GRIP 1 Middelbrand (sauna) Beauty sauna Peize Smeerveensedijk - Peize 08-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand (sauna) Beauty sauna Peize Smeerveensedijk - Peize 08-12-2013  (gelezen 14256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1226916 date=1386539580
In het inspectie verslag staat geen enkele woord Frans - Spaans of iets anders.

Het verslag is klip en klaar volgens mij

http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article10713013.ece/Noordenveld-wast-handen-in-onschuld-over-sauna-Peize

Bericht van 3 december waarin wordt aangegeven dat de gemeente steken heeft laten vallen bij de controles. Wordt ook weer verwezen naar de controle van de inspectiedienst en een politierapport waarin illegale bouwwerken worden beschreven. Klinkt een beetje als een hoofdpijn dossier.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Pittig verslag  :o

Als je dat als bezoeker zou lezen dan zou je er toch niet meer heen willen gaan, lijkt me.


adrieh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Citaat van: Diamondback link=msg=1226909 date=1386538555
Laat ik het anders stellen:

Als zo'n toko aantoonbaar steken laat vallen - is het dan wel iets om over na te denken?

Overigens vind ik het verhaal omtrent medische bijstand niet op gaan. Daar betaalt iedereen aan mee door zijn zorgverzekering via een individueel pakket. De brandweer gaat uit een algemene pot waar iedereen iets in de pot doet zonder te kijken naar het individuele verbruik - noch naar het risico wat hij of zij wenst te lopen of loopt.

Als zo'n toko steken laat vallen hebben we daar andere instrumenten voor. De arbeidsinspectie kan de zaak gewoon sluiten Als het moet kunnen de inspecteurs dagelijks even gaan kijken hoe de situatie is. Reken maar dat de ondernemer dan wel eieren voor zijn geld kiest.

En de vergelijking met medische zorg gaat wel zeker op. Ik betaal mijn belastingen netjes en verwacht dan dat de brandweer gewoon binnen de snelst mogelijke aanrijdtijd voor de deur staat. Ik kan er niet voor kiezen om de brandweerzorg uit te schakelen.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Citaat van: Hunter link=msg=1226921 date=1386540130
Pittig verslag  :o

Als je dat als bezoeker zou lezen dan zou je er toch niet meer heen willen gaan, lijkt me.

Dat is waarschijnlijk ook waarom er geen personen meer binnen waren ten tijde van de brand. Aantal bezoekers zou nogal gekelderd zijn sinds het rapport.
(Bron: Goede kennis uit de buurt)
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: adrieh link=msg=1226922 date=1386540250
En de vergelijking met medische zorg gaat wel zeker op. Ik betaal mijn belastingen netjes en verwacht dan dat de brandweer gewoon binnen de snelst mogelijke aanrijdtijd voor de deur staat. Ik kan er niet voor kiezen om de brandweerzorg uit te schakelen.

Nou... nee.

Betaal je namelijk de belasting niet, krijg je een boete of erger.
Betaal je je zorgverzekering niet, krijg je ook een boete of erger.

Echter: de brandweerzorg komt niet in een basispakket wat je eventueel vrijwillig kunt uitbreiden en waarvoor je dus meer betaalt. Om over een eigen risico maar te zwijgen.

Dat soort zaken heb je wel allemaal binnen de zorgverzekering. Daarom vind ik die vergelijking zo slecht samen gaan.

Waar ik heen wil is dit: als een zaak bij herhaling een beroep doet op repressieve brandweerzorg, waarbij er aantoonbaar sprake is van falend beleid en het overtreden van de simpelste eisen waar iedereen zich aan dient te houden: waarom moeten mijn belastingcenten dan ingezet worden voor iemand die er continu met de pet naar gooit - let wel! - uit eigen winstbejag?

Daar wil ik eens een boom over opzetten. Want we hebben er meer (Odfjell).


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Brand legt bamboesauna in Peize in de as - RTV Noord
Brand legt bamboesauna in Peize in de as - RTV Noord
RTV Noord
Gepubliceerd op 8 dec 2013
Citaat
Bij Beauty Sauna Peize is zondagavond een bijgebouw tot de grond toe afgebrand. Het gaat om de vrij nieuwe bamboesauna.

Kijk hier voor meer informatie: http://www.rtvnoord.nl/?p=127819
Samen sterk in de hulpverlening!


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Er zijn meer sauna's in Nederland waar vaker dan normaal branden voorkomen. Volgens mij heeft Thermen Busloo (ik hoop dat ik het goed schrijf) ook al meerdere sauna branden gehad. Krijg het gevoel dat het een apparatuur probleem is.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Als je het rapport van de inspectie leest.........Dan bekruipt je snel een gevoel dat er hier toch iets anders een rol speelt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Dat er volgens de in het rapport genoemde constateringen nogal wat schort aan het gewenste "veiligheidsbesef" in het algemeen daar bij die sauna is duidelijk.
De genoemde punten kunnen nmm niet direct worden in verband worden gebracht met de brand in het saunagebouw zelf.
Zijn er meerdere saunas van dit type van de zelfde leverancier en hoe vergaat het daar ?


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
De concurrentie in sauna-land is hoog, en men wil de consument lokken met nieuwe concepten. Hierdoor wordt er regelmatig verbouwd in diverse sauna-complexen, maar wil de eigenaar niet teveel kosten maken. Veelal zijn deze aanpassingen vooral decoratief, en dmv lichte bouwmethoden opgezet zodat ze in de toekomst weer makkelijk aan te passen zijn. De vraag is of deze verbouwingen vergunningsplichtig zijn inzake de WABO. Dan zou je een controle uit kunnen voeren op de aanvraag en het bestek, en controleren in het werk of de (onbrandbare) materialen ook daadwerkelijk zijn toegepast volgens de geteste constructies.
Mister Livingstone, I presume?