En ja, de MB is beter geschikt door zijn technische robuustheid en eenvoud.
Dan hebben we het over de MB G klasse uit de jaren 80, als we dit voertuig moeten gaan vervangen voor een nieuwe G klasse dan hebben we deze eenvoudige dieseltechniek niet meer. Nog steeds een betrouwbaar voertuig, maar de common rail dieseltechniek vraagt wat meer onderhoud, en dat is ook gelijk duurder, terwijl Volkswagen het nog steeds af kan met pompverstuivers.
Kan best zijn dat de VW Amarok de aanbesteding heeft binnengehaald voor dat type voertuig.
Voor de gewone personenvoertuigen zijn we juist van de VW golf overgestapt op de Renauld Megane.
(En daar rijden er ondertussen ook alweer aardig wat van rond)
Daar komen ze ook nog wel van terug, er zijn tegenwoordig lease maatschappijen die geen Renaults meer leasen, dit komt door de hoge onderhoudskosten.
( ik heb bij een Renault garage gewerkt, zoiets krijg je dan te horen van collegas die direct contact hebben met de lease maatschappijen)
Mijn probleem in deze zit eigenlijk in de aanbesteding van de voertuigen, bij zowel de politievoertuigen aanbesteding als nu bij defensie lijkt het er op dat men de aanbesteding heeft geschreven specifiek op één merk. En dat vind ik heel vreemd, ik snap werkelijk niet dat de overheid zich op deze manier door Pon laat gijzelen.
Word de aanbesteding voor een merk geschreven, of voor de meest gunstige prijs, ik denk zelf het laatste.
Politie Volvo's vallen uit met de ene motormanagement storing naar de andere, en de VW Tourans blijven heel, misschien is die nieuwe VW jeep toch niet zon heel slechte keuze.