VOG verplicht voor verplegend en verzorgend personeel?

Auteur Topic: VOG verplicht voor verplegend en verzorgend personeel?  (gelezen 3023 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Gepost op: 6 november 2014, 18:27:34
Ik ben wel benieuwd hoe er hier gedacht wordt over het verplicht stellen van een verklaring omtrent gedrag voor verplegend en verzorgend personeel.

Ik zelf ben voor, omdat ik denk dat er een bepaalde groep die niet geschikt is voor het werken met (kwetsbare) mensen en het voorhanden hebben van bepaalde (gevaarlijke) goederen kan worden uitgesloten van dit beroep. Compleet waterdicht ga je dit systeem niet krijgen, maar dit lijkt me een stap in de goede richting. Ik zou het zelfs nog een stuk doortrekken, tot iedereen die in contact komt met patienten een VOG moet aan kunnen leveren.

Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

sylvester1986

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2014, 18:35:39
Is een VOG niet verplicht dan? Mijn vriendin (verpleegkundige) heeft gewoon een VOG moeten aanvragen. 1x voor de thuiszorg en 1x voor de gehandicaptenzorg.

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2014, 18:59:06
Ik heb voor mijn (vakantie)werk (voor 2 verschillende werkgevers) ook tweemaal een VOG aan moeten vragen, echter is dit niet bij wet verplicht gesteld. Werkgevers kunnen nu zelf bepalen of zij dit verplicht stellen bij hun personeel.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2014, 19:13:08
Stom dat het niet verplicht is maar ik ben voorstander! Gelukkig wordt het steeds vaker wel al verplicht gesteld om een VOG te overleggen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel