Het is eigenlijk heel simpel. Onze balken zijn zéér minimalistisch uitgerust.
De Freedom is bedacht zodat je een dubbele rij LED's boven elkaar had, wat de zichtbaarheid ten goede zou moeten komen, als verbetering van de Whelen LFL, eventueel aan de achterzijde met dubbele kleuren (oranje als traffic-advisor en blauw als prioritaire signalering).
In Nederland halen we de hele achterliggende gedachte eruit en prakken we er twee verschillende kleuren hoek-unit's in, zonder enige aanvulling van verlichting naar voren of naar achteren. De signalering die er op zit is eigen puur gericht op het verlichten van de hoeken en heeft door de zichtbaarheidshoek van de led's in de spiegel ook enige verlichting naar voren.
De verlichting naar voren gaan we vervolgens aanvullen met twee laag geplaatste TIR6 flitsers. Super-flitsers, alleen zit er tussen de grill en het dak de ruimte waar je verlichting moet hebben niks meer...
Het mooiste wat er in Nederland reed qua secundaire set vind ik de oude Volvo's V70. Twee TIR6'en laag in de mistlichten, twee TIR6'en in de grill en dashbordflitser bij de binnenspiegel. Als je diezelfde set-up gebruikt bij een Freedom heb je niks te klagen qua zichtbaarheid naar voren