0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Die treinen rijden echt niet harder dan 10 / 20 kilometer per uur in dat geval, dus de kans op aanrijdingen valt wel mee. Bron: Veelvuldige ervaring met vertraging...
Ik zou daar niet al te veel op vertrouwen. Hoe hard denk je dat sommige auto's een overweg naderen in het buitengebied?Als je daar aan komt kakken met (laten we zeggen) 80 km/u en je ziet ineens een trein voor je neus dan wil je met nat weer niet weten wat er gebeurd, het is dan net een betonnen muur.... die geen greintje mee geeft.
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is
Die regel is er alleen maar zodat er bij een aanrijding altijd een schuldige is. Verder slaat die regel eigenlijk nergens op, je kunt namelijk niet altijd allen overzien, hoe graag je dat ook wilt.
Hou jij je aan die regel? Stop jij op elke bewaakte overgang waarbij de bomen open staan eerst om te kijken of er echt geen trein aan komt?
Ik weet niet of jij in je vijfde versnelling over een onbewaakte overgang vliegt; maar ja, de onbewaakte overgangen die ik in mijn leven heb 'ervaren', heb ik na stilstand betreden.
Snap niet dat ze daar nog treinen laten rijden dan....