Politie vakbond pleit voor neerschieten hooligans

Auteur Topic: Politie vakbond pleit voor neerschieten hooligans  (gelezen 3378 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2005, 11:56:07
ik ben absoluut voorstander van het schieten met beanbags, zoals je zelf hebt gezien bij de rellen in rotterdam werden 10 ME'ers belaagd door 30 a 60 man, in dat soort situaties mogen ze zelfs van mij met scherp schieten maar dat is weer een beetje te, daarom denk ik dat de beanbag een heel erg goed alternatief is voor dit soort situaties
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 7 juni 2005, 16:27:17
Ik vind dat er meer materieel gebruikt moet worden in plaats van mensen. Ik zag laatst nog een foto van de ME uit het buitenland. Die hadden voor op de wagens 2 soort van metalen deuren die uitklapten naar de zijkant. De wagens in een linie dat het mooi aansluit en gassen maar. Zo'n wagen kan beter tegen een steen dan een ME'er. Je kan dan zelfs nog een wolk pepperspray uit die auto laten komen. Daar heeft eigen personeel geen last van en de relschoppers blijven wel weg.
De beanbag is trouwens wel eens op proef geweest bij de Nederlandse politie dacht ik. Wat mij betreft mag je de ME die ook geven, alsmede zo'n stungun en weet ik wat allemaal meer. Alles om die lui een toontje lager te laten zingen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 7 juni 2005, 16:34:59
ja dat heb ik ook eens gezien, die konden aan elkaar gekoppeld worden toch? als een soort grote bulldozer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #13 Gepost op: 7 juni 2005, 18:51:25
nee turlijk mag je niets terug doen als er 30 man op je af komen ze moeten maar een beetje gezag hebben voor de heren en dames van de politie. Als je gaat schieten is het hek van de dam. En let wel op dat je niets verkeerds zegt in het heetst van de strijd want dan ben je aan het discrimineren!
En ja die waterstraal mag echt niet harder want dat is arbo technisch niet verantwoord stel dat je die mensen die stenen aan het gooien zijn pijn doet. nee dat kun je niet maken.

Dit is een logische redenering zoals ze in den haag iets kunnen formuleren.

Ik vind het gewoon gel.. dat de brave burgers alles maar moeten pikkene n die dan een keer iets verkeerds doen (niet dat er geen verkeersboetes uitgeschreven mogen worden!!!!) als een crimineel behandeld worden. De politie en ME moeten maar dusdanig hard optreden dat er weer respect komt voor de politie dat je het wel uit je hoofd laat om de politie aan te vallen.
Wat mij betreft mag de politie dus meerdere middelen gebruiken om het geweld weer tegen te gaan.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 7 juni 2005, 20:32:20
wat is er mis met traangas granaatjes ?, er zijn ook nog ander crowd-control middelen. kunnen ze toch mooi mee experimenteren tijdens dit soort rellen.. ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 8 juni 2005, 13:53:46
wat is er mis met traangas granaatjes ?, er zijn ook nog ander crowd-control middelen. kunnen ze toch mooi mee experimenteren tijdens dit soort rellen.. ;D

"Oops, ze vallen dood neer. Die moesten we maar niet gebruiken. Afgekeurd. Volgende middel...."
 ;D

ja dat heb ik ook eens gezien, die konden aan elkaar gekoppeld worden toch? als een soort grote bulldozer
Ja
(een beetje een klein plaatje helaas)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s