijd voor een stichting/bedrijf.
Nee hoor, jij hebt achtergrond info die een gemiddelde burger gewoon niet heeft. Laat voorbijgangers in een winkelstraat beide plaatjes zien tussen tien andere brandweervoertuigen met striping en vraag of ze de niet echte er tussen uit willen halen. Denk dat de Renault een goede kans maakt ;) en de limo er gewoon door heen glipt.
Oftewel, voor 99 van de 100 burgers is de Limo in hun ogen een echte brandweer auto, doel van de collega's gehaald, en terechte opmerkingen van het IFV.
De Bus van KLF zal vermoedelijk niet meer als echte brandweer gezien worden, heeft namelijk niet de nederlandse striping.(sorry, ;))
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 14 december 2013, 21:05:28
Citaat van: tower-ladder link=msg=1228579 date=1387049912
Nee hoor, jij hebt achtergrond info die een gemiddelde burger gewoon niet heeft. Laat voorbijgangers in een winkelstraat beide plaatjes zien tussen tien andere brandweervoertuigen met striping en vraag of ze de niet echte er tussen uit willen halen. Denk dat de Renault een goede kans maakt ;) en de limo er gewoon door heen glipt.
Oftewel, voor 99 van de 100 burgers is de Limo in hun ogen een echte brandweer auto, doel van de collega's gehaald, en terechte opmerkingen van het IFV.
Klopt ook wel 998765 maar dan vind ik het wel appart dat je de mensen van het IFV gelijk geeft

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #126 Gepost op: 14 december 2013, 21:26:28
Citaat van: tower-ladder link=msg=1228579 date=1387049912
Nee hoor, jij hebt achtergrond info die een gemiddelde burger gewoon niet heeft.
De Bus van KLF zal vermoedelijk niet meer als echte brandweer gezien worden, heeft namelijk niet de nederlandse striping.(sorry, ;))

Dank je wel tower-ladder... ik vind jou ook aardig  :P trouwens ik doe sowieso niet mee dus zullen ze de KLF er nooit uit kunnen pikken je wilt nog vals spelen ook  ;D

Maar je hebt het nu over gestripte (niet bedoelend ontmantelt) voertuigen ik denk dat wanneer je de stelling van het IFV wilt ondermijnen je ook ongestripte voertuigen op moet nemen in je fotoreportage, ik ben bang dat dan behalve de limo veel meer voertuigen voor echt worden aangezien en er wellicht ook meer gestripte zullen worden gezien als namaak zeker als je wat meer niet gangbare voertuigen op gaat nemen. Ik denk dat de stripping niet of nauwelijks bijdraagt aan de algemene herkenning dat doet men (m.i.) eerder op basis van het model van het voertuig. TS .. HV .. RV
Alles wat daar buiten valt aan minder gangbare voertuigen zal snel afvallen als zijnde echt
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 14 december 2013, 21:31:27
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1228586 date=1387052788
Ik denk dat de stripping niet of nauwelijks bijdraagt aan de algemene herkenning dat doet men (m.i.) eerder op basis van het model van het voertuig. TS .. HV .. RV
Alles wat daar buiten valt aan minder gangbare voertuigen zal snel afvallen als zijnde echt
Ik denk... dat je dan veel teveel vanuit de "kenner" denkt. Jij weet hoe dergelijke voertuigen eruit zien. De meeste mensen weten hoe een "standaard" brandweerauto er uit ziet, en gaan voor de rest gewoon opzij. Want: blauwe lampen en brandweer streepjes.

Als je aan de gemiddelde burger vraagt hoe een brandweerauto en een ladderwagen eruit zien dan lukt het nog wel, maar verder komen ze vaak echt niet hoor. Als jij een line-up maakt met tien "standaard" piketvoertuigen van verschillende merken en je voegt de brandweerlimo daarbij dan denk ik dat er maar weinig burgers zijn die het juiste niet-brandweervoertuig eruit kiezen.

Sterker nog, ik zou ook opzij gaan als dat ding met prio 1 aan komt rijden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #128 Gepost op: 15 december 2013, 12:17:11
Citaat van: Red link=msg=1228587 date=1387053087
Ik denk... dat je dan veel teveel vanuit de "kenner" denkt. Jij weet hoe dergelijke voertuigen eruit zien. De meeste mensen weten hoe een "standaard" brandweerauto er uit ziet, en gaan voor de rest gewoon opzij. Want: blauwe lampen en brandweer streepjes.

Als je aan de gemiddelde burger vraagt hoe een brandweerauto en een ladderwagen eruit zien dan lukt het nog wel, maar verder komen ze vaak echt niet hoor. Als jij een line-up maakt met tien "standaard" piketvoertuigen van verschillende merken en je voegt de brandweerlimo daarbij dan denk ik dat er maar weinig burgers zijn die het juiste niet-brandweervoertuig eruit kiezen.

Sterker nog, ik zou ook opzij gaan als dat ding met prio 1 aan komt rijden.

Eens alleen denk ik dat het effect van de streepjes te zwaar wordt gewogen, de mensen gaan meer uit van de OGS denk ik. Eigenlijk zou je daar gewoon eens een proef mee moeten doen. Eerst een zonder streepjes en daarna een met streepjes (geen standaard voertuig) en daarna aan de mensen vragen welke men meer als HV voertuig heeft ervaren, mijn bescheiden gevoel zegt dat er geen verschil is.

En dat is eigenlijk ook wat ik altijd roep en waarvan ik vind dat je als eigenaar van een dergelijk voertuig altijd heel bewust mee om moet gaan als je op de weg zit en waarom ik ook van mening ben dat een chauffeur van een ex hv-voertuig tenminste een EHBO diploma dient te bezitten opdat je in elk geval enige kennis hebt....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #129 Gepost op: 15 december 2013, 12:56:22
UPDATE (11-12-2013): We zijn nogal riant in de media aanwezig geweest de afgelopen dagen en we hebben een enorme lading positieve reacties gehad (waarvoor onze dank) en er gloort weer een klein beetje hoop aan de horizon.

Het IFV heeft ons uitgenodigd voor een gesprek (17-12-2013) en zijn bereid om mee te denken over een passende oplossing zodat we mogelijk de Brandweerlimo toch in kunnen blijven zetten. We zijn heel blij met deze toenadering en we zien het gesprek positief tegemoet.