Uit de media buitenland 2014

Auteur Topic: Uit de media buitenland 2014  (gelezen 108780 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #150 Gepost op: 1 juni 2014, 18:43:54
Citaat van: Diamondback link=msg=1271872 date=1401488759
http://www.huffingtonpost.com/2014/05/30/swat-team-grenade-toddler_n_5418871.html

En waarom? Vanwege de mogelijke aanwezigheid van een niet nader gespecificeerde hoeveelheid amfetamine. De toevoeging low level drug case lijkt mij nou niet een aanwijzing dat we te maken hebben met een kingpin of kartelbaas.

Ach ja. Typisch Amerikaans... eerst schieten en dan pas vragen stellen. Geen voorbeeld wat hier navolging moet krijgen.

Volgens mij wordt er nergens melding gemaakt dat er geschoten is....
Juist door dit soort middelen te gebruiken, wordt er minder geschoten bij dergelijke acties.

Dat in dit geval een baby het slachtoffer is, is heel triest maar gelukkig wel een incident.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #151 Gepost op: 1 juni 2014, 19:37:51
Citaat van: M@rcel link=msg=1272162 date=1401641034
Volgens mij wordt er nergens melding gemaakt dat er geschoten is....
Juist door dit soort middelen te gebruiken, wordt er minder geschoten bij dergelijke acties.

Dat in dit geval een baby het slachtoffer is, is heel triest maar gelukkig wel een incident.

Eerst gooien, daarna vragen stellen. ::) Neemt niet weg dat het typisch Amerikaans is.

"Authorities said that they previously purchased drugs from the house and that there was no evidence to indicate a child would be present."
"The suspect, wanted on federal drug charges, was not there."
"Police said they had reason to believe Thometheva had weapons in his possession."


Ik ben ertegen, dat dit soort middelen gebruikt worden bij low-level drug cases. Al helemaal als niet eens zeker is dat de verdachte aanwezig is.
Van te voren niet staan te posten dus, anders hadden ze de verdachte wel zien vertrekken of de baby (met ouder) zien aankomen.

"We're seeing increasingly that police are using SWAT teams to do raids of people's homes often in low-level drug cases."
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #152 Gepost op: 1 juni 2014, 20:23:23
Citaat van: rens link=msg=1272166 date=1401644271
Ik ben ertegen, dat dit soort middelen gebruikt worden bij low-level drug cases.

Worden die middelen gebruikt op basis van de ernst van de zaak of op basis van het profiel van de persoon die moeten worden geïnterpelleerd? Ook al mag het een drugzaak van tweemaal niets zijn, als de betrokkene geseind staat én hij heeft vuurwapens in huis én een kort lontje ben je niets met het gegeven of het al dan niet een zware drugzaak is. Het maakt een dode politieman er niet minder dood om.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #153 Gepost op: 1 juni 2014, 20:44:16
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1272172 date=1401647003
Worden die middelen gebruikt op basis van de ernst van de zaak of op basis van het profiel van de persoon die moeten worden geïnterpelleerd? Ook al mag het een drugzaak van tweemaal niets zijn, als de betrokkene geseind staat én hij heeft vuurwapens in huis én een kort lontje ben je niets met het gegeven of het al dan niet een zware drugzaak is. Het maakt een dode politieman er niet minder dood om.

Goed punt. O0
Laat ik het anders zeggen: Ik ben ertegen, als er mogelijk onschuldige mensen/dieren gewond door raken. En met gewond bedoel ik ernstige brandwonden zoals deze baby. Niet de tijdelijke desoriëntatie/doofheid/blindheid.
Ook ben ik van mening dat er vooral in Amerika nogal vaak een inval wordt gedaan (al dan niet met geweld) als de verdachte niet in het pand aanwezig is. Vervolgens is het meer geluk dan wijsheid dat de verdachte alsnog opgepakt wordt.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #154 Gepost op: 1 juni 2014, 21:39:18
Citaat van: rens link=msg=1272178 date=1401648256
Goed punt. O0
Laat ik het anders zeggen: Ik ben ertegen, als er mogelijk onschuldige mensen/dieren gewond door raken. En met gewond bedoel ik ernstige brandwonden zoals deze baby. Niet de tijdelijke desoriëntatie/doofheid/blindheid.
Ook ben ik van mening dat er vooral in Amerika nogal vaak een inval wordt gedaan (al dan niet met geweld) als de verdachte niet in het pand aanwezig is. Vervolgens is het meer geluk dan wijsheid dat de verdachte alsnog opgepakt wordt.

Daar zijn zij het zelf ook over eens:
"The last thing you want is law enforcement to injure someone innocent,” Habersham County Sheriff Joey Terrell told the Journal-Constitution. “There was no malicious act performed. It was a terrible accident that was never supposed to happen.”

Afhankelijk van het soort onderzoek, staat een verdachte onder controle. Aangezien het blijkbaar om een low-level drug case ging, zal dat dus niet nodig zijn geweest. En ja, dan loop je de kans dat je hem mist….
Gebeurt in Nederland anders ook regelmatig.

Het is nu eenmaal een gegeven dat in Amerika zaken anders lopen dan dat wij in Nederland gewend zijn.
En in onze Westerse ogen is dat inderdaad soms over de top.

