Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering

Auteur Topic: Geplande en gewenste ontwikkelingen in optische signalering  (gelezen 70755 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #80 Gepost op: 15 januari 2014, 14:58:07
Toevallig afgelopen week samengewerkt met de Belgen.
Deze hadden de Federal Signal Valor op hun voertuigen.
Wat een enorme berg licht komt hier vanaf!!
Ook overdag in alle hoeken zichtbaar door de vorm.
Verder ook voorzien van take down, alley lights en traffic advisor!

http://www.youtube.com/watch?v=e_FUMKe02D8

http://www.youtube.com/watch?v=XoDx-WhS1c8


sylvester1986

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 15 januari 2014, 16:01:36
In Nederland rijdt een rapid responder met een Valor op het dak, inderdaad lekker fel.


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #82 Gepost op: 15 januari 2014, 18:59:05
FD, hoe had jij het gezien dan?? Volgens mij ontkomt je niet aan de vele dure LED's, met draaiers.
Met een draaispiegel kan je met 6 of 8 LEDs 360° bestrijken, met de in de door Caprice geposte video's getoonde oplossingen heb je voor 360° veel meer LEDs nodig, was wat ik bedoelde- sorry, was misschien niet duidelijk.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 19 januari 2014, 13:00:55
Citaat van: Sylvester link=msg=1237092 date=1389798096
In Nederland rijdt een rapid responder met een Valor op het dak, inderdaad lekker fel.
@R.3144
A1 18-340 18-177 RONDEEL ZUIDERZEESTRAAT SLIEDRECHTzhz112


sylvester1986

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 25 januari 2014, 16:20:18
1e wagen met snelle knipperkoplampen of spelende bestuurder met grootlicht en 2e weg alternerende knipperkoplampen.
Politie auto's bergen op zoom met spoed
Hans Boets


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #85 Gepost op: 25 januari 2014, 20:26:20
En dat is nou juist het probleem. Alternerende koplampen vallen extra op omdat een normale auto dit niet kan. Iedere gewone auto kan seinen met grootlicht. In dit geval (donker) vallen ze allebei erg op.
Ik wist trouwens niet dat de KK functie bij duister gebruikt mocht worden? Maarja, dat wordt nergens uitgelegd, dus je kan het ze niet kwalijk nemen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,389
Reactie #86 Gepost op: 25 januari 2014, 22:03:32
Zowel die tramsporter als die Golf zijn nog van voor de LAPV; fedsig vista op allebei...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #87 Gepost op: 25 januari 2014, 22:12:45


Ik wist trouwens niet dat de KK functie bij duister gebruikt mocht worden? Maarja, dat wordt nergens uitgelegd, dus je kan het ze niet kwalijk nemen.
Als "men" even nadenkt, kan je bedenken dat je je met de KK functie in het donker de tegenliggers verblindt maar er ook voor zorgt dat daardoor andere verkeersdeelnemers niet meer te zien zijn.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 25 januari 2014, 22:55:35
Citaat van: Bert65 link=msg=1239547 date=1390684365
Als "men" even nadenkt, kan je bedenken dat je je met de KK functie in het donker de tegenliggers verblindt maar er ook voor zorgt dat daardoor andere verkeersdeelnemers niet meer te zien zijn.
Maar toch zie je het veel hulpverleners nog steeds gebruiken in het donker. 98uiye


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #89 Gepost op: 25 januari 2014, 23:00:40
Klopt. Ooit op een lange, rechte polderweg gehad in het donker; je kan niet inschatten hoe ver het voertuig van je verwijderd is en je ziet helemaal niets meer dan alleen de knipperende koplampen. Had een voetganger of fietser op mijn deel van de rijbaan gezeten, dan kon ik deze niet meer zien met alle gevolgen van dien.