Opbouw en prijs van LAPV (politie) voertuigen

Auteur Topic: Opbouw en prijs van LAPV (politie) voertuigen  (gelezen 19252 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #60 Gepost op: 3 januari 2014, 11:10:59
Beste Blauw/blauw,

om toch even te reageren op wat je hier verteld.
ik vind het prima dat je hier Honac verdedigd!
maar om nu ons bedrijf te noemen met allemaal termen en producten uit het verleden zonder echt te weten wat wij tegenwoordig leveren! vind ik een beetje jammer.....

Wat ik wel aangeef, is dat het allemaal niet zo high tech en speciaal is..... we verkopen spullen voor op voertuigen niet voor op spaceshuttles....


Gast

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 3 januari 2014, 11:18:48
Citaat van: blauwblauw link=msg=1233802 date=1388741760
Honac heeft in 2006 al zijn nek uitgestoken (nog voor de LAPV dus) en heeft durven te inversteren in één nieuw systeem (ECU) wat al deze functies bevat, niet extern verschillende systemen ingekocht zoals TMCS maar echt helemaal één systeem zelf laten ontwikkelen. Aan dit systeem is meer dan een jaar gewerkt en als Honac de huidige aanbesteding niet had gewonnen was dit dus een flinke strop geweest, men moet nou eenmaal veel van deze ECU's verkopen om de inverstering terug te verdienen.

Nogal een riskante bedrijfsbeslissing... tenzij je op voorhand weet dat je veel van die ECU's gaat verkopen OMDAT de nieuwe eisen voor de aanbesteding precies zó op het lijf van PON en HONAC geschreven zijn dat je op voorhand (dus voor de LAPV) al iets gaat ontwikkelen wat zo enorrrrrrrm veel gekost heeft, en je geen strop mee wilt draaien. Klinkt als een gevalletje voorkennis!

Citaat van: ROBMARELKO link=msg=1233803 date=1388743859
Wat ik wel aangeef, is dat het allemaal niet zo high tech en speciaal is..... we verkopen spullen voor op voertuigen niet voor op spaceshuttles....



blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #62 Gepost op: 3 januari 2014, 11:45:53
Citaat van: ROBMARELKO link=msg=1233803 date=1388743859
maar om nu ons bedrijf te noemen met allemaal termen en producten uit het verleden zonder echt te weten wat wij tegenwoordig leveren! vind ik een beetje jammer.....

Dat het ondertussen misschien nu wel in orde is doet er toch niet toe? De aanbesteding is al lang ingegaan immers. Ten tijde van gunning van de aanbesteding had TMCS het niet op orde, en Honac wel. TMCS had op dat moment niet geeinversteerd in een nieuw deugelijk systeem wat Honac wel deedt...raara wie was er goedkoper....

TMCS heeft toen wel vreemde kapriolen uitgehaald trouwens, dat bewijst dit filmpje wel. Toen de problemen met de nieuwe electronica aan het ligt kwamen o.a. het overslaan/ spontaan uit of aan gaan van de sirene werd er net ook een nieuwe vloot KMar Astra's opgebouwd, TMCS heeft toen deze auto's voorzien van de 'oude' (electronia) sirene! welke dus niet voldoet aan de gestelde frequentie.

Deze auto's zijn van na 2009 en staan nog steeds bij diverse KMar brigades o.a. op de Veluwe en Schiphol. Wat je ziet en hoort is de nieuwe lightbar met de oude sirene, nu is dit een kleine serie geweest voor de KMar en ja wie heeft er weet van cq maakt zich er druk om dat deze auto's dus niet voldoen (het is al 2014).

Als TMCS de aanbesteding dus had gewonnen was dat een grote ramp geworde met aparatuur die niet betrouwbaar was of oude die niet aan de nieuwe eisen voldoet.

PRIO 1 KONINKLIJKE MARECHAUSSEE MET SPOED OP SCHIPHOL [Royal Dutch border patrol]


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #63 Gepost op: 3 januari 2014, 12:45:15
...
moet ik nu ook een hoop filmpjes van whelen opzoeken met apparatuur dat niet zo nu en dan mankementen vertoont? O0
ten tweede hebben wij niet kunnen inschrijven op het LAPV, aangezien er maar 1 inschrijver mogelijk was :) verder maak ik geen woorden vuil aan het LAPV en zal ook niemand weten waarmee we hadden aangeboden en met welke partners.


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #64 Gepost op: 3 januari 2014, 12:47:24
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1233805 date=1388744328
Nogal een riskante bedrijfsbeslissing... tenzij je op voorhand weet dat je veel van die ECU's gaat verkopen OMDAT de nieuwe eisen voor de aanbesteding precies zó op het lijf van PON en HONAC geschreven zijn dat je op voorhand (dus voor de LAPV) al iets gaat ontwikkelen wat zo enorrrrrrrm veel gekost heeft, en je geen strop mee wilt draaien. Klinkt als een gevalletje voorkennis!

