Al mijn voertuigen behalve de Corsa zijn PON producten te weten: 6 VW Caddy, 1 VW Crafter en 2 MAN's tevens waren de voertuigen van mijn vorige werkgever allemaal PON.
Mijn ervaring,
HONAC:
Duur in aanschaf.
Beroept zich op het zijn van een groot bedrijf waardoor er niet altijd een snelle schakeling is bij storing.
En kleinere klanten worden er steevast geweert door de prijzen nog hoger in te zetten. Terwijl bij VW zelf niets anders mogelijk is totdat jij zelf met een ander product komt.
Bij de offerte's zit steevast een onderhoudscontract dat niet kon worden los gesleuteld.
Wiegel:
Redelijk geprijsd, offerte aanvraag tijd is lang. En adviseert ook nog steeds producten die niet zijn gekeurd.
Service voor kleine bedrijven is aan huis bij Wiegel en sporadisch bij de klant. Bij grotere klanten komt Wiegel aan huis.
Geen verschil tussen prijzen voor kleine en grote klanten.
Geen offerte's met onderhoudscontracten desgewenst wel toe te voegen.
Marelko
Duur en men wil bijna altijd een ander product "aansmeren" dan de vraag is. In de eerste plaats krijg je nooit een offerte voor wat je vraagt, dat is mij nu vier keer overkomen.
Service voor alle bedrijven is wel goed, alleen treden dezelfde storingen ( in het oog van de gebruiker ) wel vaak op.
Geen offerte's met onderhoudscontracten, weet ook niet of het wel mogelijk was.
TMC's ( Ja ik weet tegenwooridg onderdeel van Marelko )
Redelijk geprijst, maar zeer beperkt aanbod.
Service was uitstekend! Altijd iemand aan de telefoon die er verstand van had en kon je het daar niet mee oplossen was diezelfde dag nog een monteur op het erf.
Geen offerte's met onderhoudscontract, maar wel later toe te voegen.
LSV
Goed geprijst, zeker nu ik ook weet wat de aanschafwaarden zijn naar een leverancier zelf toe.
Service tot nu toe goed ( ben net klant ) over onderhoud kan ik nog niets zeggen.
Geen offerte's met onderhoudscontract, ook niet nodig door de garantie die al op het product zit.
En eerlijk gezegd, heb ik een groot pluspunt op te merken voor de laatste:
Iemand die luistert naar je vraag, die niet probeert je een ander product te verkopen dan dat je vraagt. En niet een bedrijf dat om de twee weken aan de telefoon hangt als het weet dat je op zoek bent.
Grote bedrijven zijn nu eenmaal duurder dan kleine, ik heb daar ook rekening mee gehouden in mijn overzichtje. Maar sommigen steken wel het hoofd er boven uit!