Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 70195 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #120 Gepost op: 11 mei 2014, 21:42:56
Welke patronen dat dan moeten worden, valt over te discussiëren. Ik geloof dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het nu 3x niks is. Verzonnen door iemand die alles behalve ervaringen heeft met de practische kant. Waarschijnlijk dezelfde man die ooit de aerodynics in NL uitvoering heeft laten maken. Want laten we wel wezen. Behalve de techniek en de toevoeging van werkverlichting is er sinds de jaren 70/80 niks aan veranderd :-)


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #121 Gepost op: 11 mei 2014, 21:58:00
Ik bedenk me nu weer dat ik recent een mooie dual color freedom in elkaar gezet heb. Redelijk zelfde opzet alleen dan zonder stop transparanten maar met een set extra flitsers. Alles aangestuurd via wecan 0098
Ik zal even kijken of ik van de week een mooi filmpje kan maken. Evt naast de originele politie freedom :)


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #122 Gepost op: 11 mei 2014, 22:01:21
zou mooi zijn; kunnen we vergelijken..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #123 Gepost op: 11 mei 2014, 22:41:42
En zoiets in het Blauw dan?
https://www.youtube.com/watch?v=WjzzEc3x38U
User: forumlid LSV


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #124 Gepost op: 11 mei 2014, 22:44:34
Ik denk dat Ruud met alle liefde een demomodel voor ons in elkaar fabriekt :-)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #125 Gepost op: 11 mei 2014, 22:52:11
Welke patronen dat dan moeten worden, valt over te discussiëren. Ik geloof dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het nu 3x niks is. Verzonnen door iemand die alles behalve ervaringen heeft met de practische kant. Waarschijnlijk dezelfde man die ooit de aerodynics in NL uitvoering heeft laten maken. Want laten we wel wezen. Behalve de techniek en de toevoeging van werkverlichting is er sinds de jaren 70/80 niks aan veranderd :-)
For the record, éen roemrijke variant van de Aerodynic mag hierbij even als uitzondering genoemd worden, namelijk het model dat op de AVD-Range Rovers en de latere Rijkspolitie T3s zat, in navolging van de klassieke Twinsonics. Voor de rest geef ik je gelijk, de stoptransparanten namen in de overige modellen teveel plaats in ten koste van het blauw. (Uit dien hoofde ben ik dan ook voorstander van een stoptransparant op het dashboard, in de zonnenklep en voor hogere voertuigen in de grille of desnoods op de motorkap voorop en in de achterruit dan wel op de achterklep achterop.). Groen? Plakpitje?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #126 Gepost op: 11 mei 2014, 23:00:02
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1266649 date=1399841531
Groen? Plakpitje?
Kan in een Volvo, dus moet ook in een Touran (of wat dan ook) kunnen. Aparte stekker wel, zodat het in de black box wordt opgeslagen...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #127 Gepost op: 12 mei 2014, 00:07:26
Citaat van: Sylvester link=msg=1266646 date=1399840902
En zoiets in het Blauw dan?
http://www.youtube.com/watch?v=WjzzEc3x38U
User: forumlid LSV
Dat patroon hadden wij zo'n 15 jaar geleden al bij de Dierenambulance in Amsterdam. Ook de frontflitsers hadden toen al het patroon wat EvanEs bedoelt.
De blauwe tak in A+A had dat ook al lang. Waarom was dat nu weer niet goed?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 12 mei 2014, 00:34:39
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1266649 date=1399841531
Ook deze had iets meer Blauw.
http://politievoertuigen.nl/Foto/05995.jpg


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #129 Gepost op: 12 mei 2014, 02:16:59

Dat patroon hadden wij zo'n 15 jaar geleden al bij de Dierenambulance in Amsterdam. Ook de frontflitsers hadden toen al het patroon wat EvanEs bedoelt.
De blauwe tak in A+A had dat ook al lang. Waarom was dat nu weer niet goed?

Dat patroon had heel Nederland ontdekt... Ik bedoelde niet perse dat patroon. Maar een wisselende verandering in bepaalde patronen.

Je hersenen registreren dat. Als iets heel eentonig links rechts knippert, valt dit na even niet meer zo op. Een verandering na korte tijd, weer wel.

Dit is volgens mij ook de bedoeling geweest van deze patronen.

Het mag nu niet meer omdat een bureautijger onderzocht heeft dat dit teveel opvalt?