Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 70600 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #100 Gepost op: 1 maart 2014, 19:55:38
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat!  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 2 maart 2014, 13:21:05
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1247145 date=1393677434
Heb een vision slr led liggen en ben ermee aan t experimenteren.
En je post toch wel wat filmpjes he?? =D

sylvester1986

• Gast
Reactie #102 Gepost op: 10 mei 2014, 00:42:09
Wat ik wel terug zou willen zien in de LED lichtbalken (als het mogelijk is) en waarvan ik zou willen weten of een OGS voertuig daardoor beter opvalt:
 - Verschil in flitspatroon wanneer bijvoorbeeld de versneller wordt gebruikt.
Als voorbeeld (langzaam patroon zonder versneller, snellere patroon met versneller)

Gast

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 10 mei 2014, 11:21:06
Dat is zeker mogelijk, een externe input kan voor een ander patroon zorgen. Dan komen er bij mij de volgende gedachtes op, als het al een patroon zou zijn waardoor je beter zichtbaar bent, waarom dat patroon dan niet altijd gebruiken, of, men zal continu de versneller in gebruik hebben vanwege het beter zichtbare patroon.
Ik ben voorstander van, in eerste instantie, méér blauw in de balk, als aanvulling op (slechts) 4 hoek-LEDs in de Freedom, initiëel als vergroting van het blauw-vlak.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #104 Gepost op: 10 mei 2014, 11:33:07
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1266251 date=1399713666
Dat is zeker mogelijk, een externe input kan voor een ander patroon zorgen. Dan komen er bij mij de volgende gedachtes op, als het al een patroon zou zijn waardoor je beter zichtbaar bent, waarom dat patroon dan niet altijd gebruiken, of, men zal continu de versneller in gebruik hebben vanwege het beter zichtbare patroon.
Ik ben voorstander van, in eerste instantie, méér blauw in de balk, als aanvulling op (slechts) 4 hoek-LEDs in de Freedom, initiëel als vergroting van het blauw-vlak.

Dat is vrij makkelijk, er is aan een aantal mensen gevraagd wat beter op viel. Aan de hand daarvan is deze keuze gemaakt. Waar geen rekening mee wordt gehouden is dat iets dat anders is eerst altijd opvalt, later pas zal men beter gaan kijken en zien dat het opviel omdat het ff anders was. Niet om de signalering an sich maar puur omdat het anders is als de tien auto's ernaast. Het zelfde geld voor de geluiden.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Gast

• Gast
Reactie #105 Gepost op: 10 mei 2014, 12:09:39
Ik heb al eens eerder een youtube filmpje aangehaald waarin 2 voertuigen met dezelfde type sirene achter elkaar rijden, met exact dezelfde toonhoogtes, het wordt een bijna monotone brei van hoog/laag door elkaar. Vermindering van opvallendheid i.p.v. verhoging. En wat je zegt Harm, omgekeerd geldt hetzelfde voor verlichting, zonder variatie verliest het de attentiewaarde.

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 10 mei 2014, 12:32:53
Ik vind het Twin-Sonic lichtpatroon nog steeds het beste opvallen; lijkt me eenvoudig uit te voeren in een lichtbalk met voldoende LED's.

Gast

• Gast
Reactie #107 Gepost op: 10 mei 2014, 12:40:00
Citaat van: André Welten link=msg=1266277 date=1399717973
Ik vind het Twin-Sonic lichtpatroon nog steeds het beste opvallen; lijkt me eenvoudig uit te voeren in een lichtbalk met voldoende LED's.

Het S.A.F.E.-pattern (of handclap patroon) wat tijdens het ontwerp in de jaren 70 als revolutionair opvallend werd bestempeld is inderdaad prachtig om te zien, heel herkenbaar voor de Twinsonics en Aerodynics, maar is ook ééntonig en altijd hetzelfde.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 10 mei 2014, 21:24:58
Nou niet het Action-pattern vergeten he  8)

Gast

• Gast
Reactie #109 Gepost op: 10 mei 2014, 21:37:54
My alltime favorite ;) Ook de action-pattern-variaties in de diverse LED flashers van Whelen zijn bijzonder fijn om te zien ;)