net als het gebruik van Amber door politie. Daar zijn regels voor en die zijn er niet voor niets in dit geval.
Een collega vertelde mij: "Amber is voor de politieagent met een identiteitscrisis" Dat ligt puur aan het feit dan men niet overtuigd is van de werking. Vooral niet in een buitengebied. Snelweg is nog tot daar aan toe.
Zal ik je dan eens vertellen dat er op de werkvloer helemaal niets bekend is gemaakt over het knipperende koplamp-verhaal (en de wet & regelgeving).
klopt. Ik reed laatst met een rij-instructeur, waarbij we een spoedrit moesten rijden. Ik drukte op KK en hij zei: "wat is dat dan?" "ooh dat is handig, ik wist niet dat dat kon!" Beetje jammer..
We hebben wel allemaal IM-foldertjes gehad met daarin het verzoek om de grill-flitsers uit te zetten bij een fend-off positie...
dat zijn de collega's die niet vaak op de snelweg zitten al lang vergeten.
Als ik de keus heb tussen zonder OGS met vrijstellingen rijden (en evt. mensen in gevaar kunnen brengen) en met alleen blauw en evt. knipperend groot licht dan weet ik wel wat ik kies....
En dan heb ik het niet over de wettelijke teksten maar puur over praktijk en werkbaarheid...
Ik neem tegenwoordig altijd mijn gopro mee op dienst. Dus ik kan mijn spoedritten terugkijken. En ik kan je vertellen dat ik het 100% met je eens ben.