Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 59898 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #80 Gepost op: 8 december 2013, 21:25:02
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226862 date=1386533597
Omdat het geen officieel brandweervoertuig is kon vanuit de brandweer weinig met het misbruik gedaan worden en heeft de brandweer kennelijk via het IFV het voertuig aan willen pakken. Het is en blijft natuurlijk raar dat de limo 4 jaar zonder enig gedonder zijn rondjes heeft kunnen rijden er nu opeens handhavend wordt opgetreden.....

Als iemand met een voertuig rijdt en alles netjes voor elkaar heeft is er natuurlijk altijd ruimte om een oogje toe te knijpen.
Zéker als dit voertuig alléén wordt ingezet t.b.v. zieke kindjes en andere goede doelen.

Als je een voertuig daarnaast ook nog eens (met chauffeur) gaat verhuren voor allerlei gelegenheden (en daarbij ook nog eens met toeters en bellen door Utrecht gaat rijden) gaan de oogjes ergens wel open.
Grote kans dat er politie-agenten een onderzoekje hebben ingesteld naar de status van dit voertuig en daarbij ontdekten hoe de vork in de steel zat. Of dat het LFR hier zelf achter is gekomen (door foto's op internet en dergelijke).

V.w.b. het ''gedogen''. Het LFR heeft een redelijke verwerkingstijd voor alle meldingen. Ik geloof dat ze daar met twee medewerkers zitten voor alle zaken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #81 Gepost op: 8 december 2013, 21:45:58
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226862 date=1386533597
Er zijn legio manieren om met OGS de APK te ontduiken heb er zelf elk jaar mee te maken en elk jaar lachen de keurmeester in ik om het hardst om de verzinsels.
Ik denk daarom ook niet dat de APK regels hier enige invloed hebben, sterker ik weet zeker van niet.Ook worden kleuren niet meer op het kentekenbewijs geregistreerd en komen ook in de computer van de keurmeester niet naar voren.

Mij bekruipt een gevoel dat de Limo, na te zijn staande gehouden vanwege werkende OGS, door de dienders is getipt bij de IFV. Ik denk ook dat het IFV vanwege de inzet bij brandweerkorpsen al terdege bekent was met het voertuig maar het eigenlijk heeft gelaten voor wat het was gezien de achtergrond.

Indien er na de staandehouding inderdaad melding is gemaakt bij het IFV met de mededeling dat de OGS in werking was heeft het IFV het voordeel van de twijfel omgebogen in het nadeel van de twijfel en is gaan handhaven, niet zo zeer wegens de stripping maar was / is die stripping grond om het misbruik van de OGS af te straffen.

Omdat het geen officieel brandweervoertuig is kon vanuit de brandweer weinig met het misbruik gedaan worden en heeft de brandweer kennelijk via het IFV het voertuig aan willen pakken. Het is en blijft natuurlijk raar dat de limo 4 jaar zonder enig gedonder zijn rondjes heeft kunnen rijden er nu opeens handhavend wordt opgetreden.....

Let wel dit is gaande het topic het bange gevoel wat mij bekruipt en ik kan er enorm ver naast zitten en als dit gevoel klopt tja...... :-X

Kleuren worden wel degelijk op het kentekenbewijs vermeld indien het een als personenauto geregistreerd voertuig betreft, bij bedrijfsauto's inderdaad niet.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #82 Gepost op: 10 december 2013, 12:26:03
Omdat ik toch weer in de lappenmand zit en me gruwelijk verveel ben ik eens wat gaan struinen op internet.

Ten aanzien van de wensambulance kunnen we stellen dat het hier geen incidentdeel vervoer betreft maar redelijk frequent voorkomt. (dit even ter info) dat mag in dit topic uiteraard geen afbreuk doen aan de doelstellingen !!

Ook heb ik mede in verband met dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57350.0 de contact frequentie met het ministerie maar weer wat opgevoerd  ;)

Het hele verhaal loopt nog steeds en men is er nog steeds niet uit. Hoe de huidige stand van zaken precies is kan ik nu nog niet zeggen. binnenkort krijg ik een exacte update. Feit blijft dat het lastige materie blijft en de verhoudingen binnen V en J wat betreft voor en tegen ongeveer 50% is.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #83 Gepost op: 10 december 2013, 13:00:32
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1227278 date=1386674763
Ook heb ik mede in verband met dit topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57350.0 de contact frequentie met het ministerie maar weer wat opgevoerd  ;)
De brandweer limo is ''een'' oldtimer, maar geen ''hulpverlenings oldtimer'', het voertuig is pas later voorzien van zijn nieuwe outfit. In de orginele staat had dit voertuig niets met hulpverlening te maken.
Naar mijn mening krijgen ze nooit een vrijstelling die jij hebt, ze gaan nooit vrijstelling voor de OGS of striping krijgen.  ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #84 Gepost op: 10 december 2013, 13:07:05
Citaat van: mark hes link=msg=1227290 date=1386676832
De brandweer limo is ''een'' oldtimer, maar geen ''hulpverlenings oldtimer'', het voertuig is pas later voorzien van zijn nieuwe outfit. In de orginele staat had dit voertuig niets met hulpverlening te maken.
Naar mijn mening krijgen ze nooit een vrijstelling die jij hebt, ze gaan nooit vrijstelling voor de OGS of striping krijgen.  ;)

