Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 70191 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #150 Gepost op: 21 november 2014, 13:16:38
Het gaat denk ik over het moment. Blauw dus afgewisseld met Amber en niet tezamen aan.

Zo werkt het in België ook met de pijlwagens welke blauw hebben: Eerst knippert de pijl, dan knippert het blauw snel, dan weer de pijl enz.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #151 Gepost op: 21 november 2014, 13:35:32
Citaat van: cavia link=msg=1309692 date=1416572198
Zo werkt het in België ook met de pijlwagens welke blauw hebben: Eerst knippert de pijl, dan knippert het blauw snel, dan weer de pijl enz.
In Belgie moeten alle pijlwagens twee lampen minimaal drie maal tegelijk knipperen waarna de pijl minimaal 3 sec. zichtbaar is.
Ik vind ze dan ook vaak zichtbaarder als de manier dat wij ze in Nederland gebruiken. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 21 november 2014, 19:36:22
Citaat van: cavia link=msg=1309692 date=1416572198
Het gaat denk ik over het moment. Blauw dus afgewisseld met Amber en niet tezamen aan.

Zo werkt het in België ook met de pijlwagens welke blauw hebben: Eerst knippert de pijl, dan knippert het blauw snel, dan weer de pijl enz.
Zo moet je mijn voorbeeld ook zien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #153 Gepost op: 13 december 2014, 01:44:21
Over een innovatieve en mooie oplossing gesproken.
Ik was recent in Duitsland, aldaar stond een Notarzt (Mercedes Vito) ter plaatse bij een melding.
De kentekenplaathouder was enkele millimeters dikker, waardoor er tussen de kentekenplaat en de voorbumper aan beide zijden van de kentekenplaat een blauwe flitser zat weggewerkt als ''intersection'' lampen.
Geen hatsiewatsie spul maar sollide en degelijk! Zag er super uit én goed zichtbaar!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #154 Gepost op: 13 december 2014, 01:48:54
Citaat van: Jerommeke link=msg=1314059 date=1418431461
De kentekenplaathouder was enkele millimeters dikker, waardoor er tussen de kentekenplaat en de voorbumper aan beide zijden van de kentekenplaat een blauwe flitser zat weggewerkt als ''intersection'' lampen.
Geen hatsiewatsie spul maar sollide en degelijk! Zag er super uit én goed zichtbaar!
Dit systeem wordt door premier al jaren aangeboden, maar ( ik weet ff niet of het nu nog zo is ) door de eis van hoogte van de flitsers wordt het hier in Nederland niet te koop aangeboden. FS had in de US ook zo'n systeem, maar volgens een eis in de US wetgeving moet een kenteken ten alle tijde zichtbaar zijn en blijven op camera en mag dat zicht niet worden gehinderd. En omdat dit systeem bij het flitsen het zicht op het kenteken ontneemt is FS destijds gestopt met de productie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 13 december 2014, 02:14:10
Citaat van: HIT link=msg=1314060 date=1418431734
Dit systeem wordt door premier al jaren aangeboden, maar ( ik weet ff niet of het nu nog zo is ) door de eis van hoogte van de flitsers wordt het hier in Nederland niet te koop aangeboden. FS had in de US ook zo'n systeem, maar volgens een eis in de US wetgeving moet een kenteken ten alle tijde zichtbaar zijn en blijven op camera en mag dat zicht niet worden gehinderd. En omdat dit systeem bij het flitsen het zicht op het kenteken ontneemt is FS destijds gestopt met de productie.

http://www.1075lighting.com/int_brkt.htm

Dit idee, alleen dan de Europese maat kentekenplaten en de flitsers groter en geheel verzonken in de houder.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #156 Gepost op: 13 december 2014, 23:30:15
Liever een stevige bullbar met daarop die lampen aan de zijkant.  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #157 Gepost op: 14 december 2014, 13:47:07
Citaat van: CopVR3 link=msg=1314246 date=1418509815
Liever een stevige bullbar met daarop die lampen aan de zijkant.  O0

Bij een Touran lopen dan de wielen aan in de wielkasten  0098
Daarnaast mogen we er toch niets mee en zijn ze volgens de regeling voertuigen ook verboden  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #158 Gepost op: 14 december 2014, 14:10:48
Ach, die Tourans van ons voldoen sowieso niet aan de regeling voertuigen. Denk bijv aan de contourmarkering e.d.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #159 Gepost op: 15 december 2014, 20:01:33
Zowel woodway en axixtech bieden zulke beugels aan. Op basis van de ms6 van axixtech of de ion van whelen. Is gewoon een [ vorm met een led unit erin. Voordeel is dat deze op het uiterste puntje van de auto zit en dus vanuit zijstraten/ kruisingen als eerste zichtbaar is! O0