Fijn dat er zoveel reacties zijn gekomen op mijn Topic.
Is het misschien een idee om het Nederlandse volk te vertellen (postbus51 ofzo) dat het bellen voor een ambulance toch iets anders is dan, bij twijfel, bel 112. Ik moet zeggen, als ik zo de reacties lees snap ik achteraf wel dat er misschien geen medische hulp is gekomen. Toch zou ik, als ik centralist was, misschien een andere keus gemaakt hebben, Man op leeftijd, veel bloed, etc.
De mensen die bij beide incidenten aanwezig waren snapten echter totaal niet dat er geen medische hulp kwam, Huisarts, HAP, of ambu. De cafe-eigenaar was zelfs erg verrast en lichtelijk boos. Ik dacht ook eerder dat een ambulance bij twijfel gewoon komt, net als bij een brandgerucht de brandweer, of bij een mogelijke inbraak de politie. Ik heb een tijd in de VS gewoond, en daar kwam sowieso voor alles een ambulance.. andere kant van het extreme.. (ging natuurlijk om liability, zucht.. ).
Blijkbaar licht het allemaal toch iets anders..
Edit: Ik zie dat Veiligheidsregio Noord Holland Noord recent een brochure heeft laten maken waarin dit onderwerp naar boven komt, nav agressie als er geen ambu komt.
Link:
http://www.pm.nl/artikel/3073/uitgescholden-bespuugd-en-bedreigd