MICU / PICU / NICU Voertuigen

Auteur Topic: MICU / PICU / NICU Voertuigen  (gelezen 230105 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #440 Gepost op: 28 december 2010, 13:20:21
En waar zit trouwens de 360o amber signalering?

Rondom verwerkt, amber. Lichtbalk is inderdaad officieel niet goed, patroon klopt niet.

Voor wat betreft de Martinhoorns, bedoeling is inderdaad dat men de Martinhoorn kan gebruiken bij kruisingen en/of tijdens drukte.
Net als dat bepaalde brandweervoertuigen in Nederland zowel electro als Martinhoorns hebben  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #441 Gepost op: 28 december 2010, 13:22:40
Omdat je daarmee verwarring schept, zeker op een kruispunt.
een versneller heeft dat nadeel niet
Maar in Duitsland schept het geen verwarring, daar doel ik juist op. Dan zou dat hier toch ook kunnen? Als ik niet van het bestaan van Flister zou weten, zou ik me ook kapot schrikken als ik ineens een sirene in mijn auto hoorde. Dat heeft men opgelost door een beetje promotie te maken en het in de kranten te laten verschijnen, zodat er informatie over te vinden is en mensen het hebben kunnen lezen.

Zoals Jerommeke al zegt, in Nederland is zowel ambulance als brandweer bekend met het gebruik van 2 sirenes door elkaar als vervanger van de versneller.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #442 Gepost op: 28 december 2010, 13:27:01
Die 2 sirene's heeft dat niet te maken met regels uit andere landen? het gebeurd namelijk wel eens dat de MICU het land uit gaat.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #443 Gepost op: 28 december 2010, 13:28:45
Die 2 sirene's heeft dat niet te maken met regels uit andere landen? het gebeurd namelijk wel eens dat de MICU het land uit gaat.

Nee ... zoals nu al door ongeveer een drie of viertal verschillende posters is aangegeven. Het is toegestaan in Nederland, zolang beide sirene's maar aan alle eisen voldoen en niet tegelijk gevoerd worden ...

Om even één voorbeeld te noemen:



Regio               : 13 Amsterdam Amstelland
Korps               : Amsterdam Amstelland
Post                : ***
Soort voertuig   : DB-OvD
Roepnummer      : 13-9091
Merk                : Volkswagen T5 Transporter 2.5TDi
Fabrikant          : c & c
Kenteken          : 26-KBD-2
Bouw/dienstjaar : 2009
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #444 Gepost op: 28 december 2010, 13:52:28
Ze hebben zichzelf bij Visser weer goed uitgeleefd op de striping, er klopt alleen weinig van. En wederom zijn er geen tekeningen aangevraagd op ambulancestriping.nl, ik heb een mercedes atego micu als vergelijking materiaal erbij moeten zoeken want van die Volvo is er verder niets van te vinden.
De blauwe strepen zijn weer veel te lang net als bij de ambulanzmobile T5 ambulances. Aan de voorkant klopt het ook niet, dat hebben ze bij de atego anders gedaan terwijl de mercedes micu en de volvo micu een zelfde soort grill/motorkap hebben.
foto: still uit een filmke van k9patrol op youtube


foto: ambulancestriping.nl http://www.ambulancestriping.nl/
http://img704.imageshack.us/i/ambulancestripingnl.jpg afbeeldingen van ambulancestriping mogen niet zonder toestemming gepubliceerd worden
http://striping.profmedia.eu/images/vehicles/pdf/100001.pdf
jah tis een mercedes atego dat zie ik ook, maar er is niets anders om de volvo mee te vergelijken


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #445 Gepost op: 28 december 2010, 16:09:56
Ze hebben zichzelf bij Visser weer goed uitgeleefd op de striping, er klopt alleen weinig van. En wederom zijn er geen tekeningen aangevraagd op ambulancestriping.nl, ik heb een mercedes atego micu als vergelijking materiaal erbij moeten zoeken want van die Volvo is er verder niets van te vinden.

