Rijks autospuit

Auteur Topic: Rijks autospuit  (gelezen 8730 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2005, 10:54:51
is het niet bij deze Tassen dat er bij het openen van de deur zo'n leuk trapje omlaag komt :P

Ja dat klopt ja,  :-X :-X
Je moet het zoveel mogelijk voorkomen dat je die tegen een lichaamsdeel aankrijgt, ze werken niet echt bepaald mee  :-\ :-\
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


firemanr

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2005, 10:58:37
Voornamelijk het lichaamsdeel: de knie..... :-X iedereen heeft die wel eens gevoeld volgens mij. Ik ben blij dat die krengen weg gaan..... ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2005, 11:01:32
Voornamelijk het lichaamsdeel: de knie..... :-X iedereen heeft die wel eens gevoeld volgens mij. Ik ben blij dat die krengen weg gaan..... ;D
mijn laatste pijnlijke ervaring met die dingen is een 3 jaar geleden,tijdens de bevelvoerdersopleiding.Waar wij als blusploegleden meegingen,en dus achterin dat geval moesten  :-\  ;D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2005, 11:09:57
Ik heb er ook kennis mee gemaakt met de opleiding pompbediende haden we zo'n voertuig uit Dordrecht de 61605, ook met zo'n k*t trapje dus, En het is ook zo'n erg  lompe hoge wagen vind ik  :(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2005, 11:48:50
bij die scania op IVIC hadden ze ook een uitklappende plank als je de deur open deed, maae die ging zo langzaam dat je nog makkelijk een stap naar achter kon doen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 12 juni 2005, 11:50:31
bij die scania op IVIC hadden ze ook een uitklappende plank als je de deur open deed, maae die ging zo langzaam dat je nog makkelijk een stap naar achter kon doen
nou bij deze voertuigen donderde de treeplank naar buiten  :-X :-X


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #26 Gepost op: 12 juni 2005, 11:51:54
Inderdaad als je de deur gelijk opentrekt pleurt zo die trap op je poten neer  ;D ;D  Ik vind het niks zo'n treeplank ook niet bij die scania
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2005, 11:52:42
daar heb ik ervaring mee :-X ik was een hele tijd terug slachtoffer bij een oefening en toen was 1 van onze voertuigen kapot zodat er zo'n daf 1800 als reserve auto stond, die dus ook mee ging naar de oefening. wij mochten daar toen achterin stappen. ik deed de deur open en was opeens een echt slachtoffer :-X :-X :-X


Rene112

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 12 juni 2005, 11:57:50
Tja... het trappetje is berucht!  Ook ik heb daar zo mijn ervaringen mee  ;)

Wat ook zo lekker werkt bij deze voertuigen is het oprollen van de hd-haspels met behulp van een soort zonnescherm-bediening....... dit is soms nog vermoeiender dan de brandinzet zelf....

En voor de mensen die wel eens in de Zuidergasfabriek (oefencentrum Amsterdam) zijn geweest met dit type voertuig :

Je stapt met je volledige uitrusting (achteruit) het trappetje af en denkt op de stoep te staan.... maar helaas het was één van die vele fantastische betonnen randen van ca. 20 centimeter hoog...  ;)

Bij de volgende stap die je zet weet je dat je nog niet op de begane grond was aangekomen  ;D

groeten,
René de Caluwé


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #29 Gepost op: 12 juni 2005, 12:08:22
De Rijkstankautospuit van de voormalige regio Achterhoek(tegenwoordig Noord- en Oost-Gelderland), was een Mercedes-Benz 1619AK36. Het voertuig had als roepnummer (40)545

Enkele jaren terug is hij vervangen door een Mercedes-Benz 1225 Atego met een Rosenbauer ES opbouw. Dit was een demovoertuig van Rosenbauer.

De standplaats van de 545 is normaal gesproken Wehl. Aangezien het voertuig ook wordt gebruikt als ruilvoertuig staat hij soms 1 of meerdere dagen ergens anders in het District Achterhoek.

Het oude voertuig is verkocht aan een Duitse handelsonderneming. Waar hij nu staat is niet bekend. Als er je deze zomer in Duitsland op vakantie bent en je ziet iemand met blauwe knie onder zijn Lederhosen dan staat hij waarschijnlijk ergens in de buurt ;D
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.