En hoe gaan we het dan doen binnen bebouwde kom waar veel ongevallen plaats vinden omdat het zicht belemmerd wordt door oerwouden van verkeersborden, bossages, vrachtverkeer en bebouwing daar komen 100 blauwe lampjes niet van pas want lichtjes schijnen nog steeds niet om een hoekje, daar zul je het in den beginne echt van het kabaal moeten hebben, kabaal wat boven het stadsgeluid uit met komen.
Ik ga echt niet op elke kruising stapvoets rijden omdat er misschien wel een voorrangsvoertuig vanuit een zijstraat komt denderen ik ga op maatregelen nemen op het moment dat ik hem hoor, gang eruit, kijken waar de blauwe lampjes te voorschijn komen en kijken welke kant de blauwe lampjes op willen gaan, in de kom zie die blauwe lampjes veelal pas als ze er bijna zijn.
Dan komt het er op aan hoe het andere verkeer gaat reageren, en dat is vaak niet de meest handige reactie, en daarmee gaan de blauwe lampjes weer routes kiezen die voor hen het beste uitkomen (terecht)
Als je dus eerder hoort (want geluid gaat wel deels om een hoekje) dat er blauwe lampjes aan komen kun je ook eerder zoeken naar de blauwe lampjes en dus eerder anticiperen op de acties van de blauwe lampjes.
Mijn mening is dat je je eerst moet laten horen en dan pas je laten zien, geluid kan overal vandaan komen licht slechts van een kant en dat licht ga je zoeken omdat je hoort dat er licht onderweg is.