MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 230109 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #390 Gepost op: 14 oktober 2010, 14:28:27
(Als het goed is) wordt deze MICU al een tijdje niet meer gebruikt hoor.
Voor zover ik weet worden de 13-354 en 13-386 ("Ambu+") gebruikt voor MICU ritten. De 354 en 386 staan nu beide in Amsterdam. De 386 stond eerst op post Zaandam.
deze wordt gewoon nog elke dag gebruikt hoor.... alleen als hij stuk is gaat het met de SC-auto's, de trolley waar alle apparatuur opstaat is niet in de SC's te zetten zoals bart al zegt... en het is toch een stuk makkelijker als alles bij de hand is, ipv dat je allerlei losse rommel als beademingsautomaten, monitoren, inspuitpompen etc los op en rond een brancard hebt staan en hangen..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #391 Gepost op: 9 november 2010, 08:48:40
vandaag een filmpje van de nieuwe MICU VZA gezien, dat word een deftig karretje op een volvo chassis.
Hij staat op een interne site dus kan helaas niet naar buiten gebracht worden.
ACH & HBT


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #392 Gepost op: 9 november 2010, 14:50:40
vandaag een filmpje van de nieuwe MICU VZA gezien, dat word een deftig karretje op een volvo chassis.
Hij staat op een interne site dus kan helaas niet naar buiten gebracht worden.
Heb ook wat uitleg gehad van een direct betrokkene, complete LED-balk, bullbar met ronde flitsers en electronische hoorns+martin horns in de bumper, grote LCD met alle monitorinformatie of het beeld van een camera op het dashboard, internet onderweg, 4 luxe stoelen, hij wordt 2.85 hoog en korter dan de SC... ik kan nie wachten ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #393 Gepost op: 9 november 2010, 18:02:16

Dan is de kans erg groot dat hij op het bovenstaande chassis is opgebouwd.


Bart S

  • Gast
Reactie #394 Gepost op: 9 november 2010, 21:28:05
Heb ook wat uitleg gehad van een direct betrokkene, complete LED-balk, bullbar met ronde flitsers en electronische hoorns+martin horns in de bumper, grote LCD met alle monitorinformatie of het beeld van een camera op het dashboard, internet onderweg, 4 luxe stoelen, hij wordt 2.85 hoog en korter dan de SC... ik kan nie wachten ;)

Ik weet van wie..... :) vanwege de hoogte hebben we het erover gehad om de LEDbalk boven de voorruit te plaatsen, en dus niet op het dak. Geen idee of dat ook doorgezet is uiteindelijk.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #395 Gepost op: 10 november 2010, 15:01:36
Ik weet van wie..... :) vanwege de hoogte hebben we het erover gehad om de LEDbalk boven de voorruit te plaatsen, en dus niet op het dak. Geen idee of dat ook doorgezet is uiteindelijk.
Volgens mij gaat dat inderdaad gebeuren, de ledbalk voor de wagen ipv op de wagen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #396 Gepost op: 10 november 2010, 15:58:22
Even voor mijn beeldvorming, hoe hoog is de oude MICU van Amsterdam en hoe hoog zijn de Special Care voertuigen?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #397 Gepost op: 10 november 2010, 16:50:48
Leuk, Volvo komt terug in het hulpverleningslandschap.
Eerst de MMT en nu met een MICU voertuig, ben zeer benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien!


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #398 Gepost op: 10 november 2010, 17:04:55
Leuk, Volvo komt terug in het hulpverleningslandschap.
Eerst de MMT en nu met een MICU voertuig, ben zeer benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien!
Er rijden ook alweer een tijdje vier Volvo's V50 rond als OvDG-voertuig in Kennemerland 998765
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #399 Gepost op: 10 november 2010, 17:18:58
En wat dacht je van de volvo`s van de verkeerspolitie van het KLPD ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!