Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 59830 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #70 Gepost op: 8 december 2013, 20:35:31
Ja en Nee Peter,

APK eis is blauwe armaturen visueel gecontroleerd, aanwezig is afkeur (werkend / aangesloten of niet)
Probleem voor de keurmeester is dat hij niet aan je sokken mag trekken en dus een paar sokken over de kappen of een plastictas en de APK keurmeester is uitgepraat.(ken het verhaaltje van 1x per jaar en de RDW heeft weer lak aan de ontheffingen)

Mark.

De staandehouding is gebeurd op basis van onrechtmatig gebruik (lees in werking hebben) van de OGS niet op basis van de stripping de blauwe kant heeft toen een mogelijkheid om te handhaven laten liggen (niet ons probleem en mits het verhaal klopt) Men heeft zich toen kennelijk in de picture gespeeld en wellicht komt de melding richting IFV vanuit de staande houding ook dat vertelt het verhaal nergens.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #71 Gepost op: 8 december 2013, 20:39:53
Citaat van: Peter71 link=msg=1226817 date=1386529508
Goh, en de keurmeesters van het RDW zijn kleurenblind geworden. Die keuring stelt dus ook niets voor. Een APK-keuring is toch het eerste station waar de auto niet meer doorheen zou moeten komen in deze status. Het is toch geen brandweervoertuig. ::)
striping en kleur van het voertuig hebben niets te maken met de APK, de APK gaat over de technische staat van het voertuig op de kentekenpapieren controleer je alleen het chassisnummer, en in het geval van een vrachtwagen worden de afmetingen gecontroleerd (i.v.m opbouw en eventuele afwijkingen daarin)
Op kleur heb ik nog nooit gekeurd,  het striping verhaal heb ik wel eens nagevraagd bij een keuringsbedrijf, en daar werd bevestigd dat dit niets uitmaakt voor de APK.

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226846 date=1386531331
Men heeft zich toen kennelijk in de picture gespeeld en wellicht komt de melding richting IFV vanuit de staande houding ook dat vertelt het verhaal nergens.
Als je zo opvallend rondrijd dan ben je vroeg of laat een keer de sjors.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #72 Gepost op: 8 december 2013, 20:40:16
Citaat van: mark hes link=msg=1226840 date=1386530645
Dat is geen APK eis

Begrippen Keuringseisen

Afdeling 1. Algemeen
Afdeling 1A. Vaststelling
kenmerken voertuigen

Begrippen afmetingen
Meetvoorwaarden wielbasis en afmetingen
Bepalen aantal wielen

Bepalen aantal lichten
Meetvoorwaarden t.a.v. v

Afdeling 1B Algemene bepalingen wijze van keuren
Milieu
Algemeen
Demonteren
Bijzonderheden
Voertuiggegevens kentekenbewijs/Register

Artikel 5.2.1
Overeenstemmen van het voertuig met de voert
uiggegevens alsmede eis
en m.b.t.
identificatie
1.
De personenauto moet in
overeenstemming zijn met
de op het voor het voertuig afgegeven
kentekenbewijs en in het
kentekenregister omtrent
het voertuig vermelde gegevens.

Als je zin hebt, lees alles eens door


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #73 Gepost op: 8 december 2013, 20:41:16
Gewoon artikel 5.2.65 en 5.3.65 regeling voertuigen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #74 Gepost op: 8 december 2013, 20:50:48
Citaat van: mark hes link=msg=1226847 date=1386531593
striping en kleur van het voertuig hebben niets te maken met de APK, de APK gaat over de technische staat van het voertuig op de kentekenpapieren controleer je alleen het chassisnummer,
Maar op het kentekenbewijs staat wel wat voor een functie een auto heeft, en staat dus ook vermeld of het gaat om een personenauto, of bestelbus, en zo staat er ook of het ja of nee een brandweerauto is. En dan klopt het allemaal niet meer met de werkelijkheid.
In de papieren zal staan dat het om een zwarte cadilac gaat, en nu is het in ene een rode met toeters en bellen erop. Volgens mij kloppen de gegevens dan niet meer. ::)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #75 Gepost op: 8 december 2013, 20:56:46
OGS is toegestaan als de inrichting van het voertuig brandweer is.
Ontheffing art. 5.2.65 en 5.3.65 geeft voor de APK geen toestemming OGS.

