Hoop dat ik niet teveel off topic ga, maar als ik de Amsterdamse en Utrechtse situatie hoor, klinkt de huidige Rijnmondse situatie toch niet eens zo slecht? In plaats van een MICU (kennelijk zelfs zonder bed? is dat normaal?) eerst naar een ziekenhuis te rijden, daar de bemensing in te laten stappen en dan naar de locatie van de patiënt te rijden, is het toch sneller en handiger om de MICU-arts alvast richting locatie te laten rijden en de MICU met de chauf en de pleeg erachteraan? Misschien maakt 't weinig uit in de praktijk (ben daarvoor onvoldoende onderlegd qua witte kolom), maar het klinkt wel positief om de meest noodzakelijke functionaris (de arts) alvast richting patiënt te sturen.
Wat wel een verschil is met Rotterdam is dat de arts en de pleeg voorheen (en als er geen spoed bij is nu nog steeds) eerst naar de MICU-locatie rijden (en bij wijze van spreken dus de halve regio door) en dat de MICU dan pas met chauf, pleeg en arts richting patiënt gaat. In Amsterdam en Utrecht rijdt de chauf met de MICU dus naar het ziekenhuis om daar de arts en de pleeg op te halen. Scheelt reistijd voor twee personen. Overigens is hier denk ik het feit dat de MICU-artsen en -plegen in Rijnmond in diverse ziekenhuizen werkzaam zijn, dus het kan zomaar zijn dat de arts uit het Zuiderziekenhuis of uit het Ruwaard van Putten in Spijkenisse moet komen en de pleeg uit het Erasmus Medisch Centrum.