Rijks autospuit

Auteur Topic: Rijks autospuit  (gelezen 8720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #30 Gepost op: 12 juni 2005, 13:14:31
Tja... het trappetje is berucht!  Ook ik heb daar zo mijn ervaringen mee  ;)

Wat ook zo lekker werkt bij deze voertuigen is het oprollen van de hd-haspels met behulp van een soort zonnescherm-bediening....... dit is soms nog vermoeiender dan de brandinzet zelf....

En voor de mensen die wel eens in de Zuidergasfabriek (oefencentrum Amsterdam) zijn geweest met dit type voertuig :

Je stapt met je volledige uitrusting (achteruit) het trappetje af en denkt op de stoep te staan.... maar helaas het was één van die vele fantastische betonnen randen van ca. 20 centimeter hoog...  ;)

Bij de volgende stap die je zet weet je dat je nog niet op de begane grond was aangekomen  ;D

groeten,
René de Caluwé

die zonneschermdraaiers om je hd op te rollen hebben wij nog steeds in 2 van onze TS (Daf 1300) maar die worden binnen anderhalf jaar vervangen.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #31 Gepost op: 12 juni 2005, 13:26:37
die zonneschermdraaiers om je hd op te rollen hebben wij nog steeds in 2 van onze TS (Daf 1300) maar die worden binnen anderhalf jaar vervangen.

Zo oud is het allemaal nog niet, er zijn nog erg veel korpsen die zo hun hd oprollen  ( wij ook )  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Foto Joop

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2005, 13:55:37
............. Dit was een demovoertuig van Rosenbauer. .........


Kennelijk verkoop Rosenbauer erg veel demo-voertuigen, want er zijn meer korpsen, die beweren dat zij een demo-voertuig hebben gekocht.... :P

Groeten,

Joop


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2005, 15:20:58

Het oude voertuig is verkocht aan een Duitse handelsonderneming. Waar hij nu staat is niet bekend. Als er je deze zomer in Duitsland op vakantie bent en je ziet iemand met blauwe knie onder zijn Lederhosen dan staat hij waarschijnlijk ergens in de buurt ;D

Als je het onder de Lederhosen ziet kan het alleen maar in Bayern zijn


Blommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Hulpverlener zowel vrijwillig als beroepsmatig
Reactie #34 Gepost op: 12 juni 2005, 15:36:03
Hierbij een voormalig voertuig van de regio Friesland. Dit voertuig staat nu in Oosterwolde. Wordt gebruikt als reservevoertuig en bij oefeningen. Ook ik heb het beruchte trapje gevoeld  :-[

[verwijderd door de admin]


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #35 Gepost op: 12 juni 2005, 15:38:28
bij die uit elspeet gaat die deur heel moeilijk open en als je hem dan met veel geweld open krijgt klapt dat trapje nog eens extra hard tegen je schenen :-X :-X :-X


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 12 juni 2005, 15:44:45
Brandweer Leidschendam heeft zo een voertuig gehad. De 661. Van het merk Mercedes Benz 1619 AK36. bouwjaar 1983. Hij heeft 12 jaar dienst gedaan bij brandweer Leidschendam en is daarna in 1995 naar brandweer nootdorp gegaan ik weet dat deze inmiddels ook al weer is vertrokken bij nootdorp waar het voertuig nu is zou ik niet weten? Er zat een kronenburg pomp in! Bij leidschendam noemen ze dit voertuig altijd het RAS voertuig (Regionale AutoSpuit). De opbouw kwam van Doeschot.

http://www.brandweerleidschendamvoorburg.nl/?p=oude%20voertuigen/BG-68-ZD&submenu=3

Ik denk dat dit 1 van de vele is die toen is uitgereikt! Is er nog iemand die weet waar het voertuig nu gebleven is? Of mischien nog gegevens heeft?

Groet Ronald.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 12 juni 2005, 16:04:19
bij die uit elspeet gaat die deur heel moeilijk open en als je hem dan met veel geweld open krijgt klapt dat trapje nog eens extra hard tegen je schenen :-X :-X :-X
Daar wordt nu al een pagina of4 over gepraat  ::) :-X


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #38 Gepost op: 12 juni 2005, 16:05:08
gezellig hè ;D?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 12 juni 2005, 16:28:56
Ik trof op de site van Angèl trouwens de foto van de Eemland 833 aan,op de IVIC 2005.
Mogelijk dat als zij dit leest dat ze die foto hier plaatst  ;)