MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 230112 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #370 Gepost op: 19 juli 2010, 18:04:06
Niet van regio Drenthe, wel van regio Friesland :)
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Jasper112

  • Jasper Warmerdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK
Reactie #371 Gepost op: 25 juli 2010, 21:23:45
MICU 17-302 van Rotterdam-Rijnmond







Foto's naar één posting teruggebracht
WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #372 Gepost op: 25 juli 2010, 23:19:08
MICU 17-302 van Rotterdam-Rijnmond


Mooie foto, vind het alleen jammer dat deze micu van binnen helemaal kaal is.. Geen rust gevende plaatjes aan het plafond en / of de zijwanden. Is de altijd al zo geweest of..?
Lijkt mij niet erg fijn om als patient daar in vervoerd te worden..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #373 Gepost op: 25 juli 2010, 23:21:05
Het grootste gedeelte van de patienten die in een MICU vervoerd worden, zijn IC patienten. Vandaar de naam, Mobiele Intensive Care Unit. Die zijn over het algemeen onder zeil, althans dat hoop ik voor de mensen die op de IC liggen. Dan doet het er weinig toe of je tegen een leuk strandje aan kijkt, je wil zo snel mogelijk van A naar B.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #374 Gepost op: 25 juli 2010, 23:28:20
Het grootste gedeelte van de patienten die in een MICU vervoerd worden, zijn IC patienten. Vandaar de naam, Mobiele Intensive Care Unit. Die zijn over het algemeen onder zeil, althans dat hoop ik voor de mensen die op de IC liggen. Dan doet het er weinig toe of je tegen een leuk strandje aan kijkt, je wil zo snel mogelijk van A naar B.

Hoeft niet kijk maar naar diverse reportages, (even zoeken op internet, ik dacht tv gelderland..) , maar patienten hebben zelf de keus om wakker te blijven of om te slapen (indien dit mogelijk is natuurlijk..)
En het principe van een MICU is was me duidelijk;-)

Maar dan kijkt het wel prettiger naar een strand ect. dan naar een grijs plafond.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #375 Gepost op: 25 juli 2010, 23:32:24
Hoeft niet kijk maar naar diverse reportages, (even zoeken op internet, ik dacht tv gelderland..) , maar patienten hebben zelf de keus om wakker te blijven of om te slapen (indien dit mogelijk is natuurlijk..)
En het principe van een MICU is was me duidelijk;-)

Maar dan kijkt het wel prettiger naar een strand ect. dan naar een grijs plafond.
Ik dacht, ik typ nu zo lekker... Maar even zonder gekheid, voor een patient die wakker is, zal het prettiger kijken zijn inderdaad. Wellicht dat ze kijken naar hoeveel 'wakkere' patienten ze vervoeren op jaar/maand basis?
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #376 Gepost op: 25 juli 2010, 23:34:03
en een MICU wordt niet alleen daarvoor gebruikt, ook als je zwaarlijvige patiënten met spoed anar het ziekenhuis moet brengen maar je brancard houd het gewicht niet. een MICU bied dan vaak de oplossing aangezien hier een bed in kan.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #377 Gepost op: 26 juli 2010, 13:35:07
Hoeft niet kijk maar naar diverse reportages, (even zoeken op internet, ik dacht tv Gelderland..) , maar patiënten hebben zelf de keus om wakker te blijven of om te slapen (indien dit mogelijk is natuurlijk..)
En het principe van een MICU is was me duidelijk;-)

Maar dan kijkt het wel prettiger naar een strand ect. dan naar een grijs plafond.
De gemiddelde MICU-patiënt die ik achterin heb vervoerd ademde niet zelfstandig maar door een buisje.... geloof dat ik nu op 70 ritten o.i.d.(niet geteld) 5 patiënten heb gezien die er bewust van waren dat ze vervoerd werden...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #378 Gepost op: 20 augustus 2010, 12:08:24
De MICU van Groningen, gespot bij het UMCG:







Soort voertuig: MICU
Merk voertuig: Mercedes Vario
Roepnummer: 01-301
Standplaats: Groningen
Dienst: Ambulancezorg Groningen en UMCG
Regio: Groningen
Bijzonderheden:
Brandweer Papendrecht


Remcotjuhhh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 551
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #379 Gepost op: 23 augustus 2010, 23:50:59
Micu 17-302 met spoed naar het ruwaard van puttenziekenhuis in Spijkenisse
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh