Het voorruit is niet van ander materiaal alleen is dat gelaagd glas dus meerdere lagen glas met ertussen een kunststof laagje.
dat zorgd ervoor dat je niet zoals de zij ramen is brokjes glas veranderd (kijk bv bij een ingeslagen zijruit) en je totaal niks meer ziet.
Bij een voorruit krijg je alleen een putje, ster of barst.
Je kan het trouwens zien op de ramen zelf zit in de een bande hoeken een soort stempel daar zie je een rondje met een E en een cijfer dacht voorruit E6 zijruiten en achterruit E2 hoe hoger het cijfer hoe sterker het glas
Hier ga je een beetje voorbij aan de oude voertuigen. Ook de KLF heeft nog een gewone voorruit van veiligheidsglas dat verbrijzeld als het breekt. Er zijn zelfs oldtimers waar de ruiten van normaal standaard glas zijn en dus breken in scherven. Bij de huidige generaties auto's zul je alleen nog gelaagde voorruiten aantreffen en maken ze tegenwoordig deel uit van de (zelf)dragende constructie maar, er zijn dus meer dan genoeg voertuigen met andere glassoorten in de voorruit.
Ik heb als TS de vraag uitgezet omdat ik ook weinig waarde hechte aan de mededeling omdat in het topic op een later moment werd aangegeven dat het bij brw. Terschelling werd mee gegeven in de opleiding ben ik gaan twijfelen en heb de vraag hier uitgezet. Ik kan me best wel voorstellen (na alle reacties) dat het een vervelend projectiel zal worden maar, dat het niet direct door de leuning van je stoel zal vliegen en de persoon op de stoel dan ook nog eens ernstig kan verwonden. Wel kan ik me voorstellen dat je niet blij wordt van een dergelijk voorwerp als het je rechtstreeks zou raken want het blijft glas, en ook veiligheidsglas heeft na dat het gebroken is nog steeds scherpe randjes.
mijns inziens is dus zeker iets om even bij stil te staan als je een sticker op je achterruit plakt zeker in combinatie met de vorm van de sticker en daarmee dus het eventuele projectiel