P2000 berichten 2014

Auteur Topic: P2000 berichten 2014  (gelezen 372878 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #570 Gepost op: 24 juni 2014, 22:26:55
Al mijn zoveelste post/vraag hier vandaag, maar er gebeuren bijzondere dingen die vragen bij mij opwekken.

Mook is een plaats in Limburg. Toch staat in de onderstaande melding van het MMT MKA GZ (Gelderland-Zuid). De ambulance is van Gelderland-Zuid, omdat deze (veel) eerder TP kan zijn dan ambulance Bergen of Venray. Wanneer een ambulance in een andere regio wordt ingezet, wordt de communicatie dan alsnog gedaan via de meldkamer van eigen regio? Gezien in de MMT melding een andere veiligheidsregio staat dan daar waar het incident zich heeft voorgedaan.

p2kflex
22:13:46 24-06-14GROUP-1A2 6585XP 13 KONINGIN JULIANASTRAAT Mook (DIA) 30554
0923124Ambu 08-124 (Nijmegen)
0923100MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode)
p2kflex
22:17:30 24-06-14-ALPHA-aub contact mka
1020178MKA Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD-G Noord)
p2kflex
22:19:07 24-06-14GROUP-1A1 6585XP 13 KONINGIN JULIANASTRAAT Mook Gezondheid (DIA) 30555 PRIM MKA GZ Q21B
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Traumaheli Lifeliner 3 / MMT 903)
0923100MKA Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (Monitorcode)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #571 Gepost op: 24 juni 2014, 22:30:14
Volgens mij is deze ook aangevraagd dan door Gelderland-Zuid, aangezien Mook op de grens ligt kan het best zijn dat er verbonden is geworden met Meldkamer van GZ.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #572 Gepost op: 24 juni 2014, 23:18:20
Citaat van: Tomyboy link=msg=1279682 date=1403640898
Die treinen rijden echt niet harder dan 10 / 20 kilometer per uur in dat geval, dus de kans op aanrijdingen valt wel mee.

Bron: Veelvuldige ervaring met vertraging...

Ik zou daar niet al te veel op vertrouwen. Hoe hard denk je dat sommige auto's een overweg naderen in het buitengebied?
Als je daar aan komt kakken met (laten we zeggen) 80 km/u en je ziet ineens een trein voor je neus dan wil je met nat weer niet weten wat er gebeurd, het is dan net een betonnen muur.... die geen greintje mee geeft.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #573 Gepost op: 25 juni 2014, 01:29:53
Citaat van: skippy02 link=msg=1279704 date=1403644700
Ik zou daar niet al te veel op vertrouwen. Hoe hard denk je dat sommige auto's een overweg naderen in het buitengebied?
Als je daar aan komt kakken met (laten we zeggen) 80 km/u en je ziet ineens een trein voor je neus dan wil je met nat weer niet weten wat er gebeurd, het is dan net een betonnen muur.... die geen greintje mee geeft.

Citaat van: RVV1990, Artikel 19
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #574 Gepost op: 25 juni 2014, 01:35:33
Citaat van: Haageneesch link=msg=1279717 date=1403652593


Die regel is er alleen maar zodat er bij een aanrijding altijd een schuldige is. Verder slaat die regel eigenlijk nergens op, je kunt namelijk niet altijd allen overzien, hoe graag je dat ook wilt.

Hou jij je aan die regel? Stop jij op elke bewaakte overgang waarbij de bomen open staan eerst om te kijken of er echt geen trein aan komt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #575 Gepost op: 25 juni 2014, 01:44:34
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1279718 date=1403652933
Die regel is er alleen maar zodat er bij een aanrijding altijd een schuldige is. Verder slaat die regel eigenlijk nergens op, je kunt namelijk niet altijd allen overzien, hoe graag je dat ook wilt.
Volgens mij geldt deze regel ook voor andere dingen; o.a. het voorkomen van aanrijdingen. Met treinen bijvoorbeeld.
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1279718 date=1403652933
Hou jij je aan die regel? Stop jij op elke bewaakte overgang waarbij de bomen open staan eerst om te kijken of er echt geen trein aan komt?
Ik weet niet of jij in je vijfde versnelling over een onbewaakte overgang vliegt; maar ja, de onbewaakte overgangen die ik in mijn leven heb 'ervaren', heb ik na stilstand betreden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #576 Gepost op: 25 juni 2014, 03:44:30
Citaat van: Haageneesch link=msg=1279719 date=1403653474
Ik weet niet of jij in je vijfde versnelling over een onbewaakte overgang vliegt; maar ja, de onbewaakte overgangen die ik in mijn leven heb 'ervaren', heb ik na stilstand betreden.

Lees mijn bericht eens goed. Ik spreek duidelijk over 'bewaakte overgangen waarbij de bomen open staan' en niet over ONbewaakte overgangen. Uiteraard stop ik daar ook voor.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #577 Gepost op: 25 juni 2014, 08:45:17
Jongens, kom op zeg. Als het gevaarlijk was geweest dan hadden ze die dingen echt niet door laten rijden, even serieus. Er wordt "met lastgeving" gereden, we weten over het algemeen toch wel wat dat betekent?


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #578 Gepost op: 25 juni 2014, 09:15:50
Citaat van: skippy02 link=msg=1279704 date=1403644700
Ik zou daar niet al te veel op vertrouwen. Hoe hard denk je dat sommige auto's een overweg naderen in het buitengebied?
Als je daar aan komt kakken met (laten we zeggen) 80 km/u en je ziet ineens een trein voor je neus dan wil je met nat weer niet weten wat er gebeurd, het is dan net een betonnen muur.... die geen greintje mee geeft.

Vergeet niet dat de spoorbomen (mits aanwezig natuurlijk) gewoon naar beneden zijn hoor bij een storing. Misschien iets later dan normaal (hij gaat pas dicht zodra de trein de overweg bijna oprijdt) of ze zijn continu dicht, maar de signalering werkt gewoon.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #579 Gepost op: 25 juni 2014, 10:00:39
Citaat van: skippy02 link=msg=1279675 date=1403640187
Snap niet dat ze daar nog treinen laten rijden dan....  :o :-X

Ze kunnen alle treinen wel laten stoppen maar dan heb je op dat gehele traject een tiental (volle) treinen staan die je dan moet "evacueren" en bovendien moeten de treinen ook nog eens retour naar een station waar ze kunnen blijven staan.

Ik neem bovendien wel aan dat er in dit soort gevallen bepaalde procedures opgevolgd moeten worden??