Als de gehoopte regeling doorgang gaat vinden dan ben ik inderdaad bang dat de limo buiten de boot valt, zoals het voorstel nu is gaat het om originele voertuigen en replica's van voertuigen zoals die daadwerkelijk dienst hebben gedaan. Vooralsnog geen idee of het in dat geval om internationale voertuigen gaat, loop dus zelf nog steeds enige risico  :-\
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #85 Gepost op: 10 december 2013, 13:29:18
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1227291 date=1386677225
Als de gehoopte regeling doorgang gaat vinden dan ben ik inderdaad bang dat de limo buiten de boot valt, zoals het voorstel nu is gaat het om originele voertuigen en replica's van voertuigen zoals die daadwerkelijk dienst hebben gedaan. Vooralsnog geen idee of het in dat geval om internationale voertuigen gaat, loop dus zelf nog steeds enige risico  :-\
Ik kan mezelf eigenlijk ook niet bedenken waarom je met een voormalig Duitse brandweerwagen vrijstelling voor OGS zou moeten hebben, misschien niet leuk om te zeggen, maar dat is mijn mening. Er kunnen ook een paar amber kleurige kappen op, in plaats van de blauwe.
Laatst op dit forum gelezen dat de politie al niet blij is met voormalige ambulances waar alle striping en blauwe lampen al vanaf gehaald zijn.  ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #86 Gepost op: 10 december 2013, 14:30:23
Citaat van: mark hes link=msg=1227299 date=1386678558
Ik kan mezelf eigenlijk ook niet bedenken waarom je met een voormalig Duitse brandweerwagen vrijstelling voor OGS zou moeten hebben, misschien niet leuk om te zeggen, maar dat is mijn mening. Er kunnen ook een paar amber kleurige kappen op, in plaats van de blauwe.
Laatst op dit forum gelezen dat de politie al niet blij is met voormalige ambulances waar alle striping en blauwe lampen al vanaf gehaald zijn.  ;)

Van een duitse snap ik het ook niet.... van een oostenrijkse weer wel  :P 098uo
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #87 Gepost op: 10 december 2013, 15:08:00
Citaat van: mark hes link=msg=1227299 date=1386678558
Ik kan mezelf eigenlijk ook niet bedenken waarom je met een voormalig Duitse brandweerwagen vrijstelling voor OGS zou moeten hebben, misschien niet leuk om te zeggen, maar dat is mijn mening. Er kunnen ook een paar amber kleurige kappen op, in plaats van de blauwe.
Laatst op dit forum gelezen dat de politie al niet blij is met voormalige ambulances waar alle striping en blauwe lampen al vanaf gehaald zijn.  ;)
Ik snap al niet waarom zoveel piket auto's moeten worden uitgevoerd met OGS, laat staan al die OVD voertuigen die ter plaatse komen terwijl de HV al in gang is gezet. Maar volgens mij gaat daar de discussie ook niet over, over wat je wel snapt en niet snapt.

Hier gaat het om een initiatief waar een voertuig is omgebouwd tot, en niet het in stand houden van geschiedkundig juiste voertuigen.
Gelijk als ik deze zin type vraag ik mij af wat van de jonge oldtimers? De voertuigen waar ik mee ben opgegroeid bijvoorbeeld de 4*4 T3 Transsporter die is omgestikkerd tot de nieuwe BZK striping. Die mag je dus niet origineel meer houden.....  :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #88 Gepost op: 10 december 2013, 15:29:10
Ik betwijfel of het auteursrecht wel ingezet kan worden tegen striping op een privé voertuig dat niet commercieel gebruikt wordt.

Citaat van www.auteursrecht.nl
Citaat
Beperkingen


Op de rechten van de auteursrechthebbende bestaat een aantal beperkingen omwille van het algemeen belang, bijvoorbeeld toegang tot informatie of onderwijs. Daarom is voor bepaalde vormen van gebruik van auteursrechtelijk beschermd werk geen (nieuwe) toestemming van de auteursrechthebbende vereist.

De beperkingen op het auteursrecht kunnen worden onderverdeeld in de volgende categorieën: de pers, radio en televisie, onderwijs en wetenschap, aankondigingen en beoordelingen, eigen gebruik door natuurlijke personen, kerkzang, beeldende kunst, bibliotheken musea en archieven, gehandicapten, portretten en dwanglicenties.

In de praktijk gaat het voornamelijk om het kopiëren voor privégebruik, citeren, portretrecht, de parodie en gebruik voor publicaties in het onderwijs.

De beperkingen in het auteursrecht vormen een gesloten systeem, wat inhoudt dat er geen andere beperkingen zijn of kunnen zijn dan die in de wet genoemd worden.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #89 Gepost op: 10 december 2013, 15:36:45
Citaat van: JJ75 link=msg=1227325 date=1386685750
Ik betwijfel of het auteursrecht wel ingezet kan worden tegen striping op een privé voertuig dat niet commercieel gebruikt wordt.
Volgens mij zijn er inmiddels voldoende zaken geweest tussen het IFV en derden waarin is gebleken dat dit wel kan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.