GRIP 1 Zeer grote brand (industrie) Hartog Transport en Recycling Hermesweg - Baarn 15-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (industrie) Hartog Transport en Recycling Hermesweg - Baarn 15-12-2013  (gelezen 26021 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1228855 date=1387152816
Ok. Dat weet ik dan niet.

Maar nog wel even 2 DPH's

(Die laatste gaat niet echt TP overigens)

1 Dompelpomp en de slangenbak. Vanuit Zeist is de WTH549 ook onderweg.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Cootjuh_ @Cootjuh_
Zeer grote brand #baarn Lijkt erop dat de brand zich niet meer verder verspreid. #112 #grip1 #vru http://twitter.com/Cootjuh_/statu

Brandnetel

• brandweermensch
  • Senior gebruiker
VR Utrecht ‏@vrutrecht 4m
#Baarn #hermesweg De rook van de brand geeft zeer weinig hinder op A1. In container geringe hoeveelheid vuurwerk. Dit is nat gemaakt. JM

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Grote uitslaande brand op industrieterrein Baarn

BAARN - Bij een containerbedrijf op het industrieterrein in Baarn woedt een zeer grote uitslaande brand. Het gaat om het bedrijf Hartog-Dijkman Recyling aan de Hermesweg. De brand ontstond iets voor middernacht. Er zijn geen gewonden zijn gevallen. Het is niet duidelijk of er giftige stoffen zijn vrijgekomen.

Een fabriekshal van het bedrijf staat in brand. Dat zorgt veel rookontwikkeling. De zwarte rook trekt ook over de nabijgelegen snelweg A1. Daar wordt het verkeer gedwongen om langzamer te rijden. Rijkswaterstaat houdt in de gaten of de snelweg moet worden afgesloten

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Danny722 link=msg=1228859 date=1387155286
1 Dompelpomp en de slangenbak. Vanuit Zeist is de WTH549 ook onderweg.

De slangenbak staat toch voor de 3KM combi? SLH + DPU.

Ik denk niet dat de WTH van Leusden onderweg is. Er is geen HA beschikbaar om de 2de bak te trekken. Heeft Zeist wel 2 HA's om beide containers te brengen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1228864 date=1387155866
De slangenbak staat toch voor de 3KM combi? SLH + DPU.

Ik denk niet dat de WTH van Leusden onderweg is. Er is geen HA beschikbaar om de 2de bak te trekken. Heeft Zeist wel 2 HA's om beide containers te brengen?
Mooi hè een haakarmvoertuig. Je zet de ene container eraf en je haalt de volgende op. En desnoods wordt de WTH opgepikt door een ander haakarmvoertuig

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Citaat van: Peter71 link=msg=1228865 date=1387155983
Mooi hè een haakarmvoertuig. Je zet de ene container eraf en je haalt de volgende op. En desnoods wordt de WTH opgepikt door een ander haakarmvoertuig

Ja. Maar jij snapt ook dat dat in dit geval niet op gaat. Als je vanuit Zeist een SLH brengt, en dan leeg moet rijden en daarna nog eens een nieuwe container op moet halen op die afstand was er een hoop mogelijk wat sneller gaat.

Daarnaast is de WTH niet meer nodig als 2x GWT paraat is waarschijnlijk. De inzet is juist nuttig voor die tijd.

Een andere post met een HA sturen kan inderdaad. Maar dat zou dan Soest worden? Die hebben een eigen WTH?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1228866 date=1387156160
Ja. Maar jij snapt ook dat dat in dit geval niet op gaat. Als je vanuit Zeist een SLH brengt, en dan leeg moet rijden en daarna nog eens een nieuwe container op moet halen op die afstand was er een hoop mogelijk wat sneller gaat.

Daarnaast is de WTH niet meer nodig als 2x GWT paraat is waarschijnlijk. De inzet is juist nuttig voor die tijd.

Een andere post met een HA sturen kan inderdaad. Maar dat zou dan Soest worden? Die hebben een eigen WTH?
Dompelpomp van Leusden zet je af, de slangenbak van Zeist gaat uitrijden. Haakarm van Leusden kan terug op de WTH op te halen, als het moet dan moet het. Kun jij wat van vinden, maar brandweerwerk is nog steeds improviseren. ;)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Citaat van: Peter71 link=msg=1228867 date=1387156337
Dompelpomp van Leusden zet je af, de slangenbak van Zeist gaat uitrijden. Haakarm van Leusden kan terug op de WTH op te halen, als het moet dan moet het. Kun jij wat van vinden, maar brandweerwerk is nog steeds improviseren. ;)

Tuurlijk. Soms kan het niet anders, maar als bovenstaande echt de bedoeling is, is er niet goed nagedacht. Het is mogelijk om veel sneller, veel meer water op plaats incident te krijgen.

Improviseren is belangrijk. Maar je hoeft zaken niet moeilijker te maken dan ze zijn.