MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 230110 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #400 Gepost op: 10 november 2010, 20:25:06
Verder nog een paar lage Volvo ambulances, de voertuigen in Utrecht voor de OvD-G functionaris (GHOR) en nog diverse HAP-wagens.
Geloof niet alles wat je denkt.


guest3471

  • Gast
Reactie #401 Gepost op: 10 november 2010, 23:12:09
Wat betreft de Nijmeegse situatie kan ik wel wat toelichten, er lijken wat ‘misverstanden’ te bestaan en/ óf de situatie in andere regio’s wijkt heel erg af, hierin heb ik geen inzicht. Niet alle regio’s zitten wat dat betreft op een lijn maar dat hoeft misschien ook (nog) niet, overal zijn goede en minder goede punten. Ik ben zelf IC-verpleegkundige i.o. in het UMC St Radboud en als stage laatst meegeweest met een MICU rit. Hier bestaat geen filmpje van, ik zal de vragen vast voor zijn ;-) Ik heb dus wel wat inside informatie die ik wel kan en wil delen. Ik wil er voor oppassen dat ik geen heel ziekenhuisprotocol hier neer zet maar denk dat de meeste lezers van dit topic dit wel interessant vinden en dat ik geen geheime informatie vertel :)

De MICU (Mercedes Atego inderdaad) staat gestationeerd op de ambulancepost in Nijmegen. Hier is het zo dat er tijdens dag- en avonddiensten een ambulancechauffeur staat vrijgepland hiervoor, evenals een IC-verpleegkundige. Het MICU team wordt compleet door het toevoegen van een IC-arts (intensivist of minimaal fellow (in opleiding tot intensivist)).