Uitrukken of niet?

Auteur Topic: Uitrukken of niet?  (gelezen 36840 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 22 december 2013, 12:39:07
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1230456 date=1387646373
zou je in die gevallen dan geen ambu terplaatse vragen/krijgen?  Laten we de discussie een beetje op niveau en vooral serieus houden.

Men had het over ambulances die niet uitrukken bij "milde" arteriële bloedingen. Ik vind een arteriële bloeding iets wat best serieus genomen kan worden, en de beoordeling is iets wat best serieus genomen kan worden. Dat miste ik wat in de originele post.

Anderzijds heb ik filmpjes gezien waar de Nederlandse diensten met 2 brandweerwagens, 2 politiewagens en 2 ambulances naar een rea reden. Dat zal ook wel zijn prijs hebben en 1 brandweerwagen en 1 politiewagen zijn sowieso al nutteloos.

beantsje

• Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 22 december 2013, 12:48:37
Citaat van: StijnC link=msg=1230601 date=1387712347
Men had het over ambulances die niet uitrukken bij "milde" arteriële bloedingen. Ik vind een arteriële bloeding iets wat best serieus genomen kan worden, en de beoordeling is iets wat best serieus genomen kan worden. Dat miste ik wat in de originele post.

Anderzijds heb ik filmpjes gezien waar de Nederlandse diensten met 2 brandweerwagens, 2 politiewagens en 2 ambulances naar een rea reden. Dat zal ook wel zijn prijs hebben en 1 brandweerwagen en 1 politiewagen zijn sowieso al nutteloos.

Beoordeling is natuurlijk erg afhankelijk van de kwaliteit van de alarmering. Het is te lastig om over dit specifieke geval iets zinnigs te kunnen zeggen.

Het laatste ben ik het niet met je eens.  Eén ambu is bij een reanimatie te weinig en die politieautos zijn toch al op de weg (itt de ambu en de brandweer). Dus waarom niet 2 auto's oproepen en kijken wie er het eerste is? Bovendien komen een paar extra handjes goed van pas; assisteren bij reanimatie, maar ook naasten opvangen en evt helpen bij het waarschuwen van andere familieleden.  Bij de oproepen waar ik ben geweest, komt de brandweer alleen als het so op een bovenverdieping ligt en dus mogelijk met een hoogwerker uit huis moet worden gehaald.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 22 december 2013, 13:12:21
Citaat van: StijnC link=msg=1230601 date=1387712347

Je snapt zelf hopelijk wel dat je nu echt appels met peren aan het vergelijken bent. Waar lees je overigens dat het letsel niet serieus genomen wordt?

daanh

• Forum gebruiker
  • Rechtvaardig
Reactie #63 Gepost op: 23 december 2013, 02:08:06
Fijn dat er zoveel reacties zijn gekomen op mijn Topic.

Is het misschien een idee om het Nederlandse volk te vertellen (postbus51 ofzo) dat het bellen voor een ambulance toch iets anders is dan, bij twijfel, bel 112. Ik moet zeggen, als ik zo de reacties lees snap ik achteraf wel dat er misschien geen medische hulp is gekomen. Toch zou ik, als ik centralist was, misschien een andere keus gemaakt hebben, Man op leeftijd, veel bloed, etc.

De mensen die bij beide incidenten aanwezig waren snapten echter totaal niet dat er geen medische hulp kwam, Huisarts, HAP, of ambu. De cafe-eigenaar was zelfs erg verrast en lichtelijk boos. Ik dacht ook eerder dat een ambulance bij twijfel gewoon komt, net als bij een brandgerucht de brandweer, of bij een mogelijke inbraak de politie. Ik heb een tijd in de VS gewoond, en daar kwam sowieso voor alles een ambulance.. andere kant van het extreme.. (ging natuurlijk om liability, zucht.. ).

Blijkbaar licht het allemaal toch iets anders..

Edit: Ik zie dat Veiligheidsregio Noord Holland Noord recent een brochure heeft laten maken waarin dit onderwerp naar boven komt, nav agressie als er geen ambu komt.  

Link: http://www.pm.nl/artikel/3073/uitgescholden-bespuugd-en-bedreigd

beantsje

• Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 23 december 2013, 10:28:49
Citaat van: daanh link=msg=1230744 date=1387760886

Is het misschien een idee om het Nederlandse volk te vertellen (postbus51 ofzo) dat het bellen voor een ambulance toch iets anders is dan, bij twijfel, bel 112. Ik moet zeggen, als ik zo de reacties lees snap ik achteraf wel dat er misschien geen medische hulp is gekomen. Toch zou ik, als ik centralist was, misschien een andere keus gemaakt hebben, Man op leeftijd, veel bloed, etc.

De mensen die bij beide incidenten aanwezig waren snapten echter totaal niet dat er geen medische hulp kwam, Huisarts, HAP, of ambu. De cafe-eigenaar was zelfs erg verrast en lichtelijk boos. Ik dacht ook eerder dat een ambulance bij twijfel gewoon komt, net als bij een brandgerucht de brandweer, of bij een mogelijke inbraak de politie. Ik heb een tijd in de VS gewoond, en daar kwam sowieso voor alles een ambulance.. andere kant van het extreme.. (ging natuurlijk om liability, zucht.. ).

Edit: Ik zie dat Veiligheidsregio Noord Holland Noord recent een brochure heeft laten maken waarin dit onderwerp naar boven komt, nav agressie als er geen ambu komt.  

een link naar het spel:
http://www.ambulancecontrol.nl/

Leuk bedacht!

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #65 Gepost op: 23 december 2013, 11:57:26
Citaat van: daanh link=msg=1230744 date=1387760886

'Veel bloed' is relatief. 50-100 ml bloed maakt een enorm bloedbad. Giet het maar eens in een maatbeker en giet het uit over de vloer (doe er een beetje rode kleurstof bij voor het juiste effect). Doe nu maar eens hetzelfde met een liter......
Arts  www.alphalog.nl

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #66 Gepost op: 23 december 2013, 23:27:12
Citaat van: Delta link=msg=1230800 date=1387796246
'Veel bloed' is relatief. 50-100 ml bloed maakt een enorm bloedbad. Giet het maar eens in een maatbeker en giet het uit over de vloer (doe er een beetje rode kleurstof bij voor het juiste effect). Doe nu maar eens hetzelfde met een liter......

"met een kopje bloed kun je een hele kamer rood verven"
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

daanh

• Forum gebruiker
  • Rechtvaardig
Reactie #67 Gepost op: 24 december 2013, 17:53:25
Citaat van: beantsje link=msg=1230784 date=1387790929
een link naar het spel:
http://www.ambulancecontrol.nl/

Leuk bedacht!

Inmiddels Expert! haha! Leuk spel! Handig om kennis mee op te doen