MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 236453 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #360 Gepost op: 4 juli 2010, 11:51:12
De Utrechtse situatie is ongeveer gelijk aan die van Amsterdam. De MICU staat in Soesterberg en gaat vervolgens naar het UMCU om het team op te halen. Zelfde geldt ook voor de PICU: staat in Soesterberg en haalt het personeel in het WKZ.
Geloof niet alles wat je denkt.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #361 Gepost op: 4 juli 2010, 19:10:51
Hoop dat ik niet teveel off topic ga, maar als ik de Amsterdamse en Utrechtse situatie hoor, klinkt de huidige Rijnmondse situatie toch niet eens zo slecht? In plaats van een MICU (kennelijk zelfs zonder bed? is dat normaal?) eerst naar een ziekenhuis te rijden, daar de bemensing in te laten stappen en dan naar de locatie van de patiënt te rijden, is het toch sneller en handiger om de MICU-arts alvast richting locatie te laten rijden en de MICU met de chauf en de pleeg erachteraan? Misschien maakt 't weinig uit in de praktijk (ben daarvoor onvoldoende onderlegd qua witte kolom), maar het klinkt wel positief om de meest noodzakelijke functionaris (de arts) alvast richting patiënt te sturen.

Wat wel een verschil is met Rotterdam is dat de arts en de pleeg voorheen (en als er geen spoed bij is nu nog steeds) eerst naar de MICU-locatie rijden (en bij wijze van spreken dus de halve regio door) en dat de MICU dan pas met chauf, pleeg en arts richting patiënt gaat. In Amsterdam en Utrecht rijdt de chauf met de MICU dus naar het ziekenhuis om daar de arts en de pleeg op te halen. Scheelt reistijd voor twee personen. Overigens is hier denk ik het feit dat de MICU-artsen en -plegen in Rijnmond in diverse ziekenhuizen werkzaam zijn, dus het kan zomaar zijn dat de arts uit het Zuiderziekenhuis of uit het Ruwaard van Putten in Spijkenisse moet komen en de pleeg uit het Erasmus Medisch Centrum.
greetz,  Enrique

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #362 Gepost op: 4 juli 2010, 19:43:43
Ook ik ben niet al te onderlegd over MICU situaties. Als de artsen rouleren vanuit diverse ziekenhuizen, is het dan niet handig om de MICU/PICU bij het betreffende ziekenhuis te stationeren?

Wat betreft de ACH, staat deze speciaal ingedeeld op de MICU/PICU of wordt deze van een normale ambu afgehaald voor een MICU-rit. Is eventueel denkbaar dat alleen de ACH met een piketwagen naar de het zkh rijdt waar de MICU op dat moment staat, arts en pleeg klaarstaan en dan rijden?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #363 Gepost op: 4 juli 2010, 19:49:20
Ook ik ben niet al te onderlegd over MICU situaties. Als de artsen rouleren vanuit diverse ziekenhuizen, is het dan niet handig om de MICU/PICU bij het betreffende ziekenhuis te stationeren?

Wat betreft de ACH, staat deze speciaal ingedeeld op de MICU/PICU of wordt deze van een normale ambu afgehaald voor een MICU-rit. Is eventueel denkbaar dat alleen de ACH met een piketwagen naar de het zkh rijdt waar de MICU op dat moment staat, arts en pleeg klaarstaan en dan rijden?

De MICU-chauffeurs in Rijnmond zijn speciaal vrijgemaakt voor MICU-ritten en zijn dus niet (meer) op de gewone ambu's te vinden.

Omdat in Rijnmond diverse ziekenhuizen MICU-personeel leveren zouden er dan bij diverse ziekenhuizen MICU-stallingsplaatsen moeten worden gecreëerd die er nu niet zijn. En daarnaast is het misschien ook handiger om één vaste locatie voor de MICU te hebben dan bij elke alarmering te moeten nadenken waar de MICU die week staat.
greetz,  Enrique

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #364 Gepost op: 4 juli 2010, 23:13:23
Hier nog maar 'n keertje dan ;)

