MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 234887 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #270 Gepost op: 22 oktober 2009, 12:29:08
Wat een ongelovelijk mooie dingen zeg! Vooral die MB atego's!! Erg mooie ingericht OGS systeem. (zou ook op de tas moeten)

Waarom hebben ze trouwens voor micu's gekozen in ambuvorm. Ik denk dat je bv een MICU HAB goedkoper en beter uit bent. Maar ja daar zal vast wel over na gedacht zijn.

Als het goed is, mag je in een HAB geen personen vervoeren  ;) Tevens is een stuk comfort en veilige werkruimte natuurlijk ook erg belangrijk
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #271 Gepost op: 22 oktober 2009, 13:53:56
Bel het RDW eens zou ik zeggen, die geven je daar gerust antwoord op

Ik heb ze een mailtje gestuurd. Zodra ik antwoord op mijn vraag heb zal ik het hier plaatsen!   ;)
Brandweer Papendrecht


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #272 Gepost op: 22 oktober 2009, 13:57:20
Wat een ongelovelijk mooie dingen zeg! Vooral die MB atego's!! Erg mooie ingericht OGS systeem. (zou ook op de tas moeten)

Waarom hebben ze trouwens voor micu's gekozen in ambuvorm. Ik denk dat je bv een MICU HAB goedkoper en beter uit bent. Maar ja daar zal vast wel over na gedacht zijn.

In een MICU moet je ook goed kunnen staan waardoor het belangrijk is dat je in de hoogte ook een hoop ruimte hebt. Als je dan een Haakarmbak gebruikt moet het een hele hoge bak worden waardoor je bij veel ziekenhuizen weer niet terrecht kunt. Deze MICU voertuigen zijn laag bij de grond om het zo maar te zeggen. De opbouw zit hier tussen de wielen en anders bovenop de wielen.
Brandweer Papendrecht


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #273 Gepost op: 23 oktober 2009, 12:51:07
Denk ook niet dat een HAB voor de patient erg comfortabel ligt op het moment dat de bak op het voertuig gezet wordt....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #274 Gepost op: 27 oktober 2009, 08:33:02
Hierbij een aantal foto's van de 17-302 MICU van Rotterdam-Rijnmond:














De MICU 17-301 staat nu bij de spuiter omdat het voertuig wat verkleurd was. Hij zal binnenkort weer gaan rijden.
Brandweer Papendrecht


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #275 Gepost op: 27 oktober 2009, 09:11:39
Zo, van buiten lijkt het een heel bakbeest, maar kun je je kont wel keren achter in? en zijn er stoelen naast de brancard?? of heeft niemand zicht op de patiënt??

Ik ben al eens bezig geweest met het kentekenvraagstuk, omdat onze chevvy's ook op de 3880kg staan geregistreerd op het personenkenteken.

Het antwoord van de RDW was dat de voertuig categorie indeling wordt bepaald door de fabrikant (samen met de leverancier) van het voertuig, zo kan het dus inderdaat zijn dat een lichter voertuig op bedrijfswagen kenteken staat dan een zwaarder. zo is de MICU GLD Z ingericht voor personenvervoer en staat op een personen kenteken.

Het gewicht heeft hier dus helemaal niets mee te maken!!

Ook onze WAS container op een sprinter onderstel staat op een personen kenteken de 20-132 52-HDK-6 3880KG
En de Ströbel/Amstra container op een Sprinter staat op een bedrijfswagen kenteken de 20-102 BV-JG-82 2900KG
Hier zal het de keuze zijn van Wietmarscher en Ströbel. Op grond waarvan de keuze gemaakt wordt weet ik ook niet. Om niet voor een vrachtwagen kenteken te kiezen zal met de 120km/uur te maken hebben. belasting ed hebben ambulances toch vrijstelling van dus daar heeft het niets mee te maken.
1:87 modelletjes:  


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #276 Gepost op: 27 oktober 2009, 09:48:19
Ik heb zelf nog geen antwoord terug van de RDW maar bedankt voor de uitleg!


Er zitten twee stoelen voor het bed waarop je de patient goed in de gaten kan houden. Je kan heel goed naast het bed staan onderweg. Je kan je precies schrap zetten tussen het bed en de wand zodat je tijdens het rijden niet omvalt. Ze vinden het een hele fijne auto omdat hij bere sterk is en heel goed rijd.
Brandweer Papendrecht


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #277 Gepost op: 5 november 2009, 15:07:54






Dienst: RAV IJssel Vecht
Standplaats: Zwolle
Roepnummer: 04-301
Soort voertuig: MICU (Mobile Intensive Care Unit)
Merk en type: Mercedes Benz 906D UVModular
Bijzonderheden: Gespot bij ZKHS St Jansdal Harderwijk
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #278 Gepost op: 5 november 2009, 15:53:29
Volgens mij is er in dat voertuig ook niet zoveel ruimte om het slachtoffer heen? Of zit er soms een kleiner bed in?
Brandweer Papendrecht


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #279 Gepost op: 5 november 2009, 15:59:43
Volgens mij is er in dat voertuig ook niet zoveel ruimte om het slachtoffer heen? Of zit er soms een kleiner bed in?

Geen idee, ik heb er niet achterin gekeken... het schijnt dat er niemand daar op het terrein van het ziekenhuis mag komen, aldus een beveiliger.
Iemand die er meer over de binnenzijde weet?
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl