100 procent objectiviteit is moeilijk te garanderen. Verder zie je toch vaak dat aanbestedingen nationaal blijven (als ik kijk naar aanbesteding van hulpverleningsvoertuigen in NL). Er zijn echter nog steeds een aantal chauvinistische invloeden te noemen. In Nederland zie je vrij veel Pon groep, in Engeland zie je relatief veel Range Rover/ Landrover producten, in Frankrijk zijn de Impreza's eruit gegaan te kosten van Megane RS. Is ook onderdeel van het spel. In NL bij brandweer zie je het aandeel Volkswagen met "af fabriek" Honac uitbouw ook groeien......
Maar ben het met Thor eens, mits er een gedegen projectmanagement structuur op zit, je tot goede eindresultaten kan komen. Alleen lijkt soms wel, door de enorme schaalvergroting, dat er sprake is van een "grootste gemene deler". Soms positief (om de wildgroei aan verschillende Ts'en binnen een veiligheidsregio tegen te gaan) anderzijds soms problematisch (uniforme politievoertuigen en dienders die lokale aanpassingen aan hun voertuig nu missen).