MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 234889 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #300 Gepost op: 6 mei 2010, 20:43:34
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #301 Gepost op: 6 mei 2010, 20:47:56
waarvoor staat PICU?
en hoort tie niet in:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,37993.0.html

Pediatric Intensive Care Unit. Dus een MICU voor kinderen/jongeren (t/m 18).
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #302 Gepost op: 6 mei 2010, 21:23:04
Juist. Daarnaast heb je ook nog een NICU, wat staat voor Neonaten Intensive Care Unit.
MICU / PICU en NICU zijn dus allemaal voertuigen die erop gericht zijn om patiënten met IC-zorgbehoefte over de weg te vervoeren.
Geloof niet alles wat je denkt.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #303 Gepost op: 6 mei 2010, 21:54:16
Juist. Daarnaast heb je ook nog een NICU, wat staat voor Neonaten Intensive Care Unit.
Bij "ons" is dat nu nog elke ambu waar we de babylance-couv in schuiven, hoe zit het met de bemanning bij jullie, is elke pleeg ook op de neo geweest voor een stage, en wordt er ook aan scholing voor de chauffeurs gedaan? of zijn het piket-teams oid?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #304 Gepost op: 6 mei 2010, 22:38:50
Ik gok (educated guess)  dat het een (2e) MICU team* betreft wat ingezet kan worden als de MICU nog niet beschikbaar is, om een instabiele patiënt alvast te kunnen stabiliseren op level 1 IC niveau op een level 2/3 IC....

*Micu-team is bij ons Intensivist+IC-pleeg

Ben er inmiddels achter: de 17303 wordt een soort rapid responder MICU. Bemensd door de MICU-pleeg en de MICU-arts. Die rijden in voorkomende gevallen (als het niet goed gaat met een patiënt en er spoed is bij het gereedmaken voor het vervoer van deze patiënt) als eerste richting locatie van de patiënt (meestal een ziekenhuis), om daar alvast de nodige medische handelingen te verrichten t.b.v. het vervoer van de patiënt. De MICU-chauffeur komt dan met de MICU erachteraan (maar dat duurt uiteraard wat langer). Dat scheelt dus wat tijd.
greetz,  Enrique


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #305 Gepost op: 7 mei 2010, 01:01:00
Ben er inmiddels achter: de 17303 wordt een soort rapid responder MICU. Bemensd door de MICU-pleeg en de MICU-arts. Die rijden in voorkomende gevallen (als het niet goed gaat met een patiënt en er spoed is bij het gereedmaken voor het vervoer van deze patiënt) als eerste richting locatie van de patiënt (meestal een ziekenhuis), om daar alvast de nodige medische handelingen te verrichten t.b.v. het vervoer van de patiënt. De MICU-chauffeur komt dan met de MICU erachteraan (maar dat duurt uiteraard wat langer). Dat scheelt dus wat tijd.

Benieuwd wie die RR auto gaat besturen, de micu pleeg of micu dokter?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #306 Gepost op: 7 mei 2010, 01:17:24
Benieuwd wie die RR auto gaat besturen, de micu pleeg of micu dokter?

In Duitsland is het altijd de 'Rettungsassistent' die voor chauffeur speelt. Die rijdt de Notarzt naar het incident en voert medisch ondersteunende handelingen uit (een beetje als de ambulancechauffeur die we in Nederland kennen dus). De MICU-arts (intensivist) zal wel 'veel te druk' zijn voor een extra cursus rijden met A1. Het lijkt me bovendien het meest logisch dat het de pleeg wordt?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #307 Gepost op: 7 mei 2010, 02:40:50
Benieuwd wie die RR auto gaat besturen, de micu pleeg of micu dokter?
lijkt me allebei niet handig, hoe komt die auto dan weer terug op de thuisbasis? Pleeg+dok gaan beide met de patient mee neem ik aan....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #308 Gepost op: 7 mei 2010, 09:17:34
lijkt me allebei niet handig, hoe komt die auto dan weer terug op de thuisbasis? Pleeg+dok gaan beide met de patient mee neem ik aan....

Dat zal wel net zo zijn als op de MICU zelf, een ambu chauffeur uit de "reguliere" pool.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #309 Gepost op: 7 mei 2010, 17:58:26
Dat zal wel net zo zijn als op de MICU zelf, een ambu chauffeur uit de "reguliere" pool.

Die dan weer gebracht moet worden of zijn eigen auto daar moet laten staan .... Klinkt héél erg handig  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !