tja je kan ook op ieder slakje wat zout leggen he ?
Als jij vindt dat reddingsvesten, veiligheid en goed voorbeeld slechts van ondergeschikt belang (slakjes) zijn, respecteer ik jou mening daarover. Ik heb een andere mening, ik vind dat hoofdzaken. De tijd dat reddingsdiensten zich alleen met verdronken kalveren en niet met putdempen bezig hielden beschouwde ik als voorbij.
Het is niet een op zichzelf staand gegeven, er zijn inderdaad meer collega's die met jou denken over het water te kunnen lopen als de tijd daar is.
Niet zo lang geleden waren wij zelf nog overtuigd dat een overlevingspak met drijfvermogen voldoende was. Ongelijk moet je kunnen bekennen, want zelfs dan is een reddingsvest onontbeerlijk bleek. Zelfs voor eventuele gasten (fotograven, cateraars, agenten, bruidsparen enz. die meewillen) horen opblaasbare vesten aanwezig te zijn op de boot. En bedenk dan eens een goede reden die niet aan te laten trekken op een winterdag aan boord. Ik denk zelfs dat je een goede indruk achter laat als je voor je passagiers een vest te voorschijn trekt. "trekt U deze even aan, het is voor Uw eigen veiligheid" zal eerder waardering oogsten dan spot.
En denk je dat het veiligheid een slakje is zou dat slakje nog wel eens een staartje kunnen hebben...
Henk