0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
En hier wordt alleen gesproken over Amaroks voor in Nederland en oefeningen etc. Volgens mij zijn er nu ook Mercedessen die behoorlijk wat Afghaans en ander zand hebben gehapt. Blijven die Mercedessen dan in dienst? Bijzondere keus en PON heeft nu wel veel invloed bij de Nederlandse overheid na de LAPV, Schiphol en defensie.
Heb een deel van de aanpassingen gezien. De civiele versie wordt toch wel op een behoorlijk aantal punten aangepast. Ik ben zelf bijzonder geïnteresseerd in de aanpassingen zodat het laadvermogen (ivm bepantsering) omhoog gebracht is.
Ik neem aan dat het gaat om de vervanging van deze MB's en Land Rovers?(Bron: via Google, http://www.ditzj.de/fora/buzzy/soesterberg/dag2/D70_43032.jpg)(Bron: via Google, http://www.alexmiedema.com/images/007/0909X/IMG_0553-border.JPG)
Ze zullen ook wel echt mee op missie gaan, maar ik zie ze nog niet met .50 achterop tactisch voorwaarts gaan.
In Afrika rijden er heel wat (Toyota) pick-ups met een zware mitrailleur op de achterbak. Bij de Luchtmacht reden we in de zeventiger en tachtiger jaren met een .50 op de VW 181. Ik sluit niet uit dat we ook wat gaan knutselen aan de Amorak.
PON krijgt wel steeds meer merken in het assortiment !
...Edit: lees net dat het inderdaad om de vredesbedrijfsvoering gaat. Geen tactische rol dus, gelukkig.
Dan zul je dus nog steeds opgeleide monteurs in eigen dienst moeten hebben voor het tactische deel. Ben benieuwd hoe dat opgelost wordt aangezien volgens het persbericht juist daar de besparing zit. Als ik nu al zie welke spanningsveld er is om voldoende specialisten te houden bij de verschillende krijgsmachtonderdelen...Maar misschien kun je wel reserve-korporaal monteur worden als je bij Pon werkt