0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.
waarvoor staat PICU?en hoort tie niet in:http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,37993.0.html
Juist. Daarnaast heb je ook nog een NICU, wat staat voor Neonaten Intensive Care Unit.
Ik gok (educated guess) dat het een (2e) MICU team* betreft wat ingezet kan worden als de MICU nog niet beschikbaar is, om een instabiele patiënt alvast te kunnen stabiliseren op level 1 IC niveau op een level 2/3 IC....*Micu-team is bij ons Intensivist+IC-pleeg
Ben er inmiddels achter: de 17303 wordt een soort rapid responder MICU. Bemensd door de MICU-pleeg en de MICU-arts. Die rijden in voorkomende gevallen (als het niet goed gaat met een patiënt en er spoed is bij het gereedmaken voor het vervoer van deze patiënt) als eerste richting locatie van de patiënt (meestal een ziekenhuis), om daar alvast de nodige medische handelingen te verrichten t.b.v. het vervoer van de patiënt. De MICU-chauffeur komt dan met de MICU erachteraan (maar dat duurt uiteraard wat langer). Dat scheelt dus wat tijd.
Benieuwd wie die RR auto gaat besturen, de micu pleeg of micu dokter?
lijkt me allebei niet handig, hoe komt die auto dan weer terug op de thuisbasis? Pleeg+dok gaan beide met de patient mee neem ik aan....
Dat zal wel net zo zijn als op de MICU zelf, een ambu chauffeur uit de "reguliere" pool.