MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 230106 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #430 Gepost op: 28 december 2010, 01:43:26
Kan iemand mij uitleggen, hoezo dit voertuig beschikt over een brandweersirene?

Brandweersirene ? Een gewone (nieuwe) set Martinhoorns ... In Nederland inderdaad veelal in gebruik bij de brandweer, in België, Duitsland en andere landen in Europa maken veel meer diensten gebruik van luchthoorns op ambulance's. De nieuwe wetgeving heeft dit mogelijk gemaakt en dus moeten we er gebruik van gaan maken  juhf bkll


Persoonlijk vind ik de signalering aan de voorzijde niet netjes, had liever iets anders gezien (en vooral een stukje hoger, in plaats van stralend op de achterbumper van voorliggers)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #431 Gepost op: 28 december 2010, 10:13:49
Brandweersirene ? Een gewone (nieuwe) set Martinhoorns ... In Nederland inderdaad veelal in gebruik bij de brandweer, in België, Duitsland en andere landen in Europa maken veel meer diensten gebruik van luchthoorns op ambulance's. De nieuwe wetgeving heeft dit mogelijk gemaakt en dus moeten we er gebruik van gaan maken  juhf bkll


Persoonlijk vind ik de signalering aan de voorzijde niet netjes, had liever iets anders gezien (en vooral een stukje hoger, in plaats van stralend op de achterbumper van voorliggers)

Ben ik het wel mee eens, die 360° flitsers hadden wel wat hoger gemogen.


De 2 sirene's door elkaar deden me eerst wat aan een duitse ambu denken.. e050


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #432 Gepost op: 28 december 2010, 10:59:37
Visser MICU VZA
User: k9patrol

Hier nog een 2e filmpje waarop de signalering wat beter te zien is.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #433 Gepost op: 28 december 2010, 12:00:25
Ben ik het wel mee eens, die 360° flitsers hadden wel wat hoger gemogen.


De 2 sirene's door elkaar deden me eerst wat aan een duitse ambu denken.. e050

Zo wie zo, het op het moment dat die 2 door me kaar lijkt het net of er nog gewoon een 3 toon op zit, niet de martinhoorns  maar die andere sirene


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #434 Gepost op: 28 december 2010, 12:16:18
Bij twee sirenes door elkaar zou ik vermoedelijk ook om me heen gaan kijken waar dat tweede voertuig dan zit, ook niet bevorderlijk voor de verkeersveligheid wellicht.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #435 Gepost op: 28 december 2010, 12:30:55
Dat ze tegelijk aankunnen wilt natuurlijk niet zeggen dat de chauffeur hier ook gebruik van gaat maken.
Ik neem aan dat dit alleen maar voor de show is gedaan, en dat de bestuurder heus wel kan nadenken dat dit niet handig is voor op de openbare weg.

Of denk ik nu te optimistisch over anderen?  ::)


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #436 Gepost op: 28 december 2010, 12:48:34
Er zijn meerdere (vaak dit soort high-tech) voertuigen die de mogelijkheid hebben om twee sirenes door elkaar te gooien. Het is volgens mij bedoeld als vervanger van de versneller, zoals we in Duitsland vaak zien. Daar staat in bewoond gebied de Stadthorn aan en bij bijv. een kruispunt wordt de (hardere) Landhorn erdoorheen gegooid.

Waarom zou het hier niet kunnen? ;)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #437 Gepost op: 28 december 2010, 12:53:13
Waarom zou het hier niet kunnen? ;)

Omdat je daarmee verwarring schept, zeker op een kruispunt.
een versneller heeft dat nadeel niet
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #438 Gepost op: 28 december 2010, 12:54:38
Er zijn meerdere (vaak dit soort high-tech) voertuigen die de mogelijkheid hebben om twee sirenes door elkaar te gooien. Het is volgens mij bedoeld als vervanger van de versneller, zoals we in Duitsland vaak zien. Daar staat in bewoond gebied de Stadthorn aan en bij bijv. een kruispunt wordt de (hardere) Landhorn erdoorheen gegooid.

Waarom zou het hier niet kunnen? ;)
en als ze dan ook nog op me kaar lijken...
Daarom ben ik wel fan van de 03-102 en verder die een brit erbij opgooien.. had hier ook beter bij gekunt


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #439 Gepost op: 28 december 2010, 13:00:24
Nu we de OGS toch aan het bekritiseren zijn... ;)

De lichtbalk zou toch om en om (link vs. rechts) moeten knipperen, en niet in z'n geheel aan en uit? Nu zit er een dood moment in. En het levende moment is ook wel heeeel erg veel licht ::) De lichtbalk is wel netjes weggewerkt  3hj

En waar zit trouwens de 360o amber signalering?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s