glijdend rijden

Auteur Topic: glijdend rijden  (gelezen 5326 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambulance mark

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2005, 15:10:34
Hier in Haaglanden komt begeleiding behoorlijk vaak voor, met drie motorrijders. Twee die alles afzetten en 1 die voor de ambulance rijd. Het gebeurt ook weleens dat de grote kraan van de brandweer Den Haag motorbegeleiding krijgt.

Dit is geen glijdend vervoer bij mij, dit is begeleidend vervoer. De motor agenten zorgen ervoor dat de ambu zo snel mogelijk van a naar b kan.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2005, 15:17:49
Jah maar je kan het ook van de andere kant bekijken, als moteragenten de weg afzetten, kan de ambulance met dezelfde snelheid doorrijden zonder te remmen of te stoppen voor iets, dus minder belastend voor de patient
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


ambulance mark

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2005, 15:19:56
jah das ook wel waar


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2005, 01:37:36
Hier in Haaglanden komt begeleiding behoorlijk vaak voor, met drie motorrijders. Twee die alles afzetten en 1 die voor de ambulance rijd. Het gebeurt ook weleens dat de grote kraan van de brandweer Den Haag motorbegeleiding krijgt.

Uit eigen ervaring sprekend, 9 van de 10 keer wordt de aanvraag niet gehonoreerd, het begeleiden van Balkenende, Beatrix, ambassadeurs en andere hoogwaardigheidsbekleders heeft waarschijnlijk meer prioriteit.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2005, 09:23:47
Wat ik van anderen heb gehoord is dat sommige chauffeurs motorbegeleiding helemaal niet zo prettig vinden: Er zijn andere weggebruikers die niet zo goed uitkijken bij kruispunten, en na de eerste motor al denken door te kunnen rijden. Iemand ervaring mee?
Arts  www.alphalog.nl


ambulance mark

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 20 juni 2005, 10:33:12
Sommige mensen houden al geen rekening met 1 hulpverleningsvoertuig laat staan met meerdere.


Karim

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2005, 14:57:15
Wat ik van anderen heb gehoord is dat sommige chauffeurs motorbegeleiding helemaal niet zo prettig vinden: Er zijn andere weggebruikers die niet zo goed uitkijken bij kruispunten, en na de eerste motor al denken door te kunnen rijden. Iemand ervaring mee?

Nee daar ben ik 't toch niet mee eens, wij worden met onze brede gele bakken wel gezien na zo'n smal motortje.
Daarnaast is door 't verschil is sirene ook wel vaak duidelijk te horen dat er meerdere voertuigen rijden.

D'r is bij mij tenminste nog nooit iemand tussen ons en de motor in willen komen.

In Belgie heb ik dat wel 's, als wij prioritiair terug rijden naar' t ziekenhuis en de mug prioritair volgt.
Dan gaan de auto's voor ons opzij en daarna willen ze weer verder rijden maar dan komt de mug dus nog.

De mug voor de ambulance is trouwens ook geen oplossing, de mug vpk. moet kunnen zien wanneer de ambulance stopt en direct bij kunnen springen indien nodig.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #17 Gepost op: 20 juni 2005, 15:39:47
Sinds een aanttal jaar is het in de regio Haaglanden zo dat alleen de motorrijders van de verkeerspolitie (géén motorrijders van de wijksurveillance) ambulances mogen begeleiden.

Helaas zijn deze lang niet altijd beschikbaar.  >:( :(

Haaglanden heeft er voor gekozen om géén begeleiding door surveillancevoertuigen uit te laten voeren. Men verwacht vaak géén tweede voertuig (ook géén grote gele ambu) achter de politiewagen.

De motorrijders zetten het kruispunt af, waardoor dit géén probleem meer is.

In voorkomende gevallen zetten diverse noodhulpwagens de kruispunten af om zodoende enige begeleiding (c.q. vrije doorgang) te geven.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2005, 09:01:00
Wat ik van anderen heb gehoord is dat sommige chauffeurs motorbegeleiding helemaal niet zo prettig vinden: Er zijn andere weggebruikers die niet zo goed uitkijken bij kruispunten, en na de eerste motor al denken door te kunnen rijden. Iemand ervaring mee?

ik hoor nu allemaal leuke verhalen van meerdere personene, hebben jullie laatst blik op de weg gekeken? daar zag je dat een motor de kruispunten afzette en de andere motor begeleide de ambulacne, zo gaat het hier ook, en zo hoort het ook
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2005, 09:14:53
Die aflevering heb ik gezien ja. Dat ging lekker soepel he? Vooral op die snelweg...  ;D
Arts  www.alphalog.nl