Alle denkbare missies die in je opkomen. Joegoslavië, Afghanistan, Irak, Turkije en alle andere missies de afgelopen jaren waar NL aanwezig was.
En in de laatste missies in Irak en Afghanistan gingen de MB's zonder probleem mee naar de frontlinie, compleet met bemensing, bewapening en belading.
Als de Amarok daar niet meer voor gebruikt kan of mag worden, dan moet het gebeuren met infanteriegevechtsvoertuigen en daar hebben we er niet zoveel van. Bovendien betekent dat ook dat er in het optreden met dat soort voertuigen geoefend moet worden zodat het totale aantal inzetbare voertuigen nog verder daalt.
Feitelijk zou je je dus moeten voorstellen dat ieder personen/materiaal busje (vgl. Amarok) bij de brandweer niet meer ingezet kan of mag worden, en dat er in plaats daarvan altijd een TS (vgl. pantservoertuig) gestuurd moet worden. Dat werkt dus ook niet.
Een inzet - of dat nu bij de brandweer of bij Defensie is - gebeurt altijd met een samenspel van verschillende voertuigen. In dat samenspel kun je niet zonder een terreinvoertuig, vanwege snelheid, wendbaarheid, zicht, openheid, sociale betrokkenheid, etc. etc. En dat staat nog los van allerlei nationale taken waar terreinvoertuigen essentiële rollen spelen.