Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 60703 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #90 Gepost op: 10 december 2013, 15:42:51
Citaat van: Red link=msg=1227327 date=1386686205
Volgens mij zijn er inmiddels voldoende zaken geweest tussen het IFV en derden waarin is gebleken dat dit wel kan.

Nope, niet tegenover prive gebruik, voor lesgeven, museumgebruik en/of geschiedkunidig belang. Wel voor bedrijfsmatig gebruik.

Er miste nog een komma, mijn excuses.  e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

guest8310

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 10 december 2013, 15:46:44
Privégebruik is heel wat anders dan "een privé voertuig dat niet commercieel gebruikt wordt"...
Privégebruik: Als jij een auto in je woonkamer wilt hebben staan met BZK-striping omdat je dat zo mooi vindt, zou dat kunnen vallen onder privégebruik. Je gebruikt het dan immers niet om het aan anderen te laten zien of hetzelfde beeld naar de buitenwereld te scheppen.
Zodra je met de striping rondt gaat rijden, breng je een bepaald beeld (de BZK-striping) naar buiten en dan is het dus geen privégebruik meer. Je kijkt er zelf niet naar, je toont het juist aan de buitenwereld...

Althans, zo lees ik het..

De striping op het interieur van je "privé voertuig dat niet commercieel gebruikt wordt", zodat dus alleen jij het vanuit je auto kan zien, zou misschien wel weer onder "privégebruik" kunnen vallen...  ;D

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 10 december 2013, 15:53:11
Heeft iemand daar jurisprudentie over? Is vergelijkbaars moet vast al eens eerder uitgevochten zijn.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 10 december 2013, 15:58:25
Citaat van: JJ75 link=msg=1227334 date=1386687191
Heeft iemand daar jurisprudentie over? Is vergelijkbaars moet vast al eens eerder uitgevochten zijn.
In prive zaken? of commerciële zaken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JJ75

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 10 december 2013, 16:00:55
Juist het privé gebruik van auteursrechtelijke zaken.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 10 december 2013, 16:05:28
Citaat van: JJ75 link=msg=1227338 date=1386687655
Dan moet je jezelf eerst afvragen of hier sprake is van prive gebruik, en dat denk ik niet. Het voertuig is in gebruik bij een stichting welke voor een goed doel rond rijd met zieke kinderen. Dit doen ze vermoedelijk kosteloos maar om dan te spreken over prive gebruik... Dat waag ik te betwisten.

Als het voeren van striping op je eigen auto zou vallen onder prive gebruik dan zou dat inhouden dat iedere burger zijn auto in politiestriping mag beplakken... Ik denk niet dat je jezelf daar dan op kan beroepen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 10 december 2013, 19:29:03
Citaat van: HIT link=msg=1227320 date=1386684480
Maar volgens mij gaat daar de discussie ook niet over, over wat je wel snapt en niet snapt.
De voertuigen waar ik mee ben opgegroeid bijvoorbeeld de 4*4 T3 Transsporter die is omgestikkerd tot de nieuwe BZK striping. Die mag je dus niet origineel meer houden.....  :-\
Mijn stukje gaat over onrechtmatig gebruik van OGS, dat is bij de brandweer limo ook zo naar mijn mening, gewoon een vergelijking dus.  ;)

Maar waarom zou je met een VW T3 rond willen rijden waar BZK striping op zit, je geeft zelf aan dat het voertuig dan is omgestickerd, dan is hij toch juist niet orgineel meer.

Ik spaar echt van alles en nog wat over ambulances, maar ik zou voor geen goud in een voertuig willen rijden dat er ook maar op lijkt.
Citaat van: JJ75 link=msg=1227338 date=1386687655
Als we uit de jurisprudentie kunnen halen dat de BZK striping op zakelijke autos niet meer is toegestaan, dan hoeven we over prive gebruik toch niet na te denken hoop ik.  ???

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #97 Gepost op: 10 december 2013, 20:15:26
Citaat van: mark hes link=msg=1227404 date=1386700143
Maar waarom zou je met een VW T3 rond willen rijden waar BZK striping op zit, je geeft zelf aan dat het voertuig dan is omgestickerd, dan is hij toch juist niet orgineel meer.

Er zijn mensen die een voertuig in bezit hebben waar men vroeger mee heeft gewerkt.

Het geval bij mij dus, ik kan een oude T3 4*4 voormalig KMar voertuig kopen en wil hem eigenlijk zo houden dan als dat hij was toen hij uit dienst trad.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 10 december 2013, 20:23:31
Citaat van: HIT link=msg=1227414 date=1386702926
Het geval bij mij dus, ik kan een oude T3 4*4 voormalig KMar voertuig kopen en wil hem eigenlijk zo houden dan als dat hij was toen hij uit dienst trad.
Nu begrijp ik je eerdere opmerking over prive gebruik beter, ik denk alleen dat je er niet mee rond mag blijven rijden, ik zou zoiets persoonlijk ook absoluut niet willen. Als ik die brandweer limo als prive persoon van A naar B zou moeten rijden dan blijft ie gewoon staan.

JJ75

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 10 december 2013, 20:39:25
Citaat van: HIT link=msg=1227414 date=1386702926
Er zijn mensen die een voertuig in bezit hebben waar men vroeger mee heeft gewerkt.

Als je van de overheid een voertuig koopt met de striping er nog op en er is geen contractvoorwaarde dat het eraf moet dan heb je gewoon een origineel auteursrechterlijk beschermd werk legaal gekocht. Mogelijk is het zelfs verboden het werk zonder toestemming van de rechthebbende aan te passen.