Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 70589 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 8 januari 2014, 14:29:04
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1235252 date=1389186773
>:D

Even serieus: zijn er in die regeling geen vaste termijnen genoemd waarin de regeling kan worden getoetst op actualiteit, en waar nodig, of waar de technologische vooruitgang dit voor de hand liggend maakt, herzien?

een woordje

NEE

Gast

• Gast
Reactie #51 Gepost op: 8 januari 2014, 14:33:07
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1235259 date=1389187744
een woordje

NEE

En hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je het hele plaatje van nieuw bedachte eisen vlak voor de nieuwe aanbestedingen, en alle zaken hieromheen naast elkaar legt, en als er dan ook nog eens géén ruimte is voor tussentijdse herzieningen op basis van opgedane kennis door ervaring en gebruik, dan spoort het toch allemaal niet.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 8 januari 2014, 14:47:54
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1235261 date=1389187987
En hoe meer je erover nadenkt, hoe meer je het hele plaatje van nieuw bedachte eisen vlak voor de nieuwe aanbestedingen, en alle zaken hieromheen naast elkaar legt, en als er dan ook nog eens géén ruimte is voor tussentijdse herzieningen op basis van opgedane kennis door ervaring en gebruik, dan spoort het toch allemaal niet.

Er klopt mijns inziens ook geen moer van. Je zou bijna gaan denken aan voorbedachten rade.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 8 januari 2014, 14:51:07
Hmmm. Iets voor www.petities.nl? (Als het zin heeft...)

Iets in de trant van: elke regeling heeft verplicht een herzieningsprotocol. Bij technologisch of sociaal actieve gebieden minimaal elke 5 jaar...

Het is dat ik van de regeling zelf geen verstand heb, anders zou ik zoiets overwegen.

Maar we gaan wel erg off-topic. Hier gaat het meer direct om de ontwikkelingen die gepland of gewenst worden.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 8 januari 2014, 14:53:48
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1235264 date=1389189067
Hmmm. Iets voor www.petities.nl? (Als het zin heeft...)

Iets in de trant van: elke regeling heeft verplicht een herzieningsprotocol. Bij technologisch of sociaal actieve gebieden minimaal elke 5 jaar...

Het is dat ik van de regeling zelf geen verstand heb, anders zou ik zoiets overwegen.

Maar we gaan wel erg off-topic. Hier gaat het meer direct om de ontwikkelingen die gepland of gewenst worden.

Zoveel mogelijk blauw met de minste luchtweerstand en geen geluidsoverlast in het vtg.

Gast

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 8 januari 2014, 15:03:31
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1235264 date=1389189067

Indirect heeft het er wel mee te maken, gewenst zou bijvoorbeeld kunnen zijn meer invloed vanaf de werkvloer, de "gebruiks-deskundigen" in het ontwerptraject van signalering en voertuig-specifieke specificaties qua OGS, waarbij de kantoorridders het dan mogen uitvoeren i.p.v. zelf ontwerpen en bedenken.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 8 januari 2014, 16:04:14
Ik snap sowieso niet waarom we wettelijk worden beperkt in het aantal lampen. Kleur kan ik nog inkomen, maar waarom mogen we geen kerstboom van blauw maken?
We hebben ze niet veel aan en juist als we ze veel aan hebben, willen we gezien worden!  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 8 januari 2014, 16:23:46
Citaat van: silque link=msg=1235282 date=1389193454
Ik snap sowieso niet waarom we wettelijk worden beperkt in het aantal lampen. Kleur kan ik nog inkomen, maar waarom mogen we geen kerstboom van blauw maken?
We hebben ze niet veel aan en juist als we ze veel aan hebben, willen we gezien worden!  :-X

Op zich kan je er wel een kleine kerstboom van maken. Er wordt gesproken over bijv een set sucendaire verlichting. Nergens staat dat dit maar 2 grillflitsers moeten zijn. Kijk maar naar bijv de meeste ambu's. Een set kan ook uit 4,6 of 8 lampen bestaan.

De NL politie hanteert de minimale eisen.

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 8 januari 2014, 17:26:57
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1235267 date=1389189811
Indirect heeft het er wel mee te maken, gewenst zou bijvoorbeeld kunnen zijn meer invloed vanaf de werkvloer, de "gebruiks-deskundigen" in het ontwerptraject van signalering en voertuig-specifieke specificaties qua OGS, waarbij de kantoorridders het dan mogen uitvoeren i.p.v. zelf ontwerpen en bedenken.
You have a point. Maar dit geldt niet alleen voor O (en G)S, maar ook voor soorten voertuigen, striping, dienstkleding, bij politie bewapening, noem maar op.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 9 januari 2014, 10:32:44
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1235287 date=1389194626
Op zich kan je er wel een kleine kerstboom van maken. Er wordt gesproken over bijv een set sucendaire verlichting. Nergens staat dat dit maar 2 grillflitsers moeten zijn. Kijk maar naar bijv de meeste ambu's. Een set kan ook uit 4,6 of 8 lampen bestaan.

De NL politie hanteert de minimale eisen.

Maar dan kom je weer uit bij de budgetten. Een LAPV Touran werd een stuk duurder als een reguliere Touran (toen er nog een Liberty op het dak stond). Als het aan ons korps lag, werd de blauwe balk op de Touran vervangen voor een gekeurde magneetplakker. We hebben een periode gehad dat we de overgingen van oude naar nieuwe touran (met de Freedom op het dak) die werden al zo duur dat de grilleflitsers wegbezuinigd werden. Ik ga er dus niet vanuit dat dit hier ooit komt.

En dan geef je dat aan bij de wagenparkbeheerder..... In het Zeeuwse is wel bekend wat er toen gebeurde.... maar het komt er op neer dat mijn mening niet (meer) gewaardeerd wordt op dit gebied.

Ik ken iemand die bij een bepaalde afdeling heeft gewerkt. Ze wilden in hun nieuwe auto's geblindeerde ruiten. Toen werd er serieus gezegd: "Dan doe je toch een zonnebril op?"