Grtz,
Marcel


sylvester1986

  • Gast
Reactie #155 Gepost op: 9 juni 2014, 11:04:21
Gewonde man vast op 1000 meter diepte
Citaat
Duitse reddingswerkers staan voor de grote uitdaging om een zwaargewonde man te redden die zich op meer dan 1000 meter diepte bevindt in een kilometerslange grot. De reddingsoperatie kan volgens Duitse media dagen in beslag nemen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3669174/2014/06/09/Gewonde-man-vast-op-1000-meter-diepte.dhtml


sylvester1986

  • Gast
Reactie #156 Gepost op: 10 juni 2014, 09:56:47
Citaat van: Sylvester link=msg=1274571 date=1402304661
Hulpdiensten kunnen niet bij gewonde in grot op 1000 meter diepte
Citaat
Reddingswerkers zijn er nog niet in geslaagd de zwaargewonde grotonderzoeker te bereiken die sinds zondag op 1000 meter diepte vast zit in een kilometerslange grot. Dat heeft een woordvoerder van de Duitse politie gemeld.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3669174/2014/06/10/Hulpdiensten-kunnen-niet-bij-gewonde-in-grot-op-1000-meter-diepte.dhtml


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #157 Gepost op: 10 juni 2014, 10:43:13


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #158 Gepost op: 10 juni 2014, 16:22:10
Citaat van: Sylvester link=msg=1274571 date=1402304661
Gewonde man vast op 1000 meter diepte

Volledig dossier:

http://orf.at/stories/2233501/2233504/


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #159 Gepost op: 12 juni 2014, 08:53:43
Citaat
20-JARIGE MAN IS OPNIEUW VEROORDEELD NA DODELIJK ONGEVAL

"Niets bijgeleerd na Kimberly's dood"

Een 20-jarige jongeman uit Diksmuide moest zich gisteren opnieuw verantwoorden voor de politierechter in Veurne. Dat is nog geen jaar nadat hij in Brugge veroordeeld werd voor het dodelijke ongeval in Gistel waarbij Kimberly Platteeuw uit Rumbeke het leven liet. "De dood van onze dochter heeft hem niets bijgebracht", zucht moeder Natalie Baekeland.

JELLE HOUWEN

Angelo H. reed op 11 november 2012 samen met zijn toenmalige vriendin Kimberly (18) op de Nieuwpoortsesteenweg in Gistel, toen hij uit de bocht vloog en in een voortuin tegen een boom en brievenbus belandde. Kimberly overleefde het ongeval niet. Angelo reed te snel, had gedronken én was onder invloed van drugs. In november 2013 kreeg hij van de politierechter in beroep in Brugge een jaar celstraf, waarvan zes maanden effectief en een rijverbod van twee jaar.

Twee keer geflitst

Ondanks de ernst van de feiten en de talrijke waarschuwingen werd H. na het ongeval opnieuw tweemaal geflitst aan te hoge snelheid. Het was daarvoor dat hij gisteren weer voor de politierechter moest verschijnen. "En dat zal niet de laatste keer zijn, de dood van onze dochter heeft hem niets geleerd", zucht Natalie Baekeland, de moeder van Kimberly.

 In de periode tussen het ongeval en de veroordeling door de Brugse politierechter werd H. geflitst toen hij 87 per uur reed in de bebouwde kom. Enkele maanden later was het alweer van dat, H. werd geflitst aan 82 per uur in het dorp. "Dit verbaast mij niets, maar het maakt me wel kwaad", reageert Kimberly's moeder Natalie Baekeland. "De straf die hij gekregen heeft, is veel te licht. Hij kan gewoon verder doen met zijn manier van leven, maar wij krijgen Kimberly nooit meer terug. De eerste straf die hij kreeg, vijf jaar rijverbod, was wél terecht volgens mij. In beroep ging die echter omlaag. Ik neem Angelo dit opnieuw heel erg kwalijk. Ik sprak hem vorig jaar op het proces nog aan om zijn leven te beteren. Ik vroeg hem trager te rijden en voorzichtiger te zijn om niemand nog extra leed te berokkenen. Dat ging duidelijk het ene oor in, en het andere weer uit."

Gedrag

Angelo H. zelf deed amper zijn mond open in de politierechtbank. Het was met het schaamrood op de wangen dat hij zich gisteren presenteerde bij de politierechter. "Maar mijn cliënt heeft wel degelijk spijt", zei zijn advocaat. "Hij gaat nu met de fiets werken en doet zijn best om een verantwoordelijke jongeman te zijn. Geef hem nog een kans." De politierechter gaf hem de maximumstraf voor beide snelheidsovertredingen. "Het wordt echt tijd dat je je eens gedraagt in het verkeer. Heb je nu nog niets geleerd? Door dat dodelijke ongeval wordt alles wat je nu nog doet omgezet in een effectieve straf", waarschuwde de politierechter. Angelo H. kreeg 31 dagen rijverbod en 684 euro boete. Hij moet ook zijn theoretisch rijexamen opnieuw afleggen.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-gistel/-niets-bijgeleerd-na-kimberly-s-dood-a1906266/
Citaat
Angelo reed te snel, had gedronken én was onder invloed van drugs.
En dan nog laten ze hem weer rijden, onbegrijpelijk. Hier ligt ook een verantwoordelijkheid voor Justitie. Op een vlaamse forum site wordt er duchtig over gediscussieerd.