MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 230261 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #240 Gepost op: 19 september 2009, 10:42:36
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #241 Gepost op: 30 september 2009, 20:06:42
MICU 04-301





EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #242 Gepost op: 6 oktober 2009, 19:29:54
De MICU (17-302) van Rotterdam-Rijnmond:








Ik mocht alleen niet binnen kijken en zeker geen foto's maken.

Bijzonderheden: De striping zit helemaal verkeerdom!
Brandweer Papendrecht


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #243 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:25:57
Ik kwam laatst een vergelijkbaar voertuig (17-302) tegen met een patiënt achterin.
Vanaf mijn fiets kon ik zo recht in het gezicht van deze patiënt kijken.
Is dit met een reden gedaan?


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #244 Gepost op: 6 oktober 2009, 21:38:30
Ik kwam laatst een vergelijkbaar voertuig (17-302) tegen met een patiënt achterin.
Vanaf mijn fiets kon ik zo recht in het gezicht van deze patiënt kijken.
Is dit met een reden gedaan?


Kwam je de 17-302 tegen of een ander voertuig? Was het echt een MICU of een lage Mercedes? Volgens mij kun je bij een MICU vanwege de grote en hoogte slecht vanaf je fiets naar binnen kijken. Het lijkt mij alleen niet helemaal de bedoeling dat je de patient kan zien. Je hebt bij de 17-302 wel een groot raam aan de zijkant maar er zit wel van dat anti inkijk folie voor. Ik snap zelf ook niet goed waarom dat het niet gewoon geblindeerd is dat raam. Bij alle ambulances van de regio is dat wel het geval. Ze hebben in Rotterdam nog een MICU (17-301) maar durf even niet te zeggen of die ook van die grote ramen aan de zijkant heeft.
Brandweer Papendrecht


Bart S

  • Gast
Reactie #245 Gepost op: 7 oktober 2009, 06:25:47
Ik mocht alleen niet binnen kijken en zeker geen foto's maken.

Ik vraag me af wat er dan zo geheim aan is. Of hadden ze een patient aan boord?


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #246 Gepost op: 7 oktober 2009, 11:16:07

Kwam je de 17-302 tegen of een ander voertuig? Was het echt een MICU of een lage Mercedes? Volgens mij kun je bij een MICU vanwege de grote en hoogte slecht vanaf je fiets naar binnen kijken. Het lijkt mij alleen niet helemaal de bedoeling dat je de patient kan zien. Je hebt bij de 17-302 wel een groot raam aan de zijkant maar er zit wel van dat anti inkijk folie voor. Ik snap zelf ook niet goed waarom dat het niet gewoon geblindeerd is dat raam. Bij alle ambulances van de regio is dat wel het geval. Ze hebben in Rotterdam nog een MICU (17-301) maar durf even niet te zeggen of die ook van die grote ramen aan de zijkant heeft.

de 301 en 302 zijn twee identieke voertuigen. Als je op de foto's kijkt dan zie je de zijruiten. Deze zijn niet volledig geblindeerd. Vindt ik het inderdaad nog steeds knap als je op je fiets naar binnen kan kijken want het zit redelijk hoog

Ik vraag me af wat er dan zo geheim aan is. Of hadden ze een patient aan boord?

Op de foto lijkt het dat hij voor een wasstraat staat, of op de post want je ziet ook een VW piketvoertuig staan. Dus ik denk niet dat er patient in lag... :D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #247 Gepost op: 7 oktober 2009, 17:51:50
de 301 en 302 zijn twee nagenoeg identieke voertuigen. Als je op de foto's kijkt dan zie je de zijruiten. Deze zijn niet volledig geblindeerd. Vindt ik het inderdaad nog steeds knap als je op je fiets naar binnen kan kijken want het zit redelijk hoog

Op de foto lijkt het dat hij voor een wasstraat staat klopt, of op de post klopt ook, de Breslau in Barendrecht want je ziet ook een VW piketvoertuig staan. Dus ik denk niet dat er patient in lag... :D
greetz,  Enrique


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #248 Gepost op: 7 oktober 2009, 18:10:58
Hier heb je de 17-302 filmpje met aan het eind foto's van binnen?
Zal wel aan chauffeur gelegen hebben ;-)

Bron: Jumpnik      (Jasper)

De MICU (17-302) van Rotterdam-Rijnmond:








Ik mocht alleen niet binnen kijken en zeker geen foto's maken.

Bijzonderheden: De striping zit helemaal verkeerdom!
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #249 Gepost op: 7 oktober 2009, 23:29:38

Kwam je de 17-302 tegen of een ander voertuig? Was het echt een MICU of een lage Mercedes? Volgens mij kun je bij een MICU vanwege de grote en hoogte slecht vanaf je fiets naar binnen kijken. Het lijkt mij alleen niet helemaal de bedoeling dat je de patient kan zien. Je hebt bij de 17-302 wel een groot raam aan de zijkant maar er zit wel van dat anti inkijk folie voor. Ik snap zelf ook niet goed waarom dat het niet gewoon geblindeerd is dat raam. Bij alle ambulances van de regio is dat wel het geval. Ze hebben in Rotterdam nog een MICU (17-301) maar durf even niet te zeggen of die ook van die grote ramen aan de zijkant heeft.

Het is al even geleden gebeurd.
Ik denk dat het de MICU van Zwolle was aangezien dit voorval vlak bij het ziekenhuis in Hardenberg gebeurde.
Het voertuig passeerde mij op een meter of 10. Ik weet zeker dat het een MICU voertuig betrof want ik kon duidelijk een gewoon ziekenhuis bed zien binnen in het voertuig.

Is de 04-301 het zelfde type als de 17-302?

MICU Zwolle -> RAV IJssel Vecht standplaats Zwolle
04-301 Mercedes Benz 906D UVModular