Er zijn wel tekeningen van de Volvo FL in brandweeruitvoering http://striping.profmedia.eu/images/vehicles/pdf/volvo_fl_striped-0.pdf.

En dat lijkt aardig overeen te komen met deze striping ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #446 Gepost op: 28 december 2010, 17:03:27
tsjah, dat komt redelijk overeen

maar visser heeft de blauwe strepen over het spatbord door laten lopen, en  dat is bij de brandweer uitvoering niet gedaan  en dan zou het er beter uitzien op de micu.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #447 Gepost op: 30 december 2010, 12:57:24
bericht uit de Leeuwarder Courant, hoop dat het niet te groot is ...


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #448 Gepost op: 31 december 2010, 10:25:44
LEEUWARDEN - Bij "Visser BV Carrosserie" hebben ze de aller nieuwste MICU (Mobile Intensive Care Unit) opgebouwd.
Grootste MICU ambulance van Nederland
Andrew Calsbeek
30-12-2010 17:53



De MICU is speciaal opgebouwd voor het Amsterdamse ziekenhuizen, en wordt alleen gebruikt voor patiënten die van ziekenhuis naar ziekenhuis vervoerd moeten worden.

De MICU wordt gebruikt om patiënt van de ene Intensive naar de andere Intensive en onderweg kunnen er nog medische handelingen worden verricht.

Anderhalf jaar heeft projectleider Eise Verbeek zijn handen vol gehad aan de intensive-care ambulance die binnenkort wordt overgedragen aan VZA in Amsterdam.
Monteurs zijn nog druk doende om alles klaar te krijgen. Wytze Schot monteert nog even een beeldscherm terwijl collega Willem-Jan Hamstra het bedieningspaneel inregelt. Een secuur werkje. De klimaatbeheersing in het voertuig moet perfect werken.

"Het is een prestigeproject".
Alles wat Visser kan, zit hierin verwerkt, vertelt een trotse directeur Hans Wortelboer.
De ambulance gaat ernstig zieke patiënten tussen verschillende academische ziekenhuizen in ons land vervoeren. De opdracht vloeit voort uit de afspraak tussen deze ziekenhuizen om flexibel om te gaan met beschikbare capaciteit.
A zeggen, betekent B uitvoeren. Er rijden al een aantal ic-ambulances rond, maar Amsterdam wil een modernere versie. Met alle apparatuur aan boord die een medisch team ook op een intensive-care afdeling van het ziekenhuis ter beschikking staat.
Maar bovenal met voldoende werkruimte voor een compleet medisch team.
Uitgangspunt is een lucht-geveerde en verlaagde Volvo-chassis. Het eerste vanwege het comfort voor de patiënt en bemanning, het tweede – heel praktisch - om door de poort van AMC in Amsterdam te kunnen rijden. Die hoogtebeperking speelt door in de ambulance. De stahoogte is beperkt tot 1,85 meter.
Verder gelden alleen grote maten voor deze ic-ambulance. Het voertuig is 7 meter lang, 2,40 breed, 2,85 meter hoog en 12 ton zwaar.

"Tot nu toe was 8 ton de zwaarste die we hebben gebouwd", aldus Wortelboer. Vanwege de veiligheid is de snelheid begrensd op 130 kilometer per uur, 40 kilometer sneller dan een gewone vrachtauto. Comfort is belangrijk, maar bovenal telt de veiligheid voor de patiënt. Dat heeft in de voorbereiding de nodige inspanning van de engineers gevergd, vertelt Verbeek. Zo is er een nieuw kabelsysteem ontwikkeld. De elektrische voorziening is van levensbelang om de beademings-, bewakings en hartapparatuur continu te laten draaien. Accu en generator (beide 230 volt) kunnen in totaal 5000watt aan elektriciteit produceren, bijna het vijfvoudige van een gewone ziekenauto. Voor elk systeem aan boord zijn twee back-ups beschikbaar. Wortelboer: "Er mag niets mis gaan. We praten hier over een situatie van leven en dood".
Na een jaar voorbereiding en een bouwtijd van vijf maanden is de, enkele honderdduizenden euro’s kostende ic-ambulance gereed.



