16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland

Auteur Topic: 16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland  (gelezen 67771 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 30 december 2013, 21:06:46
Martinhoorns voor de NL markt zijn speciaal gestemd. De "oude" versie was de 2297GM, de nieuwe versie is de 2297NM.  GM= Germany (Duitse tweetoon conform DIN14610), de NM staat voor Niederlande, oftewel Nederland.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #21 Gepost op: 30 december 2013, 21:13:14
Citaat van: FF4266 link=msg=1232470 date=1388432827
Nee hoor, de sirenes voldoen aan de wettelijk bepaalde frequenties, dus het maakt niet uit of dat luchthoorns of electrische sirenes zijn. Overigens zijn de huidige martinhoorns ook al correct uitgevoerd, daar verandert niets aan..
Ik denk dat hij bedoeld waarom ze niet over gebouwd worden op de nieuwe auto's. Denk dat het ermee te maken heeft dat de voertuigen weer door verkocht gaan worden.


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #22 Gepost op: 30 december 2013, 21:17:46
Laten we een lijstje maken met de details van de nieuwe voertuigen. Wie vult aan?

(adm.nr. / roepnummer / post / kenteken)

... / 13-.... / ... / 17-BDJ-8
... / 13-3538 / Teunis / 18-BDJ-8
... / 13-9233 / Beheer / 06-BDJ-8


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 30 december 2013, 21:26:45
Citaat van: FF4266 link=msg=1232470 date=1388432827
Nee hoor, de sirenes voldoen aan de wettelijk bepaalde frequenties, dus het maakt niet uit of dat luchthoorns of electrische sirenes zijn. Overigens zijn de huidige martinhoorns ook al correct uitgevoerd, daar verandert niets aan..

Wat ik bedoel is dat er nu 8 luchthoorns (dus 2 sets) op de oude tankautospuiten zitten. De oude die niet aan de nieuwe eisen voldoen en de nieuwe die dat wel doen. Dit is (toendertijd) gedaan omdat men aan de eisen wilde voldoen. De nieuwe TAS'sen komen in dienst rond de tijd dat de nieuwe eisen verplicht zijn geworden.

Men heeft dus voertuigen uitgerust met een nieuwe set martinhoorns terwijl dat overbodig is geweest...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #24 Gepost op: 30 december 2013, 21:31:29
Nee, ik denk eerder dat het is inderdaad zoals mijn collega zegt, om de andere voertuigen compleet te houden voor verkoop.. overigens kan ik me niet heugen dat er 8 (!) hoorns op de spuiten zitten..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 30 december 2013, 21:34:23
Citaat van: FF4266 link=msg=1232486 date=1388435489
Nee, ik denk eerder dat het is inderdaad zoals mijn collega zegt, om de andere voertuigen compleet te houden voor verkoop.. overigens kan ik me niet heugen dat er 8 (!) hoorns op de spuiten zitten..

4 in de balk en 4 in de grill/bumper ;)
Ik snap dat men ze er nu op laat zitten om ze compleet te houden... Maar waarom is er dan 15 x 1500euro geïnvesteerd terwijl dit helemaal niet nodig was...  ::)

Citaat van: Jerommeke link=msg=788947 date=1280249979


Dienst: Regionale Brandweer Amsterdam-Amstelland
Kazerne: Pieter - Poeldijkstraat
Roepnummer: 13-3431
Soort voertuig: Tankautospuit
Merk & type: Mercedes Atego - Gemco
Kenteken: BN-JJ-11
Byzonderheden: Voorzien van de ''nieuwe'' Martinhoorns. Deze zijn geplaatst in de bumper. De ''oude'' Martinhoorns hebben hun plaatsje nog in de lichtbalk (maar zijn niet meer aangesloten). Voertuig is recentelijk helemaal opgeknapt en (waar nodig) opnieuw gespoten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #26 Gepost op: 30 december 2013, 21:42:11
Was dat ivm nieuwe eisen dan? De verlichting op de oude TS'sen voldoet immers ook niet.

Daarnaast hangen de extra hoorns er al 3 jaar onder, en ik gok dat dat was ivm het geluidsniveau en Arbo regels.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2013, 22:33:54
Verplaatsen van de hoorns op de oude TS-en had niks met nieuwe eisen te maken. Omdat de hoorns op het dak zaten, was de geluidsdruk in de cabine te hoog om met elkaar en via de mobi te kunnen communiceren.

Toen zijn er nieuwe hoorns in de bumper gekomen. De oude zijn blijven zitten omdat deze in de balk zaten en verwijderen meer schade zou aanrichten. Ze alleen losgekoppeld.
Overigens zijn niet alle ts-en aangepast. Een aantal nieuwere ts-en had al hoorns in de bumper.

Het lijkt wat veel geld te kosten door ze niet over te zetten, maar dan reken je de kosten voor demontage niet goed mee en kan het voertuig niet direct doorverkocht worden. En wat zijn de kosten van een setje nieuwe hoorns nou op een heel voertuig. Als je nieuw start moet je goed starten en niet gaan hobbieen met tweedehands spul.


tdb88

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • Senior Manschap BAA


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #29 Gepost op: 31 december 2013, 08:24:17
Citaat van: jur link=msg=1232479 date=1388434666
Laten we een lijstje maken met de details van de nieuwe voertuigen. Wie vult aan?

(adm.nr. / roepnummer / post / kenteken)

... / 13-.... / ... / 17-BDJ-8
... / 13-3538 / Teunis / 18-BDJ-8
... / 13-9233 / Beheer / 06-BDJ-8

702 / 13-3611 / Willem / **-***-*