Roken onder diensttijd op straat?

Auteur Topic: Roken onder diensttijd op straat?  (gelezen 19053 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LaurensHaarlem

• Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • Maakt foto's en video's
    • Laurens Bosch
Gepost op: 15 december 2013, 23:38:08
Zijn er regels voor rokers tijdens de dienst op straat? Regelmatig zie ik agenten (waarsch) pauze bij het bureau buiten roken. Nou is dit pauze en staan ze buiten op terrein behorende bij het bureau, dus geen probleem, maar hoe zit dit als je "op straat" bent?

https://twitter.com/BoschLaurens  https://twitter.com/NieuwsFoto_Nu  https://www.facebook.com/NieuwsFoto.nu

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2013, 09:09:19
Ach, ik zie de bui alweer hangen. Weer een eindeloze discussie.

Mag een xxxx kauwgom eten op straat, of een boterhammetje? Mag hij/zij lachen of een geanimeerd gesprek voeren met een bekende, terwijl hij/zij wellicht bij een ernstig incident staat? Mag hij zij op straat een keer aan zijn/haar kont krabbelen op straat? Of een scheet laten?

Waar ligt de grens bij het op micronivo zeuren wat iemand in uniform wel of niet mag. Het zijn mensen, met menselijke behoeftes. Geen robotten.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #2 Gepost op: 16 december 2013, 09:15:40
Mag ik proberen deze discussie plat te slaan? Zo lang het niet interfereert met de werkzaamheden kan het prima. Dus tijdens het lopen op surveillance of rijden kan het natuurlijk echt niet, maar of je nou zonder sigaret met je mond staat te blauwbekken bij een incident of zonder, maakt niet zo heel veel uit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

sylvester1986

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 december 2013, 13:44:52
Misschien ook wel interessant: Rokende hulpverleners .

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #4 Gepost op: 16 december 2013, 14:15:32
Zolang er geen joint gerookt wordt onder diensttijd is er allemaal niet zoveel aan de hand denk ik. Ik denk dat je dit niet af moet dekken met regels of richtlijnen, maar over moet laten aan 't verstand van de agent. Die weet zelf het beste of de situatie 't toelaat, en niet een regel of richtlijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 16 december 2013, 14:25:20
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1228885 date=1387181359
Ach, ik zie de bui alweer hangen. Weer een eindeloze discussie.

Mag een xxxx kauwgom eten op straat, of een boterhammetje? Mag hij/zij lachen of een geanimeerd gesprek voeren met een bekende, terwijl hij/zij wellicht bij een ernstig incident staat? Mag hij zij op straat een keer aan zijn/haar kont krabbelen op straat? Of een scheet laten?

Waar ligt de grens bij het op micronivo zeuren wat iemand in uniform wel of niet mag. Het zijn mensen, met menselijke behoeftes. Geen robotten.

Een discussie is inherent aan een forum, lijkt mij.... Ook als deze lang, eindeloos en kritisch is.

beantsje

• Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2013, 16:57:57
Ik vind roken toch niet kunnen; al is het maar omdat de (niet-rokende) collega naast hem (of de burger die een beroep op hem doet) toch gedwongen wordt om zijn rook in te ademen. Heel ander verhaal dan broodje, kauwgom etc.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2013, 17:14:33
Nou ik ben een redelijk fel anti-roker maar van alle dingen tijdens het politiewerk ben ik het minste bang om dood te gaan aan sigarettenrook   ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 16 december 2013, 19:44:06
Ambu personeel die een broodje shoarma met pittige knoflook saus heeft gegeten is mijn vrouw ook erg goed bijgebleven.  :)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 16 december 2013, 19:47:59
Gelukkig doe ik dat nooit tijdens/voor diensttijd  :-X >:D.

Ik vind roken waar het publiek je kan zien niet professioneel. Ik vind roken in de baas zijn tijd ook niet kunnen. De gemiddelde roker bij ons rookt een keer of 5 per dag (een aantal nog meer) en elke keer een minuut of tien. Dat mag allemaal maar als ik 50 minuten ga darten op het werk heb ik binnen no-time de baas in mijn nek hangen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein