Er zijn herkenbare politie en ME voertuig in bezit van car casting organisaties die deze voertuigen voor film opnames verhuren, zei hebben vrijstelling om met de striping te mogen rijden (voertuigen rijden niet dagelijks rond op de openbare weg). Kennelijk hebben een aantal eigenaren van oldtimer hulpverleningsvoertuigen ook een dergelijke vrijstelling/vergunning.
De voertuigen bij de castingbureaus zijn particulier bezit (de KLF staat er ook bij een ingeschreven) en zoals in mijn eerder gepost citaat van de website van het IFV (stripping.nl) blijkt dat een particulier geen gebruik mag maken van stripping noch primair noch secundair. (kijk even bij de FAQ op de genoemde website) En het gaat in het geval van de limo puur om de stripping want het IFV kan niets met de OGS (zijn niet bevoegd om daarop te handhaven)
De vrijstelling waar die jij bedoeld bestaan (voor OGS) maar ik weet zeker dat er (op ondergetekende en wellicht een paar andere gekken na) geen particulier in bezit is van dergelijke ontheffingen, alleen de kosten om die troep te regelen maken het al onwerkbaar om een landelijk dekkende ontheffing te verkrijgen. Ik wil je in PM gerust uitleggen wat dat allemaal aan werk en kosten mee brengt.
Dit argument kunnen we dus direct overboord gooien
Dan je argument dat dergelijke voertuigen niet dagelijks op de weg zitten, ook dit kan geen stand houden even min als de wens ambu's is ook de limo niet dagelijks op de weg te vinden. Je kunt de limo dus wat dat betreft gelijk stellen aan de wens ambu's.
Waarom zouden we een oldtimer dan wel vrijstelling moeten verlenen en een wens ambu of de limo niet... ik zie wat dat betreft geen verschil althans voor zover het voertuigen zijn die worden ingezet voor evenementen en goodwill. Een wens ambu, de limo of onze KLF dienen uit eindelijk een gelijk doel het enige is dat de limo nooit een HV taak heeft gehad maar daar staat dan tegenover dat de KLF geen NL voertuig is.
Trekken we deze stelling nog even door dan is het ook gedaan met de inzetten van de PVGNL, DAPD, Dallas Police Caprice, KLPD porsche's en alle EX NL HV voertuigen in Particulier bezit.
Zouden we de wetgever dan helemaal letterlijk handhaven en zijn ook de oldtimers in bezit van brandweer (personeels) verenigingen het haasje immers, hun voertuigen zijn niet meer in dienst van een hulpverleningsdienst.
Tot slot komen we dan bij de jeugdbrandweerkorpsen, veel van hun voertuigen zijn niet meer in dienst en dus niet gerechtigd tot de huisstijl en OGS (een enkel korps daar gelaten waar het jeugdvoertuig officieel te boek staat als reserve o.a. JBRW Hoorn)
Om kort te gaan, al deze voertuigen bevinden zich in een grijs gebied (als je zou handelen volgens de geest van de wet) de meeste hebben via hun evenementen of doelstellingen dan wel via de eigenaren raakvlakken met de hulpverlening, als overheid (de participatiemaatschappij) wil je dat de samenleving aan de ene kant steeds meer werk maakt van dergelijke betrokkenheid aan de andere kant geef je als overheid een stelletje pannekoeken de opdracht om die initiatieven de kop om te draaien.....(althans zo wordt het beleid uitgevoerd)