Bron en nog meer foto's: http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=5970


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #449 Gepost op: 13 januari 2011, 21:54:38
LEEUWARDEN - Bij "Visser BV Carrosserie" hebben ze de aller nieuwste MICU (Mobile Intensive Care Unit) opgebouwd.
Grootste MICU ambulance van Nederland
Andrew Calsbeek
30-12-2010 17:53



De MICU is speciaal opgebouwd voor het Amsterdamse ziekenhuizen, en wordt alleen gebruikt voor patiënten die van ziekenhuis naar ziekenhuis vervoerd moeten worden.

De MICU wordt gebruikt om patiënt van de ene Intensive naar de andere Intensive en onderweg kunnen er nog medische handelingen worden verricht.

Anderhalf jaar heeft projectleider Eise Verbeek zijn handen vol gehad aan de intensive-care ambulance die binnenkort wordt overgedragen aan VZA in Amsterdam.
Monteurs zijn nog druk doende om alles klaar te krijgen. Wytze Schot monteert nog even een beeldscherm terwijl collega Willem-Jan Hamstra het bedieningspaneel inregelt. Een secuur werkje. De klimaatbeheersing in het voertuig moet perfect werken.

"Het is een prestigeproject".
Alles wat Visser kan, zit hierin verwerkt, vertelt een trotse directeur Hans Wortelboer.
De ambulance gaat ernstig zieke patiënten tussen verschillende academische ziekenhuizen in ons land vervoeren. De opdracht vloeit voort uit de afspraak tussen deze ziekenhuizen om flexibel om te gaan met beschikbare capaciteit.
A zeggen, betekent B uitvoeren. Er rijden al een aantal ic-ambulances rond, maar Amsterdam wil een modernere versie. Met alle apparatuur aan boord die een medisch team ook op een intensive-care afdeling van het ziekenhuis ter beschikking staat.
Maar bovenal met voldoende werkruimte voor een compleet medisch team.
Uitgangspunt is een lucht-geveerde en verlaagde Volvo-chassis. Het eerste vanwege het comfort voor de patiënt en bemanning, het tweede – heel praktisch - om door de poort van AMC in Amsterdam te kunnen rijden. Die hoogtebeperking speelt door in de ambulance. De stahoogte is beperkt tot 1,85 meter.
Verder gelden alleen grote maten voor deze ic-ambulance. Het voertuig is 7 meter lang, 2,40 breed, 2,85 meter hoog en 12 ton zwaar.

"Tot nu toe was 8 ton de zwaarste die we hebben gebouwd", aldus Wortelboer. Vanwege de veiligheid is de snelheid begrensd op 130 kilometer per uur, 40 kilometer sneller dan een gewone vrachtauto. Comfort is belangrijk, maar bovenal telt de veiligheid voor de patiënt. Dat heeft in de voorbereiding de nodige inspanning van de engineers gevergd, vertelt Verbeek. Zo is er een nieuw kabelsysteem ontwikkeld. De elektrische voorziening is van levensbelang om de beademings-, bewakings en hartapparatuur continu te laten draaien. Accu en generator (beide 230 volt) kunnen in totaal 5000watt aan elektriciteit produceren, bijna het vijfvoudige van een gewone ziekenauto. Voor elk systeem aan boord zijn twee back-ups beschikbaar. Wortelboer: "Er mag niets mis gaan. We praten hier over een situatie van leven en dood".
Na een jaar voorbereiding en een bouwtijd van vijf maanden is de, enkele honderdduizenden euro’s kostende ic-ambulance gereed.



Bron en nog meer foto's: http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=5970

En in het echie issie nog mooier... alleen past het allemaal maar net in de garage....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-