Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 70749 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2014, 22:08:04
Citaat van: 7131 link=msg=1235058 date=1389128814
Idd, 1 x linksvoor en 1 x rechtsachter.

en dan in het nwe type V70 nog wat blauw in die toch niet aangesloten mistlampen voor.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #31 Gepost op: 7 januari 2014, 22:13:31
Inderdaad, had ook aan een stopbord op het dashboard gedacht, wist niet dat dit al toegepast was. Mooie lokatie voor chauffeurs van de meeste personenwagens. In de balk lijkt me vaak iets te hoog als het om een Touran gaat en hij iets te dicht op een staande te houden voorligger rijdt. Met zo'n stopbord (plus een in de achterruit) kan je de balk lekker volproppen en zoiets als een Whelen Legacy gebruiken. Alternatief kan het stopbord op de bekende plek in de zonneklep, misschien zelfs gemotoriseerd(?).

Edit - jullie waren me voor, typ niet zo snel op mijn telefoon >:D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #32 Gepost op: 7 januari 2014, 22:15:36
Citaat van: EvEs link=msg=1235038 date=1389127363
in het kader van: "hoe meer verschillende lampjes, hoe makkelijker het voor de burger wordt"?
Dan doen we een paarse lamp voor de vrijwillge brandweermannen die naar de kazerne rijden,
een roze lamp voor de thuiszorg....

nee, blauw en amber is genoeg.

Ik snap die insteek, aan de andere kant is het apart dat de brandweer met alle toeters en bellen de straat op gaat bij een rookmeldertje, maar als iemand in het ziekenhuis op het randje van de dood balanceert laten we de specialisten gewoon in hun luxe wagen opkomen...

Niet dat ik voorstander ben van alles en iedereen voorzien van lampjes en toeters, enkel even een gedachte experimentje ;)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #33 Gepost op: 7 januari 2014, 22:15:58
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1235059 date=1389128884
en dan in het nwe type V70 nog wat blauw in die toch niet aangesloten mistlampen voor.

Nee, da's veel te laag, mag ook niet volgens de lapv. Gewoon KK, grill, voorruit en dak, meer dan voldoende, zeker als het om de Comet gaat.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #34 Gepost op: 7 januari 2014, 22:17:18
en dan in het nwe type V70 nog wat blauw in die toch niet aangesloten mistlampen voor.

Missen jullie niet ook wat meer blauw achterop? Of amber?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #35 Gepost op: 7 januari 2014, 22:22:03
Citaat van: 7131 link=msg=1235063 date=1389129358
Nee, da's veel te laag, mag ook niet volgens de lapv. Gewoon KK, grill, voorruit en dak, meer dan voldoende, zeker als het om de Comet gaat.

Ohja, moet idd minimaal 40 cm vanaf de grond zijn. Is onder de buitenspiegels van die halfje rondje geen mooie optie??

Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1235064 date=1389129438
Missen jullie niet ook wat meer blauw achterop? Of amber?
Als men 2 Comets op het dak plaatst hebben we op hoogte voldoende blauw en amber omdat het een dual-coleur is.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #36 Gepost op: 7 januari 2014, 22:28:26
Als men 2 Comets op het dak plaatst hebben we op hoogte voldoende blauw en amber omdat het een dual-coleur is.
Check - maar ik bedoelde iets lager, ter hoogte onderkant achterruit of iets hoger. Ook te gebruiken bij open achterklep, waarvan ik zomaar vermoed dat hij op het dak geplaatste Comets wel eens zou kunnen afdekken (?).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #37 Gepost op: 7 januari 2014, 22:33:36
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1235070 date=1389130106
Check - maar ik bedoelde iets lager, ter hoogte onderkant achterruit of iets hoger. Ook te gebruiken bij open achterklep, waarvan ik zomaar vermoed dat hij op het dak geplaatste Comets wel eens zou kunnen afdekken (?).

Als we de klep openen gaan er amber of blauwe flitsers aan. Deze zitten in de klep verwerkt.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 7 januari 2014, 22:34:30
Groen hoeft niet gekeurd te zijn, dus je kan het ook als een klein stripje inbouwen, zoals onderstaand. Dit kun je ook in een Freedom, of ander type balk (of losse pit) wegwerken. Dit is een custom oplossing voor een klant geweest.

Op de V70 zou ik zelf graag intersection warning willen zien. Oftewel flitsers aan de zijkant, ter hoogte van het knipperlicht, zodat hij goed opvalt in kruisingsbereik.
Het stopbord op het dashboard heeft bestaan: Sommige rijkspolitie Porsches hadden dit in het verleden.

Justice groene commandoverlichting


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #39 Gepost op: 7 januari 2014, 22:56:11
Over te hoge stopbordjes gesproken: ik reed een paar weken terug in mn prive-auto 's nachts om 03.00 uur door het centrum van Den Haag. Ik stop bij een verkeerslicht. Er stopt een opvallende Vito achter me. Ik kijk in mn binnenspiegel of ik iemand herken, maar hij staat te dicht achter me. Vervolgens zie ik blauwe flitsers die vrijwel direct weer uit gaan. Dus ik nam aan dat het bekenden waren en steek mn hand uit het raam en zwaai vriendelijk. Vervolgens krijg ik groen en rij ik de kruising over. Zie ik wéér blauw achter me. En opeens zie ik ook iets roods in de zonneklep... :-X Of ik even wilde stoppen voor een blaastest. :D
greetz,  Enrique