 98uiye


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #65 Gepost op: 3 januari 2014, 13:25:04
Citaat van: ROBMARELKO link=msg=1233823 date=1388749515
...
moet ik nu ook een hoop filmpjes van whelen opzoeken met apparatuur dat niet zo nu en dan mankementen vertoont? O0

Een defect of mankement is wat anders dan bewust auto(s) niet op te bouwen volgens de eisen van het LFR.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #66 Gepost op: 3 januari 2014, 15:11:44
Helaas moet ik constateren dat, hoe duur de opbouw van de LAPV voertuigen betaald zijn, er toch nog steeds vele mankementen zijn.\
Tig keer sirenespeakers vervangen, dakset-storingen, led bordjes die tandjes verliezen, nagenoeg alle blauwe lenzen zitten vol met vocht, en bij het minste of geringste piept het honac-kastje de typische "er klopt iets niet pieptoon" om aan te geven dat er "ergens" een storingkje is. Ook al werkt alles op het oog wel.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #67 Gepost op: 3 januari 2014, 15:35:46
Citaat van: CopVR3 link=msg=1233846 date=1388758304
Helaas moet ik constateren dat, hoe duur de opbouw van de LAPV voertuigen betaald zijn, er toch nog steeds vele mankementen zijn.\
Tig keer sirenespeakers vervangen, dakset-storingen, led bordjes die tandjes verliezen, nagenoeg alle blauwe lenzen zitten vol met vocht, en bij het minste of geringste piept het honac-kastje de typische "er klopt iets niet pieptoon" om aan te geven dat er "ergens" een storingkje is. Ook al werkt alles op het oog wel.

vocht is inderdaad een veel voorkomend probleem, ik heb auto's van net een paar dagen oud gezien vol vocht, er zijn daksets met kunstofplaatjes tussen de onderbak en de balk zelf voor het doorluchten alleen weet ik eerlijk gezegd niet of dit zijn vruchten heeft afgeworpen, zie namelijk nog steeds in overvloed daksets met vocht... Ben benieuwd of dat probleem zich in de USA ook voordoet, nu zitten de Freedom's over het algemeen daar wel een stuk voller, maar volgens mij is er dan nog steeds te weinig warmte ontwikkeling...


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 3 januari 2014, 16:25:29

Als je de Freedom bekijkt ten opzichte van z'n voorganger, de Edge, zijn er op diverse punten verbeteringen aangebracht.
Er is een extra seal tussen het H profiel en de lens geplaatst, om vocht, dat zich ophoopt in de rand, niet te laten doordringen in de balk.

Probleem zit in de ontluchting van de balk. Omdat de politievoertuigen allemaal een Barclay balk hebben, wordt de ontluchting die aan de onderzijde van de balk zit, nagenoeg afgesloten.

De Freedoms die ik de afgelopen jaren heb afgeleverd staat allemaal op losse pootjes, of Whelen mounting feet op het dak en die hebben het probleem niet.

Met name bij temperatuurwisselingen treedt het fenomeen trouwens op, bijvoorbeeld van een warme garage, de straat out patrouilleren. De balk en lenzen koelen af door rijwind, daar condenseert het vocht dat in de balk zit dan weer op. Echt bevorderlijk voor de electronica is dit trouwens niet, aangezien de cornermodules niet echt helemaal waterdicht zijn.

Ik weet wel dat er diverse fabrikanten zijn die een actieve ontluchting/ beluchting in hun balk hadden zitten. De oude Becker Sinfo's hadden een soort verwarmingsstrip over het matrixgedeelte en een los klein ventilatortje in de balk om luchtcirculatie te forceren.

Er is echter een heel simpele methode om warmte te creeëren in een balk die niet gevaarlijk is en zonder gloeispiralen of iets dergelijks werkt. Heb er al een test mee gedaan op een sneeuwuimer. Maar de knappe koppen bij Honac zullen mijn idee vast zelf ook wel kunnen uitvinden, ik ga het niet cadeau geven  ;D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #69 Gepost op: 3 januari 2014, 16:39:45
Gelukkig zijn onze balken wat dat betreft een stuk minder gevoellig. Nog geen enkele keer een storing gehad of een storingsmelding. Ook vocht inprincipe geen last van. Soms na een vochtige nacht wel wat condens op de balk, maar even met je hand (of een doek) erlangs en hij is weer schoon. Nu zal het bij ons wel schelen dat de balk niet zo frequent word gebruikt als bij de politie, en dat hij op de dakrails of pootjes gevestigd is. Maar het is wel opmerkelijk als ik de verhalen vanuit de politie hoor dat met theoretisch hetzelfde materiaal (allemaal Whelen materiaal) het bij ons een stuk minder erg is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v