Dienst: Stichting MICU Rotterdam ism. AZRR
Standplaats: ? (huisadres)
Roepnummer: 17-303
Soort voertuig: stationwagon
Merk & type: Mercedes-Benz E320 CDI
Bijzonderheden: privévoertuig. Zie ook het bordje achter de auto ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #365 Gepost op: 5 juli 2010, 17:18:05
Hoop dat ik niet teveel off topic ga, maar als ik de Amsterdamse en Utrechtse situatie hoor, klinkt de huidige Rijnmondse situatie toch niet eens zo slecht? In plaats van een MICU (kennelijk zelfs zonder bed? is dat normaal?) eerst naar een ziekenhuis te rijden, daar de bemensing in te laten stappen en dan naar de locatie van de patiënt te rijden, is het toch sneller en handiger om de MICU-arts alvast richting locatie te laten rijden en de MICU met de chauf en de pleeg erachteraan? Misschien maakt 't weinig uit in de praktijk (ben daarvoor onvoldoende onderlegd qua witte kolom), maar het klinkt wel positief om de meest noodzakelijke functionaris (de arts) alvast richting patiënt te sturen.

Wat wel een verschil is met Rotterdam is dat de arts en de pleeg voorheen (en als er geen spoed bij is nu nog steeds) eerst naar de MICU-locatie rijden (en bij wijze van spreken dus de halve regio door) en dat de MICU dan pas met chauf, pleeg en arts richting patiënt gaat. In Amsterdam en Utrecht rijdt de chauf met de MICU dus naar het ziekenhuis om daar de arts en de pleeg op te halen. Scheelt reistijd voor twee personen. Overigens is hier denk ik het feit dat de MICU-artsen en -plegen in Rijnmond in diverse ziekenhuizen werkzaam zijn, dus het kan zomaar zijn dat de arts uit het Zuiderziekenhuis of uit het Ruwaard van Putten in Spijkenisse moet komen en de pleeg uit het Erasmus Medisch Centrum.

Wanneer de arts MICU-dienst heeft is hij niet aan het werk in het ziekenhuis. Hij is dan meestal thuis en als er een patient vervoert moet worden gaat hij naar de MICU of inderdaad met de auto vast naar de locatie. De andere dagen als de arts geen MICU dienst heeft werkt hij gewoon in het ziekenhuis.

Volgens mij zijn de verpleegkundigen gewoon van de ambulancedienst maar dat weet ik niet zeker.

De MICU-chauffeurs in Rijnmond zijn speciaal vrijgemaakt voor MICU-ritten en zijn dus niet (meer) op de gewone ambu's te vinden.

Omdat in Rijnmond diverse ziekenhuizen MICU-personeel leveren zouden er dan bij diverse ziekenhuizen MICU-stallingsplaatsen moeten worden gecreëerd die er nu niet zijn. En daarnaast is het misschien ook handiger om één vaste locatie voor de MICU te hebben dan bij elke alarmering te moeten nadenken waar de MICU die week staat.

De MICU-chauffeurs rijden een aantal diensten op de MICU en de rest gewoon op de ambulance.   ;)
Brandweer Papendrecht

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #366 Gepost op: 5 juli 2010, 20:21:50
Volgens mij zijn de verpleegkundigen gewoon van de ambulancedienst maar dat weet ik niet zeker.
De MICU-chauffeurs rijden een aantal diensten op de MICU en de rest gewoon op de ambulance.   ;)

1) in elk geval niet álle Rijnmondse MICU-plegen.
2) in elk geval niet álle Rijnmondse MICU-chauffeurs.  ;)
greetz,  Enrique

Remcotjuhhh

• Senior gebruiker
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #367 Gepost op: 5 juli 2010, 21:36:46
1) in elk geval niet álle Rijnmondse MICU-plegen.
2) in elk geval niet álle Rijnmondse MICU-chauffeurs.  ;)
op de rotterdamse micu heb je een aantal vaste micu chauffeurs en een aantal die ook op de reguliere ambu rijden..

de verpleegkundige en arts komen uit diverse ziekenhuizen en draaien een 24 uur (piket) dienst dus zodra er een ritje is worden ze gebeld komen naar de post en vertrekken vanuit daar met de micu naar het desbetrefende ziekenhuis.
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #368 Gepost op: 6 juli 2010, 12:26:21
Tijd voor foto's uit een andere regio!  :)

Soort voertuig: MICU
Merk voertuig: Mercedes Sprinter
Roepnummer: 04-301
Standplaats: Zwolle
Dienst: RAV IJsselland
Regio: IJsselland
Bijzonderheden: Is dit vroeger een voertuig van UMCG ambulancezorg regio Drenthe geweest?
Brandweer Papendrecht

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #369 Gepost op: 19 juli 2010, 17:57:15
Jaaaa, mijn favoriet!  098uo Klopt, is voorheen een Ambulance+ geweest bij UMCG.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..