Discussie over (landelijk) vuurwerkverbod

Auteur Topic: Discussie over (landelijk) vuurwerkverbod  (gelezen 47169 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #120 Gepost op: 2 juli 2014, 13:05:25
En men is alweer wezen shoppen.

https://www.youtube.com/watch?v=xxuEFwJ5m7M

sylvester1986

• Gast
Reactie #121 Gepost op: 2 juli 2014, 23:13:27
Verkoop vuurwerk blijft op drie dagen
Citaat
DEN HAAG -
De verkoop van vuurwerk mag niet beperkt worden. VVD, PvdA en CDA keren zich tegen dit kabinetsplan, omdat ze vrezen dat liefhebbers hun vuurpijlen en knallers daardoor illegaal zullen aanschaffen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22811349/__Vuurwerk_drie_dagen_te_koop__.html

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 1 november 2014, 20:13:46
Hopelijk wordt particulier vuurwerk flink aan banden gelegd. Ieder jaar genoeg ellende ervan. Georganiseerde vuurwerk shows lijkt veiliger met voldoende maatregelen.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #123 Gepost op: 1 november 2014, 20:18:49
Je hebt waarschijnlijk meer last van het illegale vuurwerk. En dat ligt al aan banden want dat is illegaal.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 1 november 2014, 21:39:06
Er zijn wel meer zaken wat ellende voor de één, plezier voor de ander. Het heeft meer met gun je die ander die paar dagen plezier of stel je je eigenbelang voor. Denk dat de handel in illegaal vuurwerk juist zo floreert omdat het legale niet zo hard knalt of niet zo mooi is als het illegale.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #125 Gepost op: 2 november 2014, 08:36:24
Citaat van: jelte link=msg=1305750 date=1414874346
Er zijn wel meer zaken wat ellende voor de één, plezier voor de ander. Het heeft meer met gun je die ander die paar dagen plezier of stel je je eigenbelang voor. Denk dat de handel in illegaal vuurwerk juist zo floreert omdat het legale niet zo hard knalt of niet zo mooi is als het illegale.
Gun de ander een paar dagen plezier, zo vreemd heb ik het nog nooit gehoord. De wet is daarin erg duidelijk in, en verteld exact wanneer er vuurwerk afgestoken mag worden. Op alle andere momenten spreek je over overlast, en die wordt keurig netjes aangepakt. Dus hoe kom je bij dit soort uitspraken?

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 2 november 2014, 11:14:04
Zo denk ik er gewoon over. Zit na een nachtdienst ook niet echt te wachten op de jeugd die rotjes afsteekt. Maar een paar dagen overlast maak ik me niet zo druk over want weet zelf hoe leuk ik het vroeger vond. Snap best wel dat een ander denkt van bv ik kan niet slapen en denkt ik ga bellen maar ik gun de jeugd zijn plezier en denk met een paar dagen is het over. En dat bedoel ik dus met een ander zijn plezier gunnen ten koste van je zelf. Dat een ander dat niet zo kan zien en gaat bellen voor overlast is het goed recht en moeten ze zelf weten. Mijn vader heeft er altijd een leuk gezegde voor nl "de koe is vergeten dat het kalf is geweest ". En als er wat is met de jeugd denk ik maar hoe ikzelf vroeger was. Maakt mijn leven een stuk makkelijker en toleranter naar de jeugd toe.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #127 Gepost op: 21 november 2014, 16:13:02
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk

Om de overlast van vuurwerk te beperken mag u vuurwerk alleen kopen en afsteken op vastgestelde tijden. Er komt geen verbod op vuurwerk, omdat vuurwerk bij de traditie hoort van Oud en Nieuw. Het vuurwerk van vuurwerkwinkels met een verkoopvergunning kunt u veilig gebruiken, omdat het voldoet aan de wettelijke eisen.

Vuurwerkoverlast beperken

Vuurwerk kopen

Vuurwerk verkopen

Vuurwerk opslaan

Vuurwerk afsteken

Illegaal vuurwerk
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #128 Gepost op: 6 januari 2015, 00:29:10
Samen sterk in de hulpverlening!

TheFlie

• Forum gebruiker
  • Het leven is als een droom, genieten dus!
Reactie #129 Gepost op: 6 januari 2015, 16:47:44
Knalvuurwerk mag van mij worden verboden alsook het klein grut van siervuurwerk zoals grondbloemen.
Als ze daarnaast nog betere afspraken maken met de andere landen in Europa om 1 lijn in de acceptatie van vuurwerk te hanteren, kun je de overlast pas echt indammen en beperken.

Siervuurwerk, wat over het algemeen met middernacht wordt afgestoken moet blijven. Dat is een van de gezellige dingen die ook voor mij waarde heeft.

Ik ben wel benieuwd hoeveel procent van de schade door oud en nieuw afkomstig is van knalvuurwerk en klein vuurwerk zoals grondbloemen.