Grote hulpverlening (gaslek) Zuurlandsedijk - Brielle 20-12-2013

Auteur Topic: Grote hulpverlening (gaslek) Zuurlandsedijk - Brielle 20-12-2013  (gelezen 11090 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Chukkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • UNIX/Linux/OpenVMS beheerder.
Reactie #20 Gepost op: 22 december 2013, 06:29:37
Volgens mij lost methaan niet/slecht op in water(3g/l), dus je kan het niet neerslaan. De waterkanonnen zorgen alleen maar voor een luchtstroom. Dit zorgt voor een lager percentage methaan in de omgeving. Explosiegrens ligt volgen wiki tussen 5% en 15%. Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd als er een explosie is met zoveel water in de explosie wolk.
Politie  | Dienst ICT | Sector Levering | Hosting (vtsPN-DRC)


guest12562

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 22 december 2013, 06:53:31
Laat ik het anders verwoorden je drukt het kanten op wat je waarschijnlijk niet wilt, waardoor je er geen controle meer op hebt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 22 december 2013, 08:48:44
Deze tweet
Citaat
#Zuurlandsedijk #Brielle: er is geen ontploffingsgevaar, verhouding gas/zuurstof in de lucht is niet explosief http://t.co/KDQZIMgAfS
De verhouding gas en zuurstof is zodanig dat er geen ontploffing kan plaats vinden. Is op zich al spannend. Uitstromend gas zo de open lucht in, kan dat een ontploffing veroorzaken, wat heb je nodig om een ontploffing te kunnen krijgen. Volgens mij sowieso een ophoping waardoor je het gas/lucht mengsel tussen de explosiewaardes kunt krijgen en je druk kunt opbouwen? Of zou dat alleen maar tot ontbranding kunnen komen, aangezien de aanwezigheid van zuurstof altijd vele malen meer is dan het gas. In het ergste geval kan het gas dus tot ontbranding kunnen komen. Is lastig, maar dan kun je de stralen weer inzetten om de omgeving af te schermen tegen de hittestraling.
Nu heb je een prachtige geforceerde ventilatie, je kunt precies inschatten wat je effectgebied zal zijn. Dat kun je ruiken. Wil je het goed weten laat je dat een paar WVDploegen bekijken, daar zijn ze voor heren Bevelvoerders en OVDen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 24 december 2013, 00:42:22
Gaslek Brielle gedicht
Gaslek Brielle gedicht
rtvrijnmond
Gepubliceerd op 20 dec 2013
Citaat
Er ontsnapt geen gas meer aan de Zuurlandsedijk in Brielle. De brandweer en Stedin hebben het lek gedicht.
Samen sterk in de hulpverlening!