Goed punt.
Laat ik het anders zeggen: Ik ben ertegen, als er mogelijk onschuldige mensen/dieren gewond door raken. En met gewond bedoel ik ernstige brandwonden zoals deze baby. Niet de tijdelijke desoriëntatie/doofheid/blindheid.
Ook ben ik van mening dat er vooral in Amerika nogal vaak een inval wordt gedaan (al dan niet met geweld) als de verdachte niet in het pand aanwezig is. Vervolgens is het meer geluk dan wijsheid dat de verdachte alsnog opgepakt wordt.
Daar zijn zij het zelf ook over eens:
"The last thing you want is law enforcement to injure someone innocent,” Habersham County Sheriff Joey Terrell told the Journal-Constitution. “There was no malicious act performed. It was a terrible accident that was never supposed to happen.”Afhankelijk van het soort onderzoek, staat een verdachte onder controle. Aangezien het blijkbaar om een low-level drug case ging, zal dat dus niet nodig zijn geweest. En ja, dan loop je de kans dat je hem mist….
Gebeurt in Nederland anders ook regelmatig.
Het is nu eenmaal een gegeven dat in Amerika zaken anders lopen dan dat wij in Nederland gewend zijn.
En in onze Westerse ogen is dat inderdaad soms over de top.
Grtz,
Marcel