Alle andere genoemde zaken zijn geen APK afkeur.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #76 Gepost op: 8 december 2013, 21:00:06
Citaat van: Peter71 link=msg=1226851 date=1386532248
Maar op het kentekenbewijs staat wel wat voor een functie een auto heeft, en staat dus ook vermeld of het gaat om een personenauto, of bestelbus, en zo staat er ook of het ja of nee een brandweerauto is. En dan klopt het allemaal niet meer met de werkelijkheid.
In de papieren zal staan dat het om een zwarte cadilac gaat, en nu is het in ene een rode met toeters en bellen erop. Volgens mij kloppen de gegevens dan niet meer. ::)
Hij word toch ieder jaar goedgekeurd.. kennelijk is het dus niet belangrijk voor de APK.
Bij de RDW staat geen ''brandweer'' als toevoeging op het kenteken van de brandweer limo, maar we weten niet hoe hij gekeurd word, het kan goed dat de lichtbalk er ieder jaar vanaf geschroefd word en na de keuring weer terug gezet word.

Citaat van: Peter71 link=msg=1226848 date=1386531616
Als je zin hebt, lees alles eens door
Jij keurt brandblussers....   ik keur autos..  zullen we het daar maar ophouden  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #77 Gepost op: 8 december 2013, 21:01:52
Citaat van: mark hes link=msg=1226856 date=1386532806

Jij keurt brandblussers....   ik keur autos..  zullen we het daar maar ophouden  ;)
Alleen, ik ken geen middenweg. Het is goed, of het is niet goed. ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #78 Gepost op: 8 december 2013, 21:07:02
Citaat van: Peter71 link=msg=1226858 date=1386532912
Alleen, ik ken geen middenweg. Het is goed, of het is niet goed. ;)
Je wilt echt niet weten wat voor foefjes er uitgehaald kunnen worden om een auto door de APK te krijgen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #79 Gepost op: 8 december 2013, 21:13:17
Er zijn legio manieren om met OGS de APK te ontduiken heb er zelf elk jaar mee te maken en elk jaar lachen de keurmeester in ik om het hardst om de verzinsels.
Ik denk daarom ook niet dat de APK regels hier enige invloed hebben, sterker ik weet zeker van niet.Ook worden kleuren niet meer op het kentekenbewijs geregistreerd en komen ook in de computer van de keurmeester niet naar voren.

Mij bekruipt een gevoel dat de Limo, na te zijn staande gehouden vanwege werkende OGS, door de dienders is getipt bij de IFV. Ik denk ook dat het IFV vanwege de inzet bij brandweerkorpsen al terdege bekent was met het voertuig maar het eigenlijk heeft gelaten voor wat het was gezien de achtergrond.

Indien er na de staandehouding inderdaad melding is gemaakt bij het IFV met de mededeling dat de OGS in werking was heeft het IFV het voordeel van de twijfel omgebogen in het nadeel van de twijfel en is gaan handhaven, niet zo zeer wegens de stripping maar was / is die stripping grond om het misbruik van de OGS af te straffen.

Omdat het geen officieel brandweervoertuig is kon vanuit de brandweer weinig met het misbruik gedaan worden en heeft de brandweer kennelijk via het IFV het voertuig aan willen pakken. Het is en blijft natuurlijk raar dat de limo 4 jaar zonder enig gedonder zijn rondjes heeft kunnen rijden er nu opeens handhavend wordt opgetreden.....

Let wel dit is gaande het topic het bange gevoel wat mij bekruipt en ik kan er enorm ver naast zitten en als dit gevoel klopt tja...... :-X
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend