Opbouw en prijs van LAPV (politie) voertuigen

Auteur Topic: Opbouw en prijs van LAPV (politie) voertuigen  (gelezen 18972 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #20 Gepost op: 31 december 2013, 10:57:18
Als met in het buitenland een balk ziet welke er voller uit ziet dan hier en ook nog eens minder kost dan begint het zwarte pieten gelijk weer richting Honac, over de binnenkant heeft met het nooit.
Dat is leuk en mooi vanuit de verzamelaars-/opbouwerskant, maar de gebruiker, het klootjesvolk op straat, heeft er natuurlijk niks aan dat het van binnen allemaal mooi en high tech is. Die wil gewoon veel blauw, iets wat de balk toch echt niet heeft. En een mooi binnenwerk compenseert dat niet.

En daarnaast kan ik de redenatie 'schaalvergroting=prijsverhoging' niet helemaal volgen. In absolute cijfers ja, maar in verhouding zou je een goedkoper product moeten kunnen krijgen. De H&M is niet goedkoop omdat het zijn kleding stuk voor stuk bij kleine klerenmakers koopt...


beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #21 Gepost op: 31 december 2013, 11:51:44
Ehm....zijn we niet nogal off topic geraakt?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #22 Gepost op: 31 december 2013, 13:37:52
Citaat van: blauwblauw link=msg=1232607 date=1388451053
Ruud, Het is iets complexer als jij nu stelt. Ten eerste de daksets van Honac zitten vol met de modernste en slimste electronica van Europa en misschien zelfs wel te wereld! Met name de ECU en het blackbox systeem zijn echt wel uniek te noemen en mogen we zeker wel trots op zijn dat politie auto's hiermee zijn voorzien. Van buiten ziet de balk er misschien het zelfde of zelfs minder uit maar van binnen is dit totaal anders en heeft hij flink wat hersens meer dan menig ander daksets elders te wereld. Dus dat die prijzen anders zijn lijkt me juist heel logisch.
 
Wat betreft de garantie is dit niet 1op1 doorschuiven naar bijvoorbeeld Woodway of Whelen. Een dakset van Honac bestaat niet (zoals bijvoorbeeld in de USA) helemaal uit een merk van een fabrikant maar uit diverse merken en onderdelen wat maakt zoals de daksets nu zijn. Een manco van het een kan weer problemen veroorzaken bij de ander. Zo zijn er in het begin veel problemen geweest met vocht in de Freedom's waardoor ook de electronica (niet van Whelen, maar door Honac zelf ontwikkelde naar Nederlandse maatstaaf)  storing veroorzaakte en blijvend defecten raakte, denk jij dat Whelen toen die schade heeft vergoed van die peperdure PCB's? Nee dus...

Blij te lezen dat er iig iemand blij is met de koelkast van Honac. Wellicht als je de balk volduwd met blauw dat er nog iets van te maken valt maar met de hoeveelheid leds en de manier waarop eea nu is geschakeld vind ik het belachelijk weinig licht voor belachelijk veel geld. En dat nog even los van wat het voor de aerodynamica van het voertuig doet waarop deze koelkast is geplaatst. Geef mij maar de Comet of Movia in dual color uitvoering. Veel meer licht en lang zo slecht niet voor de aerodynamica. En ik weet wat Honac voor de Movia en de Comet vraagt en ook wat Ruud daarvoor vraagt, en dat is ongeveer de helft van wat je er bij Honac voor betaald. Waarom denk je dat Honac snel een eigen lamp heeft ontwikkeld ?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #23 Gepost op: 31 december 2013, 13:56:57
Die oude RR-setup voor verkeer was helemaal zo gek nog niet (2x blauw lniks en rechts, amber iets ervoor in het midden, r1200gs weet vast wel wat voor lampen het waren). Als je de blauwe vervangt door dual-color kan die amber middenin vervallen...


Gast

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 31 december 2013, 13:58:22
Whelen L31's ;) van Honac ;)


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #25 Gepost op: 31 december 2013, 14:21:57
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1232678 date=1388483175
Ik ken een HONAC buitenmonteur persoonlijk, er zijn er drie voor heel het land en 24-uursdiensten heeft hij nog nooit van gehoord, in ieder geval niet in zijn werkgebied (onderste helft Nederland)
Wel apart om te zien hoe fel Honac verdedigd wordt vanuit een hobby-matige insteek, klinkt meer als een aandeel-houder  0098  0098

Honac maakt niet alleen gebruik van eigen service monteurs maar heeft door het hele land partners die op werkdagen binnen 24uur storingen dienen te verhelpen als een auto niet ingezet kan worden. In het zuiden is dit bijvoorbeeld de firma Comsec te Geleen.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #26 Gepost op: 31 december 2013, 14:30:27
Citaat van: Frank. link=msg=1232685 date=1388483838
Dat is leuk en mooi vanuit de verzamelaars-/opbouwerskant, maar de gebruiker, het klootjesvolk op straat, heeft er natuurlijk niks aan dat het van binnen allemaal mooi en high tech is. Die wil gewoon veel blauw, iets wat de balk toch echt niet heeft. En een mooi binnenwerk compenseert dat niet.

Dit bedoel ik dus. De klant denk daar dus anders over, dat ben niet jij in de geval  maar dat zijn de heren in pak achter het bureau. Zij hebben een aantal eisen bedacht waar de dakset aan moet voldoen en daar voldoet hij aan zo simpel is het. Als jij het er niet mee eens bent en bijvoorbeeld meer blauw in de balk wilt en geen blackbox systeem kan je dat Honac toch niet kwalijk nemen? Neem van mij aan dat Honac met alle plezier een volle dakset opbouwt, alle slimme electronica eruit? Geen probleem. Maar wil de klant dit? NEE.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #27 Gepost op: 31 december 2013, 14:44:34
Daar heeft de KMar wel ervaring mee, de gigantische balken op de Ford Transits waren alleen voorzien van twee hele zielige draaiers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #28 Gepost op: 31 december 2013, 14:49:23
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1232822 date=1388497474
Daar heeft de KMar wel ervaring mee, de gigantische balken op de Ford Transits waren alleen voorzien van twee hele zielige draaiers.

Waren die net als de oude T2 en T3 opgebouwd door Wiegel?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 31 december 2013, 14:52:56
De welbekende KMar versie van de Whelen Centurion, 2 draaiers en als er nog wat budget was konden er nog 2 spiegeltjes bij ..